Toch weer een vraag over het ritme

Discussie in 'Voeding' gestart door flappie, 15 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Tja hier ben ik weer, want het wil maar niet lukken. Stijn komt elke nacht nog erg onregelmatig. Op zich niet erg, maar ik hoor om mij heen dat het toch het beste is om er een vast ritme in te houden, dus zorgen dat hij sowieso om 19.00 de laatste fles krijgt omdat ie dan moe is en dat hij dan weet waar ie aan toe is ;) Maar ja als meneertje 's nachts 100cc heeft gehad en hij slaapt eens tot 8.00, dan zit ik op 12.00, 16.00 en 20.00, nou dit is nog wel enigszins te corrigeren door steeds een kwartiertje eerder te geven. Maar soms komt ie ook om 5.30, en dus pas rond 9.30, zo komt ie dus niet op 19.00 uit en als ik de fles dan eerder geeft, hoeft ie het echt niet, drinkt ie met veel aandringen 60cc op.... hoe doen jullie dit? :confused: :cry: Want als ik 'm om 19.00 zonder fles op bed leg, slaapt ie gewoon tot een uur of 1.....( gister van 17.00 tot 5.00 en ja dan krijgt ie echt te weinig voeding binnen, misschien 500cc en hij is bijna 7 kilo schat ik)

xxx

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik geef Iman nog een fles voordat ik zelf naar bed ga... Haar ritme is wel ongeveer hetzelfde elke dag, maar kan ook erg verschillend zijn, ik maak me daar niet zo druk om en voed op verzoek... Heeft ze bijvoorbeeld om 19 uur de voorlaatste fles gehad dan gaat ze gewoon om 20 uur naar bed en dan geef ik haar voordat ik zelf ga slapen nog een flesje... Ze slaapt dan trouwens gewoon door hoor, klok klok klok en weer in bed haha

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hoeveel voeding geef je nu per keer dan?

Alyssa krijgt doordeweeks om 07.15 de fles (200cc) dan om 11.00 (200cc) dan 15.00 (200cc) dan rond 18.00/19.00 (200cc) en dan om 20.00uur naar bed en als wij naar bed gaan krijgt ze om 22.00uur nog een fles van 200cc en dan slaapt ze weer tot 7.00 uur. Kan wel eens half uurtje afwijken. En in het weekend laten we haar uitslapen en dan is ze meestal rond 8.00uur wakker en dan komen we vaak maar op 4 fv. (4x200cc).

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    En idd meestal geef ik haar ook op verzoek, want net zoals nu heeft ze om 8.00 uur gehad en ze ligt nu nog steeds te knorren. Ze gaat wel altijd om 20.00 uur naar bed!

Meestal gaat de voeding zoals hierboven beschreven, dus ze heeft al een aardig ritme opgebouwd.

5. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Het probleem is dat ie dan dus maar 3X 160 krijgt en 's nachts 1X100. En het cb zei dat ik wel het beste kan uitkomen op elke keer dezelfde tijden,dus elke dag de laatste fles om 19.00, dit om het doorslapen te stimuleren..... weet het dus ook niet zo goed meer. En als het nou elke keer maar een half uurtje zou schelen, maakt het niet uit, maar een verschil van twee uur is bijna niet te corrigeren om dan toch op die 19.00 uit te komen. Dus ja, dan maar op verzoek? Verstoort dat dan het doorslapen niet?

xxx

6. sweetangel100

Nee hoor ik voed Iman al altijd op verzoek (overdag)... En de laatste fles krijgt ze als ik zelf naar bed ga en ze slaapt door van 20 uur tot 6 uur...

7. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    vanaf 20.00 uur doorslapen is wel erg vroeg hoor.
    ik zou om 23.00 uur nog een fles geven deden we bij myrthe ook zo en ze sliep met 6 weken an 23.00 tot 7uur

8. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dat werkt bij Stijn dus niet, ik heb in mijn andere topics het verhaal al eens gedaan. Het is net of ik hem dan uit zijn ritme haal... hij wordt dus (als je hem om 23.00 wakker maakt) om de vier uur wakker, en als je hem om 19.00 op bed brengt niet. Ik weet alleen dus niet of ik nu op tijd moet voeden en dus moet goochelen met de hoeveelheden, omdat ik anders niet om 19.00 uitkom en hij geen ritme krijgt of dat ik altijd op verzoek moet voeden.....welke ervaringsdeskundige weet antwoord :) ;)

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Met een laatste fles om 19:00 al redt Joey het echt niet hoor, dat is veel te vroeg. Hij krijgt om 19:00 en dan maak ik hem om 23:00 wakker voor de laatste. Vind het niet zo gek als Stijn midden in de nacht voor voeding komt als hij om 19:00 al de laatste krijgt, volgens mij is dat in zijn geval dan veel te lang zonder. Als ik Joey die van 23:00 niet geef en die van 19:00 ook de laatste laat zijn dan komt ie ook midden in de nacht. Ik moet hem wel wakker maken om 23:00, maar hij drinkt hem leeg en ik leg hem weer in zijn bedje. Hij slaapt dan door tot minimaal 04:00. Nogmaals, als ik hem om 19:00 voor het laatst zou geven zou hij ook midden in de nacht komen voor voeding.

En als je die 19:00 nou iets later maakt? Als 23:00 niet lukt? Bijvoorbeeld 20:00? En dan een grotere voeding geven? Ik geef Joey de hele dag 165cc maar voor het slapen krijgt ie 200cc. Joey sliep trouwens ook niet meteen door vanaf dat ik hem om 23:00 wakker maakte, ik haalde hem ook uit zijn ritme, ik moest het hem aanwennen, dat om 23:00 wakker maken. Nou ja, wakker maken, ik haal hem uit zijn bedje, verschoon zijn luier en geef hem in het donker een fles, juist om hem niet te wakker te maken. Slaperig houden. Ze geven het advies een baby die wel klaar wakker word als je dat doet (om 23:00 laatste fles geven) niet te verschonen, ter voorkoming van te wakker worden.

Als Joey overdag slecht gedronken heeft, of minder dan anders... word hij eerder wakker de volgende dag. Misschien proberen hem overdag wat meer te geven en dat combineren met de laatste fles iets verlaten en een grotere hoeveelheid geven?

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heel in begin kreeg ik van CB ook het advies Joey op vaste tijden te gaan voeden, maar dat werkte voor geen meter. Als hij honger had en het was volgens het schema van het CB nog 'geen tijd'... dan liet ik hem wachten, en dat resulteerde in een krijzende baby, heel zielig. Mijn vriendinnetje zei toen ik op het randje van een depressie schommelde omdat ik het ook niet meer wist dat ik eens moest proberen hem om verzoek te voeden. Daar ben ik die dag meteen mee begonnen en het was een verademing. Gewoon toegeven aan het verzoek en binnen 2 weken zaten we aan een vast ritme, maar wel een ritme door Joey zelf bepaald. Nu nog is het best heel constant, er zit regelmatig een half uurtje tussen, maar de grote lijn is elke dag hetzelfde. Vanaf dat moment is hij gaan doorslapen. Ik denk dat het dus de moeite is het te proberen voor je, hem zelf aan te laten geven wanneer hij wil. En als hij eerder komt dan volgens het 'schema' luister dan naar hem.

Je kan het een beetje sturen door de hele dag dezelfde hoeveelheid te geven, en voor de nacht wat extra zodat hij wat langer volzit. Ik hoop voor je dat het dan goedkomt, toen ik het zo aan ging pakken had Joey in no time een ritme. Hoeveelheid voedingen zou ik me ook niet teveel aan houden, ik bedoel het aantal voedingen op een dag. Joey zou 5 voedingen moeten krijgen maar hij krijgt er 6. Dat is zijn ritme, en dat is waar hij elke dag om vraagt. Zo gaat het super.

11. sweetangel100

Meiden Iman krijgt niet om 20 uur de laatste fles he!
    Ze gaat om 20 uur naar bed en krijgt als ik naar bed ga rond 23 uur of soms later nog een flesje, maar daar wordt ze niet echt wakker voor. Ze drinkt het op met de ogen dicht, boert soms en dan hup weer terug in bed. Daarna komt ze pas weer om 6 uur.

Flappie idd lastig dat Stijn gelijk dan weer na 4 uur wakker wordt... Het is soms echt zoeken he met die kleintjes... Hoop dat iemand DE gouden tip voor je heeft!

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Huh? We hebben het toch over Stijn? Die krijgt toch om 19:00 zijn laatste :-s ?

13. sweetangel100

Nee Peggy en Myrthe reageerde op dat ik zei Iman slaapt door van 20 uur tot 6 uur hihi

14. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Haha, ja Stijn om 19.00! Misschien moet ik het gewoon van hem laten afhangen........ want het is zo'n gedoe om steeds uit te komen met de tijden. En Saona het probleem is niet dat ik hem later moet voeden, maar eerder en dan heeft ie nog geen honger en kom ik dus aan het eind niet op genoeg flessen uit, maar ja hij is zwaar genoeg :) En als ik het later doe, moet ik vaak te veel rekken......lastig allemaal,he, maar ik lees dat eigenlijk iedereen hier dus wel wat mee zit...... mijn vriend kan dan makkelijk zeggen: och dan geef je hem toch ff eeen half uurtje eerder..... net of je dan direct weer op die tijden zit :( En wakker maken helpt hier echt niet! Hij drinkt dan gewoon niet.....en slapen en drinken tegelijk is ie nog niet zo in getraind ;)

xxx

15. sweetangel100

Ja Flappie... Misschien helpt het als je probeert niet zo 'krampachtig' met die tijden bezig te zijn?... Ik deed dat in het begin ook, maar heb dat snel losgelaten... Iman krijgt 6 x 150cc per dag en hoe ze dat verdeeld mag ze zelf weten :)
    Soms zit er 2,5 uur tussen 2 flessen, soms 4 uur... Vandaag heeft ze om half 7 een flesje gehad en nu zo voordat ik naar bed ga geef ik haar nog een fles... Ze ligt al van na de fles van half 7 in bed, dan is ze ook echt moe. Ze slaapt door tot 6 uur ongeveer en daarna tot 9 uur.

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja dat is eigenlijk wat ik ook bedoel. Joey krijgt als hij 's morgens wakker word 200cc, dat is de ene keer om 04:00 en vanmorgen was dat om 06:00. Dan krijgt hij overdag 165cc (4x in totaal) maar hij geeft zelf aan wanneer. Soms is dat inderdaad 2 uurtjes later, vanmorgen was hij in slaap gevallen en was het 4 uurtjes later dat hij zijn tweede flesje kreeg. Hij komt wel altijd op 6 flessen per dag uit, alleen inderdaad de ene keer wil hij er na 2 uurtjes weer een en de andere keer pas na 4 uurtjes.

17. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Die vaste tijden werkt niet voor iedereen ja, bij sem wel.
    Ik voed hem echt op vaste tijden en hij komt ook niet iets ervoor, dus dat gaat bij mij wel goed.

Maar ik kan goed begrijpen dat niet ieder kindje daar aan voldoet en gewoon zelf zijn of haar tijd wil bepalen!

In het begin zo 5 weken heb ik op verzoek gevoed en daarna ben ik vaste tijden gaan aanhouden. Dit omdat het hem rust gaf (rust en regelmaat) en mij natuurlijk want ik werd nogal deprie :oops: en ik wilde gewoon vaste tijden hebben i.v.m. met de creche en werk!

18. sweetangel100

Het is toch voor iedereen anders wat er werkt... Ik werd zelf depri van het vasthouden aan die tijden... Dus voor ons werkt op verzoek beter... Sommige mensen zeggen dat dat met FV niet kan, maar dat is natuurlijk onzin.

19. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dames, ik maak me niet zo'n zorgen om die tijden, maar als Stijn bv om 17.00 een fles heeft gehad, wordt ie niet meer wakker voor 2.00! En dan heeft ie dus gewoon te weinig voeding gehad.( ongeveer 600cc) Maar vannacht ging het goed, om 18,.45 laatste fles en hij kwam pas vanochtend om 6.00! Hopelijk wordt dit een trend :) Ik probeer gewoon ergens tussen 18.30 en 19.15 uit te komen met de laatste fles, hebben we genoeg speling. Ik zie het wel, ik ga gewoon proberen het hem te laten bepalen! Bedankt voor jullie tips, erg fijn dat jullie zo meedenken!

xxx

20. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dat kan met FV natuurlijk net zo goed, wij hebben ook niet elke keer op hetzelfde tijdstip evenveel trek!

Deel Deze Pagina