reflux en borstvoeding; hoe doen jullie dat met johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door girl21, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

ik geef mijn zoontje van 3 maanden borstvoeding.

nu heeft hij last van reflux, en moet ik johannesbroodpitmeel geven...

hoe doen jullie dit?

met water op een lepel of in een flesje wil hij niet, en ik durf het niet goed met melk te vermengen (afgekolfd)

nu mag ik van het consultatiebureau ook wel thee geven en wil ik het hier mee mengen, maar lijkt erop dat hij dit ook niet lekker vind... (thee wel hoor)

hoe lossen jullie dit op?

of hebben jullie nog andere tips dan johannesbroodpitmeel?
    (bedje omhoog is mijn laatste optie, dit vind ik namelijk beetje griezelig)

2. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef het af en toe omdat het zo'n gedoe is (maar het werkt wel redelijk goed). Alleen op de dagen dat ze er erg last van heeft. Ik geef het op een lepeltje, wat ok gaat. De helft spuugt ze weer uit, maar goed...ze krijgt er dan toch iets van binnen.
    Bedje heb ik hier ook schuin staan...is niet eng hoor. Als je het bedje gewoon kort opmaakt is er niks aan de hand...naar beneden schuiven gebeurd dan echt niet.
    Het bedje in combinatie met na de voeding min 20 minuten rechtop houden houdt het spugen bij ons redelijk binnen de perken.

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Even een snelle reactie. Mijn dochter at het niet van een lepeltje maar door de afgekolfde melk ging het perfect

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik gaf gewoon voor de borstvoeding een lepeltje en een beetje erna ging hartstikke goed moet ik zeggen!!

5. girl21

girl21 Niet meer actief

oke thnx voor de tips!

ga morgen even met afgekolfde melk roberen.. doen jullie per 100ml gewoon 2 schepjes?

6. Alita

Alita Niet meer actief

ik maakte er gewoon een papje van op gevoel want het wordt erg dik hoor, het moet een beetje dunner blijven want het wordt ook dikker in de maag!
    Maar ga je nu alleen afgekolfde melk geven dan?

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik deed haar een paar hapjes voor de borstvoeding, en er na. Werkte prima. Mijn dochter vond het niet erg eerst even wat van een lepel te krijgen.

Doe niet direct te veel schepjes in een flesje, want de voeding wordt veel dikker (je hebt waarschijnlijk dan ook een andere speen nodig).

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik doe het nog steeds. Inmiddels geef ik 3 schepjes. Het handigst werkt om een klein laagje water in een bakje te doen en dan tegelijkertijd roeren en schepjes erbij doen. Dan gaat het niet klonteren. Ik deed het in het begin wat dunner (dan slurpte ze het er gemakkelijk af) en nu wat dikker want ze kan nu goed happen van een lepeltje.

De eerste weken zijn beroerd en irritant. Daarna leert je kindje snel hoe een lepeltje werkt en nu hoef ik dus ook weinig moeite te doen met groente en fruit van een lepeltje, want dat lepeltje kent ze al!

Het enige nadeel: wanneer stopt dit. Ik ben al weken, maanden 4 keer op een dag zo'n papje aan het maken (ik doe het 's avonds laat/'s nachts niet) en mijn voedingen gaan razendsnel, maar dat #$#$%#$% papje... Ik ga daar nog ff een ander topic voor openen..

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    110ml? Dan moet je veel te veel afkolven!

Gewoon beetje afkolven en op gevoel papje maken en met een lepeltje geven. Veel handiger.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Hier werkte het vanaf een lepeltje echt voor geen meter, welke verhouding ik ook gebruikte om er een papje van te maken, het kwam er direct weer uit. Alleen afgekolfd, wat dus als gevolg had dat ik alleen nog maar afgekolfde voeding gaf en het daardoor heen mengde.
    Per 100 ml gingen er 4 schepjes door en zelfs dan spuugde ze nog meer dan mijn zoontje nu die geen reflux heeft en dus ook geen johannesbroodpitmeel krijgt, maar het scheelde al enorm met hoe het ging voor ik dat gaf.
    Ik denk dat je gewoon eerst 1 schepje moet proberen en kijken hoe het gaat en het dan gewoon per voeding op moet bouwen, dan zie je vanzelf wanneer je op de juiste hoeveelheid zit. Voor de een is dat 1 schepje, voor de ander 4 schepjes, gewoon uitproberen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als een lepeltje niet lukt kun het het papje (met water of melk) ook in een voedingsspuitje trekken, je duim diep in de mond doen (tot je het zachte deel van het gehemelte voelt) en als je kindje begint te sabbelen, met het spuitje de pap naast je duim in het mondje spuiten. Je kindje drinkt het dan op bijna dezelfde manier naar binnen als wanneer het uit de borst zou komen.
    Verhoudingen is inderdaad kwestie van uitproberen.

Daarnaast kan borstvoedingsmanagament en voedingshouding ook verschil uitmaken. Maar ik moet nu bijna weg en dat is een heel lang verhaal. Misschien kun je de vraag even op het borstvoedingsforum stellen?

12. girl21

girl21 Niet meer actief

oke meiden thnx voor de tips, ik ga even expirimenteren met johannesbroodpitmeel.

gister na de voeding beetje sterrenmunt thee gegeven 50ml en toen ook niet gespugd!

Deel Deze Pagina