Hoi Zijn er nog meer meiden die de komende weken starten met IVF/ICSI en het leuk vinden om hierover te kletsen met elkaar? Ik ben inmiddels begonnen met stimuleren en verwacht eind deze maand de punctie te hebben. Niet mn 1e...de 4e alweer waarvan de laatste punctie 7 jaar geleden was Al 2 prachtige dochters mogen krijgen via ICSI en sinds januari weer in de mmm voor een 3e kindje. 8 mislukte cryos uit de poging van 2017, dus nu weer helemaal opnieuw beginnen. Inmiddels ook al wat ouder geworden dus heel benieuwd hoe ik nu op de hormonen ga reageren
Hoi Staffie, Ja ik! Mijn man en ik zitten in een ICSI traject. Voor de eerste keer. Ik ben nu ongeveer een week bezig met stimuleren. Vandaag eerste echo gehad en vrijdag weer. De arts verwacht midden volgende week de punctie. Ik moet zeggen dat het prikken en de hormonen me erg meevallen tot nu toe. Ik ben wel moe en heb een wat opgezette buik maar verder niet echt klachten. Ik vind het hele traject wel zwaar... De wens is zo groot en dan al die spannende momenten en de onzekerheid. Maar ik probeer positief te blijven. Hoe gaat het bij jou? Balen dat de cryo's niet gelukt zijn..
Hoi @Lavendel90 Wat leuk dat je meeschrijft! We gaan gelijk op, ik had gister de 1e echo enmorgen de 2e Fijn dat de hormonen meevallen! Ik mag ook niet klagen, idd opgezet gevoel en wat moe, maar die moeheid is denk ik meer van de spanning en al het geregel om de afspraken heen. Positief blijven is idd echt het enige dat helpt om door het traject heen te komen, de rest heb je helaas geen invloed op Zijn jullie lang bezig geweest voordat je met icsi mocht starten?
Hey, Toevallig dat we gelijk opgaan . Fijn dat het bij jou ook oke gaat met de hormonen. Ik denk dat de moeheid bij mij ook goed kan komen van alle spanning rond het hele traject idd. Wij waren ongeveer een jaar via de natuurlijke weg aan het proberen, toen naar de huisarts gegaan en na het zaad onderzoek was het eigenlijk meteen duidelijk dat icsi voor ons de enige optie zou zijn.. Dat was in augustus. We konden vrij snel terecht in het ziekenhuis en dus in november begonnen met het traject. Dus eigenlijk best snel gegaan allemaal.. En bij jou? Lang op de wachtlijst gestaan of viel het mee? Je hebt al ervaring met de punctie, zie je er tegenop of valt het mee?
Voor de 1e heeft het wel 4 jaar geduurd voordat we aan icsi gingen beginnen, omdat eigenlijk alles wel ok was... Deze ronde voor een 3e kindje zijn we in januari gestart, nadat alle cryos waren mislukt konden we gelukkig wel direct starten met een nieuwe poging. Geen wachtlijst gelukkig. Ik heb 3x eerder een punctie gehad, de 1e twee vielen alles mee, de laatste keer veel te veel follikels, daar heb ik ook echt wel last van gehad, maar nu heb ik er "maar" 7, dus ben wel zenuwachtig, maar niet angstig. Vandaag weer een echo gehad, gegroeid maar nog niet genoeg, dus zaterdag weer terug en dan verwachten ze maandag de punctie
Ik schrijf mee! Ik mag vanavond de Fyremadel erbij gaan zetten, ik ben afgelopen zondag begonnen met stimuleren. Ik zie tegen die prik van vanavond wel op, omdat m'n arts zei dat deze als pijnlijk ervaren word. Maandag heb ik een echo, op CD11, ik ben benieuwd!
Wat leuk dat je mee schrijft! Hopelijk is de spuit meegevallen gister, ik heb fostimon, dan brand ook wel een beetje als ik inspuit maar zolang ik het heel langzaam doe is het minder. Ik zie in je onderschrift dat je man ook opeens minder vruchtbaar was. Hier hetzelfde verhaal...oi, 7x iui, toen voor ivf en opeens met ivf veel te weinig zaad dus over naar icsi. In de tussentijd het zaad ook nooit meer gecheckt, dus altijd op icsi gebleven, ach ja..kans op bevruchting is iets groter dus we laten het maar zo
Leuk dat je meeschrijft Joylynn! Ik hoop dat het gisteren is meegevallen met de fyremadell. Ik had zelf decapeptyl en gonal f bij mij hielp inderdaad rustig inspuiten. En ik moest ze 15-30 min van tevoren uit de koelkast halen zodat het niet zo koud was, maar weet niet hoe dat bij jouw medicatie is.. Staffie, fijn dat de eerste twee puncties meevielen in ieder geval. En 7 is oke toch?.er hoeft maar 1 goed embryo bij te zitten. Ik duim voor je Hier helaas geen goed nieuws. Vanochtend weer echo gehad en er groeiden maar 2 grote follikels. Dus dat viel erg tegen. Omdat bij een eerdere echo (aan het begin van het traject, dus niet deze cyclus) wel 14 eiblaasjes te zien waren, vond de arts het ook tegenvallen. Helaas dus moeten beslissen om deze poging af te breken. Hopen dat we snel een nieuwe poging kunnen starten, daarover word ik later vandaag gebeld. En dan dus waarschijnlijk met hogere medicatie.
Wat balen Lavendel!! Maar 2 is idd zonde om daar een poging voor te gebruiken. Wat een domper....hopelijk mogen jullie gelijk verder. Ja ik ben blij met mn 7, heb maar 1 goede nodig die blijft zitten, al zijn een paar cryos voor de zekerheid ook wel fijn om te hebben, maar goed inmiddels weten we dat veel cryos ook geen garantie is
Heej iedereen, Nieuw hier in het ICSI clubje... Ondertussen heb ik wel alle stappen al doorlopen richting een 1e tp. Spannend dus! Had woensdag mijn eerste PU. Eerst en vooral is die bij mij enorm pijnlijk verlopen En (volgens mezelf dan) ik kan wel tegen een pijntje... Echt een heel nare ervaring vond ik het, heb echt liggen huilen. Ik voelde me erna ook gewoon in shock. Kreeg dan ook te horen dat er maar 3 eitjes waren. Dacht ik in mezelf: 'al die helse pijn voor maar 3 eitjes?? Dus de kans dat dit opnieuw moet ligt dan echt wel vrij hoog??' Ze zijn dan ook nog eens de afdeling in het ziekenhuis aan het verbouwen, dus lag ik heel de tijd erna in een soort 'ontwaakzaal' in plaats van een kamer. Mijn partner mocht dan ook niet bij me, ik voelde me echt zo eenzaam en verslagen gewoon Dan ben ik er verder beginnen over nadenken... 3 eitjes bevruchten via ICSI en die zich dan ook nog mooi zouden ontwikkelen? Als het niet meezit heb ik tegen de tp maandag geen enkel dat mooi ontwikkeld is, dan heb ik zelfs niet eens een eerste kans gekregen... Vond dit allemaal al zo heftig. De hormoonspuitjes waren geen enkel probleem. Wat kleine ongemakken maar allemaal vlot gegaan. Maar sinds de PU gisteren ben ik zo hard emotioneel. Heb het gevoel de hele tijd te willen huilen. Momenteel zit ik dus echt in zo een negatieve spiraal, terwijl ik voor de PU zo positief en overtuigd was dat alles zeker goed ging lopen Wil niemand angstig maken (de andere vrouwen daar zagen er trouwens allemaal een pak beter uit na de PU dan mij dus ik vermoed dat ik gewoon harde pech had dat het zo pijnlijk was) maar ik heb echt nood om dit er even uit te laten
Ja, ik sta ook achter de keuze om deze ronde af te breken, maar wel echt een domper inderdaad en hoop maar dat het de volgende keer beter gaat.. @Elle91 welkom! Balen dat het zo'n nare ervaring was klinkt idd vervelend met die pijn en daarna een zaal en dat je partner er niet eens bij mocht.. Ik duim voor je voor de terugplaatsing.
Ik zou ook graag mee willen schrijven! Wij zijn inmiddels aangekomen bij ICSI 2 en ik zit nu op dag 10. Last van de hormonen heb ik gelukkig niet, behalve dan het gevoel van 'volzitten' en een beurse buik door het spuiten. Ik heb al 2 echo's gehad en moet morgen weer terug. Er zitten 3 (grotere) follikels en als het goed is maandag of dinsdag de punctie. Zelf ben ik matig blij met de uitslag. De vorige keer waren het er +20.. dus we spuiten nu minder. Echter was er niets van over en was de verse tp mislukt. Wat ik vooral vervelend vind aam dit gehele traject is dat je emoties zo op en neer gaan. Dan ben je blij, omdat er iets zit, dan weer minder blij, want je lichaam doet niet helemaal zoals het hoort etc.. ervaring met dit traject heb ik wel, uit mijn vorige relatie heb ik al 2 gezonde kinderen mogen krijgen. Iets waar ik al dankbaar voor was, maar nu des te meer, omdat je gewoon weer even met je neus op de feiten wordt gedrukt dat het allemaal niet vanzelfsprekend is! Ik hoop en leef met jullie mee! Gedeelde smart is halve smart
Wat vervelend zeg dat jouw punctie heel vervelend is gelopen! En zeker dat je erna alleen was, snap dat je je dan heel eenzaam voelt. Na de punctie komt er toch een soort van ontlading, want je geeft het erna helemaal uit handen..Hopelijk is een volgende punctie niet nodig. Maar mocht het wel zo zijn.. iedere punctie staat los op zichzelf. Ik heb nu inmiddels 4 puncties gehad en ze waren allemaal verschillend. Ook qua aantal follikels die ze aanprikten. Meestal zit ik tegen overstimulatie aan of er zit zo goed als niets. Zoals deze poging dus. Ik snap dat je 3 bevruchtingen 'weinig' vind. Zeker als je soms verhalen hoort van anderen, dan kan het aantal sowieso erg tegenvallen. Echter, en zo is het echt, heb je er maar eentje nodig! Bij mij, althans zo lijkt het, is een lagere opbrengst beter dan een hoge. Terwijl je bij een hoge opbrengst verwacht dat je 'meer kansen' hebt. Technisch gezien natuurlijk wel als ze ook bevrucht en ingevroren worden. Zelf heb ik nooit cryo's gehad en ga daar dit keer ook gewoon van uit. Op welke dag krijg jij een tp? En wanneer is dat? Spannend allemaal he
Hoe is het bij jullie te combineren met werk? Ik heb het wel verteld aan een paar collega's, 3 in totaal waaronder leidinggevende. Maar niet aan al mijn teamgenoten, ik wilde het liever prive houden en ik merk ook wel dat het prettig is als het daar normaal is, voor afleiding. Maar op sommige dagen (zoals vandaag na zo'n tegenvallende echo) merk ik dat ik me echt heel moeilijk kan concentreren. We mogen wel gelijk verder weet ik inmiddels, nu nog een weekje utrogestan, en dan vanaf menstruatie opnieuw starten, met verhoogde dosering. Wat een rollercoaster is zo'n traject zeg.
Zou hier ook graag meeschrijven. Bij IVF aanbeland nadat er bij mij na een MA vorig jaar ernstige endometriose is vastgesteld met ingroei in o.a. darmen en blaas. Hier ben ik inmiddels voor geopereerd en na een herstel van 3 maanden, waarbij ik ook aan de pil moest blijven, hebben we nu groen licht gekregen. Ben sinds afgelopen dinsdag aan het stimuleren en heb komende dinsdag de eerste follikelmeting. Vind het erg spannend allemaal, ook omdat er alweer kleine cysten bij een eierstok te zien waren bij uitgangsecho en maar een paar kleine follikels. Spuit daarom ook meteen een hoge dosering. Heb flink wat hoofdpijn en ben erg moe, hoop maar dat dit is omdat de hormonen goed hun werk doen en er dinsdag dus toch wel wat follikels groeien. Afwachten maar
Qua werk is het bij mij soms wel lastig, aangezien ik een medisch gerelateerd beroep heb en ook afspraken draai. Moet dus voor echo's soms wel wat afzeggen of door collega over laten nemen. Aangezien ik maar 2-3 directe collega's heb zijn ze wel volledig op de hoogte, is anders niet te doen. Gelukkig veel begrip, ook van management en HR, dus krijg alle ruimte. Fijn dat je direct door mag. Hopelijk zorgt de hogere dosering voor meer succes!
Op mijn werk zijn er een aantal collega's op de hoogte. Die zijn heel begripvol, dus dat is erg fijn. Gelukkig viel tot nu toe veel op mijn niet-werkdagen, dus heeft mijn werk er nog niet veel hinder van gehad. Dat scheelt wel, maar mocht het nodig zijn, dan kan ik gewoon gaan. Helaas hier gisteren ook slecht nieuws gekregen. Het was gestopt met groeien. De volgende keer toch maar weer een hogere dosis verwacht ik. Ze nemen komende week nog contact met mij op. We zouden de volgende cyclus gewoon mogen starten, mits er geen cystes zitten. Blijkt dat die (sneller) kunnen ontstaan(?) na een afgebroken poging. En ik was juist net van een cyste af.... dus ik hoop dat met de uitgangsecho er geen cystes zitten. Of we volgende cyclus starten, zijn we nog niet uit. Dan zouden we precies rond de feestdagen zitten met alle echo's, punctie en tp. We willen wel heel graag, want wachten nu al 38 maanden Pffffff... als ik dat zo tik, dan word ik er nog meer verdrietig van. Het is inderdaad een rollercoaster. Vooral psychisch vind ik het zwaar worden (lichamelijk valt het me tot nu toe wel mee).
Jeetje wat hebben jullie ook al een ellende achter de rug zeg.. heftig! Gelukkig hebben jullie groen licht gekregen en zijn jullie een stukje dichterbij jullie wens. Ik duim en hoop met jullie mee! Hopelijk doen de hormonen inderdaad goed hun werk en groeien er een mooi aantal follikels. Sterkte met de hormonen!! Die kunnen inderdaad soms voor vervelende bijwerkingen zorgen.
Wat een domper zeg! En wat ontzettend rot dat het zoveel pijn deed! En dan voor maar 3 eitjes.. ik hoop dat er een hele goede bij zit!
Spannend morgen dus! Hopelijk groeien er een mooi aantal follikels, want zo te lezen hebben jullie ook al veel moeten doorstaan!