Vraag over IUI met hormonen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by anak2, Apr 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Hallo,

Ik heb een vraagje.. as vrijdag begin ik met de OFO onderzoeken (folikel meting enz) omdat mijn man snel aan de mtx injecties moet gaan we de cyclus er op al versneld met IUI met hormonen beginnen ( bij mijn man is alles van super kwaliteit en heeft zonder hormonen geen zin omdat het probleem zeer waarschijnlijk bij mij ligt volgens de Gynaecoloog)

Nu zit ik met het volgende.. deze cyclus is de ofo, volgende cyclus IUI waarvan ik ook uit gaat dat het niet gelijk lukt.. de cyclus er op zit ik net een weekje in het buitenland..

Moet ik deze poging dan missen.. of kunnen ze in het ziekenhuis een eisprong vervroegen of uitstellen ? Ik wil zo graag die cyclus niet onbenut laten..

Het blijft zo in mijn hoofd spelen. Gyn. Wil 1 a 2 x (afhankelijk van de uitkomst ofo, IUI doen en dan al over gaan op IVF ivm dat mijn man snel aan de mtx moet..

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

Jun 5, 2012
    2,200
    1,995
    113
    Volgens mij kunnen ze het niet uitstellen of bespoedigen. Wel is het zo dat met hormonen de timing wel kan veranderen. Ik ben net gestart met de IUI met hormonen. Dit was de eerste maand. Door de Gonal F, was mijn eisprong 2 a 3 dagen eerder dan normaal. Hierdoor schuift mijn cyclus dus op.
    Ik ben er inmiddels wel achter dat je de controle helemaal moet loslaten in dit traject. Ze kunnen het niet timen en iedere maand kan weer anders zijn. Als er per ongeluk een cyste zit mag je niet door. Als er teveel eitjes groeien ook niet. Per maand dus kijken hoe het loopt. Dat dat lastig is herken ik ook. Wij hebben een vakantie in juni ook helemaal gepland op mijn cyclus. maar ja.....nu loopt alles anders.....dus kan ook dat we daardoor een maand moeten overslaan. Maar goed....hopelijk voor die tijd zwanger. Veel succes!!! Het loslaten vind ik het aller moeilijkste vh hele traject.

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Bespoedigen of uitstellen kunnen ze inderdaad niet, maar onder invloed van de hormonen kunnen je eitjes wel sneller gaan groeien, waardoor ze eerder een eisprong op zullen wekken dan je in je natuurlijke cyclus gewend bent.

4. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

Misschien moet ik mij inderdaad niet te druk maken en het gewoon over me heen laten gaan.. in juli gaan we naar indonesië.. dan zal het ook wel niks worden ☹️

Share This Page