Hallo, Ik moet 12 augustus terug beginnen werken, helaas. En ik kan niet afkolven op mijn werk, nogmaals helaas. Ik zou dus nu heel stilletjesaan beginnen afbouwen. Maar wil graag de mogelijkheid houden om de voeding s morgen, die in de vooravond en die s avonds alsnog te blijven geven. Ik ben gisteren begonnen met de derde voeding te vervangen door flesvoeding. Maar mijn borsten deden zo'n pijn dat ik toch wat heb moeten afkolven... Ook valt die derde voeding niet altijd op hetzelfde uur van de dag. Soms slaapt mijn dochtertje tot 5u, maar soms ook tot 8u. Hoe moet ik dit precies aanpakken? Alvast hartelijk dank, Arka
Afbouwen moet sowieso rustig aan, omdat je anders last krijgt.Even een pas op de plaats dus nu het zeer doet. Pas als je borsten weer goed voelen ga je de volgende stap maken. Je vervangt 1 voeding door kunstvoeding, wacht af hoe je borsten reageren en pas als het rustig is doe je de volgende. De voeding van 5 uur wil je weer zelf geven, begrijp ik dat goed? En als ze dan pas om 8 uur komt trek je dat niet. Je zou rond 5 uur iets de spanning eraf kunnen kolven en dan als ze zich meldt de borst geven. succes Linda ps: iedere werkgnemer heeft het recht om 2 uur van de gebruikelijke arbeidstijd te gebruiken voor kolven of om naar je baby te gaan om te voeden. Mogelijkheden zijn er altijd...
Hallo, Ik heb het eigenlijk over de ochtend. Soms slaapt ze tot 5 u smorgens, dan komt de derde voeding al om 12u. Soms slaapt ze tot 8u (of zelfs negen uur) en dan valt voeding nummer 3 pas rond 15u. Nu geef ik altijd de derde voeding flesvoeding, of dit nu om 12u of om 15u valt... Groeten, Arka
Ik denk dat het wel goed komt zoals je het doet. Als je merkt dat het niet gaat omdat je borsten te vol blijven kolf je iets de spanning af. Na een paar dagen reguleert je productie enigszins en zullen je borsten minder gespannen aanvoelen. Niet te snel dan komt het goed. gr Linda
Hartelijk bedankt! Het gaat inderdaad vrij goed zo, ben nog steeds gebleven bij één keer flesvoeding. Heb gisteren, uit noodzaak de derde voeding toch borstvoeding moeten geven en zelfs dat ging nog vlot. Ik ga deze week nog blijven bij één flesvoeding, ben nog niet klaar om een tweede borstvoeding op te geven . Hartelijk dank voor uw advies! Arka