Terugplaatsing cryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leo85, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hallo dames,

Even een vraagje.. Wij zitten zo langzamerhand te denken over het terug laten plaatsen van een cryo.. Maar hoe gaat dat in zijn werk? Ons eigen ziekenhuis werkt samen met Nijmegen, moet ik dat dan aanvragen bij mijn eigen ziekenhuis of rechtstreeks in Nijmegen?

Gebeurt dat terugplaatsen gewoon in eigen cyclus of zit daar ook nog een behandelplan aan vast?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat ligt er een beetje aan (lekker antwoord altijd, haha).
    Tegenwoordig moet je wel een verwijsbrief hebben van je huisarts. Was ik verbaasd over bij onze laatste nieuwe poging, want bij onze middelste dochter hoefde dat niet. En dat terwijl dat ook 'gewoon' een cryo was die al op ons lag te wachten zeg maar.
    Of je medicatie nodig hebt is afhankelijk van je eigen cyclus en het ziekenhuis. Ik zat zelf bij het UMC Utrecht. Met mijn cyclus is niets mis, dus werden de terugplaatsongen in eigen cyclus gedaan zonder hormonen (alleen pregnyl om de eisprong te timen).

3. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hier ook controles in het streekziekenhuis en punctie en tp in Nijmegen. Afgelopen februari heb ik gewoon naar het ziekenhuis gebeld en daar controles gehad. Moest wel progynova slikken (waar ik vrij heftig op reageerde) en de tp van onze cryo's na ongeveer 3 weken hormonen in Nijmegen. Helaas een mk met 6 weken en geen cryo's meer. Door mijn heftige reactie op de hormonen wachten we nu denk ik een paar jaar.

Heel veel succes met je poging hoop dat je snel weer zwanger mag worden!

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Wij moesten ons ook bij ons eigen ziekenhuis melden. Zij regelden dan alles met het ziekenhuis waar de cryo's opgeslagen lagen.
    Ik zou gewoon even je eigen ziekenhuis bellen. Mocht je daar niet goed zitten dan hoor je dat wel, toch?
    Succes in elk geval. Spannend!

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb ons zkh gebeld dat we de cryo wilden terugplaatsen. Toen de medicatie en schema gekregen en na enkele weken de tp.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Zo te lezen moet ik dan dus bij mijn eigen ziekenhuis zijn :)

Ben wel benieuwd of ik dan ook hormonen krijg weer.. Omdat er met mijn eigen cyclus niks aan de hand is.. Ik dacht altijd dat dat gewoon 'tussendoor' in eigen cyclus ging dat terugplaatsen.. Ach, dat zien we tegen die tijd dan wel..

Wat vervelend dat je zo'n last hebt gehad van die hormonen Summerbloom, en wat vreselijk ook van je miskraam..

Wij hebben eigenlijk heel veel geluk gehad, bij de 1e ICSI gelijk zwanger.. Ergens hoop je uiteraard dat dat bij de cryo ook zo zal gaan, maar die kans is natuurlijk wel klein.. Ik heb een behoorlijk trauma overgehouden aan de punctie, dus zie er wel als een berg tegenop mocht het met de cryo's niet lukken om dan weer het hele circus in te gaan..

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik kreeg een cryo tp in mijn eigen cyclus.
    En zie onderschrift, in 1 keer gelukt ;)

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Oh kijk, dat zijn de goede berichten Chybou! Gefeliciteerd!

9. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hoi dametjes, ook hier een TP van een cryootje eergisteren..
    Nu is 't weer spannend afwachten. Dit is ondertussen mijn 4de ICSI poging. Heb in deze ronde geen verse TP gehad owv OHSS. Hoe ervaren jullie een cryo TP? Ikzelf heb/moet tijdens deze cyclus Progynova en Utrogestan innemen.

Chybou hoe voelde jij je na de TP?
    Ben altijd heel benieuwd naar symptomen van anderen, hoewel 't verleden me leert, niet zo zeer af te gaan op allerlei symptomen. Heb me bij de vorige pogingen al wel HEEL erg zwanger gevoeld:$, terwijl er niets van zwangerschap te bespeuren was...:x

Dit maal voel ik dan ook weer helemaal niets... ;)

Groetjes!

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hoi! Ik vond de cryo to het fijnst.. Geen zeurende napijn van de punctie enzo. Ik had ook progynova en lutinus geloof ik, ook een soort utro maar 3 x zo duur, moest groot gedeelte zelf betalen.
    In mijn blog kun je mijn wachtweken toen nalezen. Heb alle dagen iets geschreven in mijn blog. Misschien heb je er wat aan.

11. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hoi KateK,

Leuk dat je vermeld dat we je wachtweken kunnen nalezen op je blog. Ga ik zeker en vast doen:)!

Merci!

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Yaamke: Mijn zwangerschappen zijn ontstaan uit eiceldonatie, dus ik heb nooit een TP gehad na een punctie.
    Ook waren de meeste cryo TP's in mijn eigen cyclus. De 'verse' TP's met ondersteuning van hormonen zoals Utrogestan.
    Ik ben na een verse TP zwanger geworden van mijn dochter. Ik heb toen nog 12 weken Utro gebruikt.
    Lastige van Utro vind ik dat het zelf 'klachten' geeft die op zwangerschap lijken.
    - Bij mij worden mijn borsten gevoeliger en wat voller.
    - Ik heb minder eetlust.
    - Mijn humeur is wat wisselvallig.
    Ik vind zelf daarom de cryo TP's het fijnst omdat die in mijn natuurlijke cyclus konden. Ik hoefde nu geen hormonen te gebruiken.
    Deze zwangerschap heeft mijn lijf dus, als het ware, helemaal zelf gedaan.
    Hoe ik wist dat ik beide keren wist dat ik zwanger was... (nog voor de test)
    - Typische hoofdpijn
    - Zeurend gevoel in je onderbuik, alsof je ongesteld moet worden
    - Rode, kleine, vlekjes op mijn voorhoofd
    - Ik wíst het gewoon; ik ben zwanger!
    Het blijven vage klachten... En je weet het echt pas zeker als je een testje hebt gedaan.

Heel veel succes met de wachtweken.
    Het kan, zwanger worden uit een cryo TP.
    Ik ben nu zwanger van twee, dag twee, cryotjes. Ze kregen een 'graag 2' kwaliteit mee... Al met al... Een wondertje... Maar die wondertjes gebeuren, ook al geloofde ik er na 1,5 jaar IVF bij mijn dochter niet meer in.

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik hoor morgen of onze cryo goed ontdooit , zo spannend

14. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Chybou, wat leuk voor je.. Met zo een resultaat! Je hebt dan ook wel een hele weg afgelegd.

Het is idd zoals je zegt: de utro geeft ook symptomen. Hoewel ik vind dat ik na een punctie meer last heb van de stmptomen van utro dan nu.
    Nu met deze cryo voel ik niets:).. Wil vanalles voelen, mezelf overtuigen dat het wel 'ok' zit. Achja kopke gek maken natuurlijk:(. Want 't is pas dag 2 na TP dus... Mss is het dan ook doodnormaal van niets te voelen?

Zwanger na een cryo; idd t kan.. Je hoort genoeg succesverhalen. Maar als je er dan zelf 'inzit' dan wordt je plots zo onzeker.. Allé ik toch alleszins.

Ik moet 16 en 18 juni op bloedname.. Vroeg toch? 6 of 8 dagen na TP al HCG zien? Oftewel checken ze gewoon de hormoonwaarden. Ik heb geen idee..

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik geloof juist in cryo's, ze zijn super sterk, zijn bevrucht, zijn gedeeld, hebben een ontdooi proces overleeft.. Het is qua percentage wel minder ik geloof 15% tegen 20-25% maar toch..
    Onze dochter is ook van een cryo tp (8 cellen)

16. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Oh ik hoop t zo dat die cryootjes sterker zijn! :cool:

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Spannend voor jou zeg Yaamke! Duimen voor je dat het goed gaat met de cryo!

KateK daar zit ook wel weer wat in als je het zo zegt :D Onze emryo's waren alle 3 A-kwaliteit, en uit de 1e is onze dochter geboren.. Als de andere 2 net zo goed zijn moet het toch goed komen zou je zeggen :) Ik ga zeker je blog even lezen!

We hebben inmiddels besloten na onze zomervakantie contact op te nemen met het ziekenhuis.. En dan hopelijk snel daarna de cryo-terugplaatsing :D

18. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Leo85: Thanks! Hoop ook echt dat 't goed gaat gaan...
    We kunnen 't heel proces niet forceren en hebben er ook geen vat op, dat maakt 't zo moeilijk... we moeten 't echt aan de natuur overlaten.
    Oh jullie gaan voor een tweede, ook een leuk vooruitzicht. Spannend! Want je hebt ook nooit eerder een cryo gehad zeker?
    Leuk! Komt goed, als je eerste al zo vlot ging :) ..

KateK: Geloof anders ook wel in cryo's..allé 't is te zeggen; 'wil' er wel in geloven. Van de kwaliteit weet ik echter ook niet veel. De professor zei dat onze cryo's van goede kwaliteit waren.. Meer weet ik niet eigenlijk. Achja!? We shall see ;)

19. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Leo, het kan heel snel gaan. Wij hebben eind mei gebeld met het ziekenhuis......3 juni afspraak met de fertiliteitsarts. 9 juni begonnen met progynova en de 20e de echo. En nu dus duimen dat de echo goed is en de cryos goed ontdooien.

Katek, ken ik jou nog van het verlengde wachtbankje?

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Oh dat kan inderdaad snel gaan dan kleintjevoorons! Spannend! Krijg je dan een echo om te zien of je lichaam klaar is voor de cryo? Of hoe moet ik dat zien?

Ik heb inderdaad nog nooit eerder een cryo gehad Yaamke, omdat we de 1e x al gelijk mazzel hadden.. Vandaar dat ik geen idee had hoe dat werkte :) Vruchtbaarheidsprobleem zit hier ook bij mijn man, bij mij is alles prima, misschien dat dat ook wel meespeelt.. Ik heb altijd in mijn hoofd het idee gehad dat dan de kans van slagen hoger ligt.. Het 'bedje' waar de embryo in moet is goed, alleen zonder hulp komen we niet tot het stadium van embryo zeg maar..

Deel Deze Pagina