Terugplaatsing juli

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bittersweet, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi

ik ben onder behandeling in emc rdam en jij?

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

UMC Utrecht :)

3. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Ik snap het ook niet zo goed hoor met die testdata en waar dat op gebazeerd is. In een ander topic hebben 2 meiden op 8 juli tp gehad en de 1 mag 20 juli testen en de ander 22 of 23 juli ofzo. Maar ik hou me wel aan de data en ga absoluut niet voor 21 juli testen. \

4. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hallo meiden,

Ik heb op 6 juli een terugplaatsing gehad, en mag op 21 juli testen.

Vorige keer had ik te vroeg getest en had ik een negatieve en een positieve test, daar word je ook niet wijzer van ;). Je kan beter wachten tot de datum dat je mag testen.

5. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi peetjo,

Het is voor mij mijn eerste tp. Ik ga ook echt wachten tot de datum die ik heb opgekregen van het ziekenhuis. Anders maak je jezelf alleen maar gek.
    Maar zie dat jij ook bezig bent met eiceldonatie. Hebben jullie ook een bekende die het voor je wilde doen?
    Maar jij bent inmiddels met je 3de terugplaatsing bezig wat spannend zeg voor je ga ook heel hard voor jou duimen. We moeten allebei op de zelfde datum testen zie ik. Hopelijk beide positief nieuws volgende week. We gaan ervoor in ieder geval en geven de moed niet op. Hoeveel emmy hebben jullie nog over? En welke medicatie gebruik jij nu? In welk ziekenhuis ben jij onder behandeling?

6. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Hoi bittersweet,

Helaas weet ik sinds 4 jaar dat ik nu al zeker 7 jaar in de overgang zit (zeker vanaf mijn 20ste, maar heb nooit een eigen cyclus gehad). Aangezien niks het meer doet bij mijzelf ben ik dus afhankelijk van eiceldonatie en medicatie.

Omdat wij geen eigen eiceldonor hebben gevonden zijn wij bij Geertgen kliniek in brabant terecht gekomen. Hier doen we aan wederkerigheid. Wij geven dus zaad voor mensen die dat weer nodig hebben, en krijgen eicellen. Ik gebruik estradiol en utrogestan.

Dit was mijn laatste terugplaatsing van ivf 1. Als deze mislukt moeten we weer opnieuw op de wachtlijst voor een eiceldonor, en dat duurde vorige keer 6 maanden. Daar zitten we dus echt niet op te wachten....
    Vorige keer was ik zwanger maar kreeg ineens bloedverlies. Dit heeft 10 dagen geduurd, en is helaas dus niet goed gekomen. Vreselijk is dat om mee te maken. Wat dat betreft heb ik liever een negatieve test volgende week, dan een miskraam na een paar weken....

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi peetjo,

Jeetje meid dan ben je wel heel erg jong in de overgang gegaan. Bij mij is het ook soortgelijk wat jij hebt alleen zit ik nog niet in de overgang maar in het voortraject ervan. Alleen hadden ze gehoopt omdat ik ook nog vrij jong ben dat de eitjes die er nog zijn van goede kwaliteit zouden zijn. Maar helaas is dit niet gebleken en zijn wij ook gestart met eiceldonatie.
    Oke dus jullie lopen in het geertgen. Maar begrijp dat je nu een 3de terugplaatsing hebt gehad en als dit niet lukt je weer moet gaan wachten. Is dat dan weer een half jaar, of is de wachtlijst inmmidels opgelopen?. Hoe gaat dat kwa kosten verder dan? Want jullie doen aan wederkerigheid dus eitjes voor zaad zeg maar. Wordt het wel vergoed door de verzekeraar (ivf behandeling)?
    Wat je vertelde over de miskraam kan ik mij heel goed voorstellen. Ik zou het ook vreselijk vinden als dat zou gebeuren dan liever idd een negatieve test.

8. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Hoi Bittersweet,

Ik las net nog wat berichtjes van je bij de poffertjes en pannekoeken afdeling. Lief zeg dat je zus je helpt!! En lastig voor jou ook dat ze nu zoveel last ervan heeft. Hadden ze aan mij ook gevraagd, maar mijn zus was een half jaar daarvoor overleden helaas. Anders had ze me ook zeker geholpen!

Balen dat jou eitjes niet goed genoeg waren/zijn! Hopelijk zijn die van je zus supergoed en ben je gelijk zwanger. Ik duim voor je!

Ik heb idd mijn 3de terguplaatsing gehad nu. Zoals jullie 5 cryo's hebben, hadden wij er 3 en die zijn nu op. De wachtlijst was wat korter geworden, maar met de vakantietijd wordt hij waarschijnlijk weer langer aangezien er dan minder mensen komen.
    De behandelingen die wij hebben noemen ze gewoon ivf, en worden dus volledig vergoed gelukkig. 3 ivf pogingen heb je (nu nog wel), jij ook toch?

Deze keer wordt ik trouwens echt gek van mezelf. Ik voel van alles maar dat hoeft niks te zeggen. Maandag en dinsdag was ik 's avonds heel misselijk en donderdag was ik heel duizelig. Dit KUNNEN tekenen zijn, maar hoeft niet. Ik maak mezelf echt gek! Heb jij al last van signalen?

9. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

Jeetje wat heftig van je zus. Was ze ziek?
    Oke dus in principe werkt het dan hetzelfde als in mijn situatie begrijp ik kwa vergoeding. Alleen ik heb dan nu nog 1 poging die ik vergoed ga krijgen, maar opzich maakt dat ook niet zoveel meer uit want een 3de poging zullen ze echt niet meer doen bij donoren dat hebben ze al gezegd!
    Ik heb trouwens vanaf gister echt hele erg krampjes en steekjes in mijn buik en gisteravond ook beetje misselijk. Of dit een goed teken is ik weet het niet het blijft afwachten, maar zou natuurlijk ook met innesteling te maken kunnen hebben.
    Het gaat nu bij mij eigenlijk ook wel komen de spanning. Maar probeer wat relax te blijven alhoewel dit best moeilijk is hoor. Die laatste week zal echt lang gaan duren. Gelukkig 3 dagen werken en donderdag met mijn sis opstap alleen dinsdag heerlijk vrij dan ga ik ook lekker niets doen. En heb jij nog plannen om de komende week door te komen?

10. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Hee bittersweet,

Helaas was mijn zus niet ziek, maar is omgekomen bij een keukenbrand...

Ik denk dat wij ook mazzel hebben als we de 2de ivf poging ook vergoed gaan krijgen. Dan moet de wachtlijst niet te lang zijn natuurlijk. Hopelijk hebben we die poging niet meer nodig, en is het nu gewoon raak.

Ik weet dat ik maandag de innesteling had (in elk geval het begin), want dan is mijn suiker altijd heel hoog een dag (heb suikerziekte). Toen was ik dus ook misselijk in de avond, dus kan idd de innesteling zijn. pff we weten het gewoon niet, en het duurd zoooo lang.

Gelukkig heb ik van de week ook wat afspraken staan, en is mijn man veel thuis. We gaan thuis een beetje opruimen en een nieuwe kledingkast halen enzo, dus dan zijn we lekker bezig gelukkig. En ik kijk heel erg uit naar volgend weekend, want dan komt mn neefje van 1 logeren.

11. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Peetjo

Jeetje meid dat is echt heel heftig van je zus zeg. Lijkt me erg moeilijk dat jouw sis zo plotseling uit jullie leven is. Had je zus kindjes?

Trouwens kwa vergoeding volgens mij ga je de 2de ivf met ecd gewoon vergoed krijgen hoor. Dat is bij ons in ieder geval zo. Als je eiceldonatie doet gaat dat in principe van de ivf kansen van jezelf af. Ik heb zelf 1 ivf poging gedaan en 1 ivf eiceldonatie dus nog 1 ivf poging over!

Vandaag trouwens erg veel krampen en steken wordt nu toch wel erg spannend was het maar zaterdag wist ik tenminste waar ik aan toe ben. Bahh wat ellendig die ww.

12. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hee bittersweet,

Mijn zus had zelf geen kinderen, ook al wilde ze dat wel graag.
    Het moeilijkste was dat de doktoren allemaal vroegen of ik een zus had die me kon helpen....

Ik las je bericht al in poffertjes en pannenkoeken. Maak je nog niet te druk hoor, dat is ook niet goed mocht je wel zwanger zijn. Een klein beetje bloed kan van alles zijn, of is het meer geworden?
    Bij mij stopte het niet meer toen het begonnen was (vorige keer), dan weet je wel bijna zeker dat het fout zit, maar probeer nog moed te houden hoor!!! krampen en steken zeggen ook weer niks. Kunnen van utro komen, van innesteling of komende ongi. Dan weet je eigenlijk nog niks. Heb ik ook hoor met alles wat ik voel, maar het kan alle kanten op.
    De ww zijn inderdaad slopend. Ik voel elke keer van alles en ben er onbewust echt veel mee bezig. Ik mag na 14 dagen na de tp pas testen, maar dat is zo moeilijk....

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi peetjo,

Kan mij erg voorstellen als je er dan mee geconfroteerd wordt dat ze vragen of je een zus hebt. Alles komt op zo'n moment ook weer boven. Echt heel pijnlijk.
    Ik heb alleen gister wat licht bloed gezien aan toiletpapier daarna en vandaag niet meer. Wel zo nu en dan krampen en erg veel pijn in mijn onderrug maar dat heb ik al sind ik met de utro ben begonnen komt vast daardoor. Wacht het idd maar verder af tot zaterdag. Heb het toch niet meer zelf in de hand mijn lichaam moet het uiteindelijk toch doen!
    Met jou verder alles goed?
    Weet niet of ik het nu al gevraagd had maar welke medicijnen gebruik jij nu precies? Ik dan 3xdaags 2 utrogestan en 2x per dag tablet progynova. Mocht ik zwanger zijn moet ik het ook tot 12 weken zwangerschap blijven doorgebruiken.

14. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hoi Bittersweet,

gelukkig blijft het tot nu toe bij een klein beetje voor je, dan zegt het echt nog niks. Idd afwachten tot zaterdag en verder kunnen we niks anders dan wachten en braaf je medicijnen nemen. Ik hoop dat je er een beetje rustig onder kan blijven.

Ik heb ook 2x daags 2 utro ballen, en 1x per dag 2 tabletten estradiol. zal wel op hetzelfde neerkomen als wat jij gebruikt denk ik. Als ik zwanger ben moet ik dat blijven gebruiken tot 9 weken zwangerschap. Dat is overal verschillend las ik al, wel raar eigenlijk.

Met mij gaat het verder goed gelukkig. Probeer wat afleiding te zoeken, anders ben ik alleen maar met de ww bezig merk ik.
    Gaat het met jou en je sis een beetje?

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Ja met mij gaat het nu ook weer goed. Gister beetje dipje dacht echt het is niet gelukt, maar nu hoor ik ook van iedereen dat het helemaal niets hoeft te zeggen. Idd wat je zegt rustig afwachten tot zaterdag en dan hopen we dat we allebei een posi test in handen krijgen spannend!
    Met mijn sis gaat het iedere dag een stuk beter. Ze is nu ook al ongesteld geworden dus hopelijk daarna van vervelende klachtjes af.
    Ja het is idd wel raar dat het overal weer anders is met de medicatie, maar zie wel dat het van ons redelijk overeen komt. Alleen ik gebruik dan 3 keer per dag die utro bollen. Ik moet ze trouwens wel echt iedere 8 uur inbrengen. Dus 's ochtends om kwart voor 5 gaat de wekker al anders komt het op mijn werk weer niet uit kwa pauze.

16. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    gelukkig gaat het met jou en je sis een stuk beter! Dat is het belangrijkste.
    Ik heb ook 3x per dag utro, had het verkeerd getypt zie ik net. Maar tegen mij hebben ze niet gezegd dat het zo strikt moet met de tijd ertussen. Ik doe het niet zo precies eigenlijk. Ik doe het rond 8 uur 's morgens, 3 uur 's middags en 11 uur 's avonds (als ik ze niet vergeet, want dat gebeurd ook wel eens, dan doe ik ze later).

17. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    wordt nu echt vreselijk zenuwachtig van het wachten......
    Had vandaag ook een paar keer een paar kleine rode sliertjes aan het wc papier, dan schrik je gelijk. Heb nog nooit bloed gezien in de wachtweken.
    Maar ja, we kunnen weer niet anders dan wachten, wachten en wachten.......

18. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

Nog een paar dagen en dan mogen we. Vervelend he die onzekerheid. Ik heb zoiets van laat nu de dag maar komen dan weten we tenminste zeker dat hij pos of negatief zal zijn. Ik heb vandaag geen spoortje bloed meer gezien. Gister einde van de middag nog wel 1 keertje dus in totaal 2 dagen achterelkaar spoortje bloed. Nog wel zo nu en dan echt krampen in mijn baarmoeder. Heb echt het gevoel dat het niet goed is maar ja zoals sommige ook zeggen ongi klachten kan je ook hebben als je evt zwanger bent dus weet het ook niet meer hoor. Echt vreselijk irritant zeg!!!
    Hoe komen we die laatste dagen door he? Moet me echt inhouden om niet eerder te gaan testen, maar doe het echt niet niet niet!

19. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Hoi Bittersweet,

Ik mocht vandaag testen, en het mocht weer niet zo zijn voor ons.
    2 testen gedaan, en beide negatief.
    Nu weer op de wachtlijst voor een nieuwe eiceldonatie en ivf 2........

Ik duim voor jou dat je een mooie positieve test hebt!!!

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi peetjo

wat klootte zeg weer niet gelukt. had het zo voor je gehoopt.
    ik weet het niet hoor wat het gaat worden. heb er zelf een slecht gevoel over. begin nu best zenuwachtig te worden voor morgen.
    sterkte meid en hopelijk kan je snel weer verder.

xxx en dikke knuffel
    bittersweet

Deel Deze Pagina