Dag allemaal, Ik ben pas gestart met mijn eerst ronde Clomid. Ik moet straks bloed gaan prikken om te zien of ik een eisprong heb gehad. Ik ben erg nieuwsgierig of het allemaal gaat lukken. Mijn NOD is volgende week ergens. Ik ben nog helemaal "groen" als het gaat om vruchtbaarheidsbehandelingen en alles hieromheen. Graag zou ik eens ervaringen uitwisselen met dames die ook bezig zijn met Clomid en waarom. Hoe is/ging dat bij jullie? waar sta je nu? Een beetje geschiedenis Op mijn 36e voor het eerst zwanger (spontaan na 2e ronde), dit werd helaas als snel een miskraam. Na ongeveer 1 jaar klussen werd ik maar niet zwanger en bleek ik "vijandig slijm" te hebben. Ik kreeg een soort spoeling en hiermee ben ik met de 2e ronde opnieuw zwanger geworden, daar is mijn 1e zoontje uit geboren (nu 1.5 jaar oud). Omdat ik nu na 1 jaar klussen maar niet zwanger werd van een tweede kindje, opnieuw een fertiliteitstraject ingegaan. Het vermoeden is er dat ik afgelopen keer geen eisprong had, dus Clomid voorgeschreven gekregen. Ik heb de 1e ronde nu achter de rug en wacht in spanning af of er resultaat is (durf het niet te hopen op mijn leeftijd en omdat het zo lang duurt allemaal). Ik ben Nederlandse, woon in Belgie (vlak op de grens) en had mijn eerste fertiliteitstraject in Nederland (waar ik dus snel zwanger raakte voordat de medische molen goed en wel was opgestart) en nu in Belgie het traject gestart. Veel verschillen zijn er volgens mij niet.
Ik ben inmiddels niet meer aan de Clomid, maar vind het zo sneu dat er niemand op je topic reageert Mij is het gebruik van Clomid hartstikke meegevallen! Op dag 1, 2 en 3 had ik nergens last van, af en toe last van opvliegers en werd er misschien iets emotioneler door. Op dag 4 en 5 wel wat last gehad. Moe, huilbuien, dat soort dingen. Maar achteraf heel goed te doen hoor! Veel sterkte! Ik ben overigens Clomid gaan slikken omdat ik PCOS heb. Met 50mg had ik een prachtig eitje zitten, maar helaas blijkt het zaad van m'n vriend ontzettend slecht te zijn en moeten wij nu aan ICSI beginnen.
Hai, Ik ben geen 39+, ik word over 2 maandjes 30, heb ook al 1 dochtertje van 1,5 en ik ben nu ook begonnen met clomid, nu al 3 rondes achter de rug, vandaag weer ongesteld geworden helaas.. Ik slik clomid 50mg, gelukkig slaat deze goed aan, wel moet ik 1x pregnyl spuiten om mijn ei te laten springen, hij groeit namelijk door en wordt dan veel te groot. Door de clomid krijg ik 5 dagen hoofdpijn, erg vervelend, verder wel wat steken her en der maar valt mee te leven. Al met al valt het dus echt wel mee. IK wens je succes met alles en hopelijk zijn we straks zwanger! Liefs Guusje
Bedankt voor jullie reacties! @Shaddixxx: Lief dat je medelijden had met mij maar hoeft niet hoor, is wel fijn dat je reageert. Alle ervaringen die ik hierover kan lezen, helpen mij weer om het een beetje te relativeren en te plaatsen. Ik ben er momenteel heel erg mee bezig omdat ik aanstaande maandag mijn NOD dag heb zo'n beetje. Iedere ronde dat ik nu aan de Clomid ben, is een heel bewuste omdat ik wellicht nog maar een paar kansen heb voordat ik wellicht echt te oud ben (en echt geen kindjes meer kan krijgen). Dat emotionele herken ik wel en ik heb ook buikpijn gehad de eerste dagen dat ik het slikte. Ik wens je heel veel succes en sterkte met je ICSI, hoop met je mee op een mooi wondertje voor jullie . Misschien wil je me nog kort toelichten wat dit is (ken alleen IUI en IVF en nog lang niet alle ins en outs hiervan). @Guusje 27 Geeft niets dat je jonger bent dan ik, we zitten in hetzelfde schuitje, bovendien voel ik me nog een stuk jonger (kleine kindjes houden je jong he ). Jammer dat je weer ongesteld moet worden, ik denk dat ik ook ongesteld moet worden op de een of andere manier. Weet niet waarom, maar voel me ook helemaal niet zwanger. Ik heb ook Pregnyl spuit gehad, die werd gezet bij mij (zit in Belgie in het ziekenhuis). En daarna bloedgeprikt of er wel een eisprong is geweest, dat was zo gelukkig, dus dat werkt iig. Je bent weer met ronde 4 bezig? tot hoe lang gaat dat eigenlijk door? Heb je daar zelf invloed op? En wat daarna? Jij ook sterkte/succes en misschien vind je het leuk om elkaar op de hoogte te houden...? @anderen die dit lezen: wees welkom om je ervaring te delen (ook als je op een ander forum schrijft) of heb je tips voor andere interessante forumtopics die ik eens moet lezen/waar ik me kan aansluiten? Liefs, Nederbelgje (ik ben Nederlandse trouwens)
Mocht je er iets aan hebben; Helemaal aan het begin van mijn blog staan posts die vooral over het Clomid gebruiken gaan! Er staan er hier een paar; 2012 juni « en ook hier 2012 juli « ICSI is voor een groot deel hetzelfde als IVF; Je spuit hormonen om zoveel mogelijk eitjes te laten rijpen, die dan weggehaald worden door middel van een punctie. Bij IVF moet de man zaad produceren, en de eitjes en het zaad worden dan bij elkaar gegooid (bij wijze van dan he ) en dan wordt er afgewacht of en hoeveel bevruchtingen er plaatsvinden. Omdat mijn vriend zo ontzettend weinig zaad heeft (de laatste keer 10 bruikbare zaadcellen, in plaats van de 20miljoen die het had moeten zijn) is dat voor ons geen optie meer, bij ICSI worden de eitjes handmatig bevrucht zeg maar. In het lab stoppen ze dan de zaadcellen handmatig in het eitje, zodat het zaad het eitje niet zelf op hoeft te zoeken.. Er zijn overigens heeeel veel Clomid topics op ZP. Ik heb zelf een tijdje mee geschreven (en doe dat nog steeds, maar het is toch net even anders omdat ik nu geen Clomid meer gebruik) in http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/342059-zoveelste-clomid-topic-39.html Er zijn momenteel maar 4 meiden die daar schrijven, dus dat is misschien wat overzichtelijker, en het is misschien wat gemakkelijker om 'er tussen te komen', dan in 1 van de drukke topics!
Voeg je je anders bij het onderwerp: gestart met primolut en daarna clomid, wie ook? Of zoiets..haha daar zit ik ook te kletsen en vele anderen die in het zelfde schuitje zitten, net zoals wij! Dit is idd mijn 4e ronde alweer, allemaal slaan ze aan alleen nog niet zwanger helaas.. Als ik na 6 maanden nog niet zwanger ben dan gaan we bespreken hoe verder; of nog door met clomid of andere methode..dus afwachten maar, en hopelijk hoeft het niet zo ver te komen!