Omgaan met zenuwen tijdens IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lynn84, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden,

Dit weekend of uiterlijk maandag krijg in me eerste IUI, als ze de eisprong niet missen.
    En ik ben nu al zo zenuwachtig! Heeft iemand hier ervaring mee?
    Hoe gaan jullie om met de zenuwen. De HSG was bij mij zo pijnlijk (sorry voor de damens die nog moeten) dat ze zelfs de eendenbek al pijnlijk was. Een paar jaar geleden heb ik een spiraaltje laten zetten daarvan ging ik 2 keer van me stokje, de gyn zei nee dat doe lang niet zoveel pijn. Nou dat heb ik geweten zeg en hij ook!!! Ik heb over IUI al hele ramp verhalen gehoord, bloed verlies, baarmoerder mond te klein etc. Ik moet iets vinden om me zenuwen weg te halen zodat het minder pijn doe. Misschien een paar postitieve verhalen?

Ik hoor meiden al denken IUI wacht maar tot IVF of bevallen. :)

Alvast bedankt.

Groetjes van zenuwachtige Lynn

2. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Hoi Lynn,

Bij mij deed de eerste IUI ook een beetje pijn omdat ze het buisje er niet goed in kregen. En daarna kreeg ik het wonder-advies: zorgen voor een volle blaas!!
    Daardoor kantelt je baarmoeder iets en kunnen ze er veel beter bij. Daarna nog 6 IUI's en 5 terugplaatsingen gehad en nu stelt het echt nauwelijks nog iets voor. Die eendebek blijft een beetje vervelend, maar als je de gyn vraagt voorzichtig te doen, valt ook dat wel mee. Daarna is de rest een eitje!

Echt, zorg voor een volle blaas en je kan het makkelijk hebben!

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey lynn.

ik heb vandaag me 3de iui-d gehad.
    de eendenbek is niet fijn maar doet niet zeer en de iui zelf doet zeker niet zeer je merkt er echt bijna niks van.
    maar heel veel succes alvast en hoop voor je dat je vind meevallen.

4. Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie.

Had wel nog iets in me verhaal erbij moeten schrijven,
    sinds 12 jaar heb ik chronische blaaspijn. Door deze pijn verkrampt mijn bekkenbodum vandaar die eendenbek. Omdat er zoveel bendeden aangerommeld is schiet ik gewoon in de kramp. Maar gelukkig gaat het seeds beter en heb ik blaaspijn steeds minder.
    Ook heb ik er medicijnen voor maar die slik ik niet als ik zwanger zou kunnen zijn.

Jo1978; Volle blaas dus, dat ga ik proberen! Wie niet waagt.....

Girl86; jij hebt vandaag je 3e IUI gehad, hoe is het gegaan?
    Weer afwachten.

Liefs Lynn XXX

5. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    hoi,

hier nu 2 keer iui gehad. bij de eerste voelde ik alleen wat kramp erna. en bij de tweede helemaal geen pijn.

Gewoon vertrouwen hebben, en flauwvallen kan ook komen door de ze.uwen.. kun je van te voren wat druivensuiker nemen, hslpt bij mij tegen flauwvallen.

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey lynn ja als je al veel pijn hebt steeds dan blijft het denk ik best lastig.

ja ik heb vandaag de 3de gehad is verder goed gegaan en nu weer afwachten.
    het zal zeker wel goedkomen.

7. Hallo allemaal,

Het viel allemaal reuze mee hoor.
    Had de nurse gevraagd waarom de eendenbek bij de HSG zo pijn deed. Bij de HSG moet de eendenbek veel verder open......in verband met het zuignapje enzo.
    Verder heb ik nu wat pijn in me buik wat steken, gaat ook wel weer over.

Ook hadden we best goed bericht.
    We hadden na bewerking 10 miljoen goede zaadjes met 43% bewegelijkheid. Best goed zei de nurse.

Bedankt damens voor al jullie reactie.

Liefs XXX

8. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Wat fijn dat het goed gegaan is !
    En wat een positief bericht.

Ik zal voor jullie duimen, ennuhhh welkom op de wachtbank :D

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Fijn dat de IUI mee is gevallen! Succes op het wachtbankje.

Deel Deze Pagina