Spoedkeuze IVF of ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Samenzijn, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Hallo dames (ik richt me in deze zin even alleen tot de dames), mag ik beginnen door te vermelden dat ik voor jullie hoop dat je man/vriend in de tijd dat jullie bezig zijn/gaan met vruchtbaarheidsbehandelingen nooit kort krijgt!
    Mijn man had tijdens een zaadtest in 2016 ruim boven 80% bewegend zaad, wat heel goed zou zijn voor IVF. Toen wij afgelopen januari startten met onze eerste ivf-poging heeft hij 3 dagen temperaturen rond 40 graden gehad. De ivf werd met toen omgezet naar een spoed-ICSI. Helaas zonder resultaat (zie mijn handtekening).
    Een zaadtest van 2 weken geleden biedt gelukkig weer boven 80% bewegend zaad.

Nu gaan we volgende week op voor ivf poging 2 en het Antonius Utrecht raadt ons nu ten strengste aan om ICSI te doen vanwege de dip.
    Waarom? Als blijkt dat een spoed ICSI toch weer nodig is dan moet er maar net een laborant beschikbaar zijn. Als die niet beschikbaar is dan is poging 2 volledig mislukt en hebben we nog 1 ivf poging binnen de verzekering over.

Nu moeten we komende dinsdag laten weten wat we doen; ivf of ICSI.
    Ik ben bang dat we met ICSI een zelfde situatie gaan krijgen als met poging 1 (hoewel de zaadkwaliteit van manlief daar natuurlijk ook niet in z'n voordeel heeft gespeeld). Daarnaast heeft manlief het idee dat natuurlijke selectie in the end toch beter is, waar ik zeker ook in mee ga.
    Wij hebben er natuurlijk niet voor doorgeleerd, maar in onze ogen zou er niks aan de hand geweest zijn als manlief geen (hoge) koorts had gehad.

Zijn er meer stellen waarbij dit aan de orde is geweest? Zo ja, wat hebben jullie uiteindelijk besloten te gaan doen?

2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Als de slechte zaadkwaliteit echt te wijten is aan de koorts, dan zou ik gewoon voor IVF gaan.

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik zou denk ik dan weer voor icsi kiezen..
    Maar alleen omdat ik weet dat wij dus met IVF geen bevruchtingen hadden terwijl alles perfect was! Op ze ergste heb je dat ook en is de behandeling alsnog weg..
    Ze zeiden bij ons dat je met icsi 90% kans op bevruchtingen hebt

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou op safe spelen en voor icsi gaan.
    Waarom zou je er niet voor gaan? Je weet dan zeker dat er een zaadje in het eitje zit.
    Er zitten risico's aan van kapot prikken en dergelijke.
    Sommige ziekenhuizen doen 50/50 wat ivf en icsi betreft.

5. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Ik twijfel vooral omdat de natuurlijke selectie met ICSI wegvalt.
    50/50 zouden we nog kunnen vragen inderdaad. Het gaat om Isala Zwolle.

6. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Das wel bizar!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou voor ICSI gaan. Onze meid is prima gelukt zonder natuurlijke selectie!:)

Hier inderdaad ook een keer meegemaakt dat alle zaadcellen vernietigd waren door koorts. Wij waren al langer met ICSI bezig en kwamen er pas achter na de eicelpunctie, toen mijn man het moest inleveren. Geen enkele levende zaadcel! Voor de zekerheid nog een keer geproduceerd en toen hebben ze toch nog een paar goed beweeglijke zaadjes gevonden, die ze konden gebruiken. Bijna de hele ICSI voor niks gedaan... Het heeft een maand of 3-4 geduurd, voordat alles qua aantallen weer een beetje op peil was.

8. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Bij mijn man heeft het inderdaad ook 3 maanden geduurd voor zijn zaad van de koorts hersteld was.
    Gefeliciteerd met jullie dochter :)

9. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wij waren bij het VUMC in het ICSI traject, ook vanwege de planning van het Lab. Bij voldoende kwaliteit zaad zouden we doorgaan naar IVF. Dit aangezien je dan wel al ingepland staat en het lab tijd voor je heeft. Wellicht is dit ook een optie. Of inderdaad 50/50.

Bij ons ligt nu een ICSI wondertje in de box.... Dus wat dat betreft raad ik iedereen ICSI aan.

10. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Misschien dat we dat inderdaad kunnen aangeven, wel inplannen maar ter plekke evt overwegen om toch ivf te doen

11. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Hier ook zwanger van een cryo uit een 50/50. Ook isala.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik geloof er absoluut niet in dat een natuurlijk selectie zaadje een beter kind zal maken.

Als het eitje bevrucht word dan zie je hoe hij deelt en welke kwaliteit deze heeft. En of dit nou met ivf of icsi is dat doet dan niet meer ter zake.

Persoonlijk zou ik in jullie geval voor icsi kiezen. Gezien ze dan kunnen bepalen welk zaadcelletje het beste eruit ziet en deze ook in prikken.

Wij waren ook bij het isala Zwolle, ben ze eeuwig dankbaar voor ons icsi kindje. Welke perfect is, offcourse ;)

Ik zou dus echt voor icsi gaan en niet het risico lopen op weinig bevruchting met ivf. Succes!

13. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    We zijn er uit, dank voor al jullie reacties! :)
    We gaan inderdaad toch voor ICSI.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Goede keus! Je hebt met ICSI geen grotere kans op aangeboren afwijkingen. Gaat er iets mis met de bevruchting of deling, dan is dit in het lab te zien en zullen de embryo's ongeschikt zijn om terug te plaatsen. Zou je ze wel terugplaatsen, dan zal er geen zwangerschap ontstaan. Een miskraam kan bij elke soort zwangerschap voorkomen, helaas.

Bedankt, onze dochter is inmiddels alweer negen. Het is voor ons al een hele poos geleden dat we in het medische circuit zaten. Ik hoop voor jullie dat je snel wat meer geluk hebt. Heel veel succes alvast!

15. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Dank je wel Jippie!

Deel Deze Pagina