Hoi, Nu mijn dochter 16 wk oud is (6 wk te vroeg geboren, waardoor 3,5 wk in ziekenhuis en ik zo een 6 wk heb gekolfd voordat ze sterk genoeg was om uit borst te drinken) ben ik weer ongesteld geworden. Ik merkte deze week al dat ze onrustig aan de borst was en vaker wilde eten. Nu hoop ik dat mijn productie weer snel toe zal nemen want komende maandag begin ik weer met werken. Ik wil graag nog minstens een maand bv geven. Dat betekent dat ik weer kan gaan kolven (op mijn werk), waar ik weinig zin in heb. Het is lastig om nu de motivatie te vinden om te kolven omdat de melk terugloopt. Hoe kan ik de combi van teruglopende productie door menstruatie en weer aan t werk moeten het beste aanpakken? Toch bijvoeden met flesvoeding of gewoon doorzetten en haar zoveel mogelijk laten eten? Alvast bedankt!
Hoi, Vaak is de dip in productie het grootst in de aanloop naar de menstruatie toe. Bijzonder dat je al weer menstrueert, voedt je ook in de nacht? Of zit er een grotere periode van slapen tussen? Mocht dat laatste het geval zijn, dan kan hier je winst zitten: bouw een nachtvoeding in. Verder het weekend: veel bij elkaar, samen op de bank, bed, in bad of douche. Clusteren (vaker voor korte beetjes aanleggen als ze wil) en wisselvoeden. (aanleggen, als ze pauze neemt naar de andere kant, enz tijdens één voeding) Ook kun je borstvoedingsthee of zo overwegen. Succes!
Dankjewel voor je reactie! Kleine meis slaapt al wel 8 uur aan een stuk, maar begint daar rond 1930 al mee dus nog wel een nachtvoeding. Ik kijk het nog even aan en hoop vooral dat ze goed blijft groeien.