Blaasontsteking agv utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Do1981, 23 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik denk dat ik een blaasontsteking heb opgelopen, mogelijk als gevolg van gebruik van de utrogestan.

    Opeens een uurtje terug begon het, hele tijd aandrang om te moeten plassen en doet ook pijn bij het plassen.

    heeft iemand dat ook wel eens gehad bij gebruik utro? Ik heb woensdag een terugplaatsing. Toch maar even morgen ab kuur halen bij huisarts?
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    En iemand misschien tips wat ik nu kan doen? Kan zo echt niet slapen. Misschien toch huisartsen post even bellen? Maar ook niet zoveel trek om midden in de nacht naar de apotheek te moeten ofzo
     
  3. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ja ik heb t ook gehad! Ik ben er nu bijna van af. Ik kreeg het na de terugplaatsing, ik denk ook door de utro en misschien mindere weerstand. Ik wilde echt geen antibiotica dus heb t zelf proberen op te lossen met heel veel water drinken en cranberry pilletjes slikken. Na een dag was de ergste pijn weg. En nu enkele dagen later voel ik het bijna niet meer. En blijk ik zwanger ;)
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    doe mij dat ook! Hahaha
    super gefeliciteerd!

    Ik heb woensdag de terugplaatsing. Het lijkt nu wel ietsje beter te gaan. Uiteindelijk van 6-9 nog geslapen omdat de ergste aandrang weg was. Nu licht aanwezig nog, maar niet weg.

    net even urine bij ha assistente ingeleverd en mag zo bellen voor de uitslag. Wil liever ook geen antibiotica, maar wil het wel in huis hebben als ik de blaasontsteking heb. Zo’n nacht wil ik echt niet nog een keer. Halve nacht op toilet gezeten.

    zo ook maar even cranberry sap gaan kopen sowieso...
     
    DR87 vindt dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had vorige week intake IVF en de arts vertelde dat tijdens het traject een blaasontsteking regelmatig voorkomt. Het advies was om dan de huisarts te bellen, te laten testen en dan te starten met antibiotica, waarbij je er bij moet zeggen dat je mogelijk zwanger bent..

    Ik zou het in jouw geval, zeker voor een tp, laten behandelen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Thanks. Goede info! Wist dat eigenlijk niet dat het vaker voorkomt. Lees het hier ook helemaal niet zo vaak eigenlijk

    Ben net gebeld en het is idd blaasontsteking. Vertelde over de terugplaatsing en dat ik antibiotica wil ivm mogelijk zwanger. Wordt zo teruggebeld door huisarts om even te bespreken. Zal ivf centrum ook nog wel even bellen. Dat is wel handig eigenlijk
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je nu continu inlegkruisjes gebruikt vanwege de utrogestan zal dat ook niet goed zijn.

    Je zou wat katoenen herbruikbare exemplaren kunnen aanschaffen, zodat je die wegwerpexemplaren niet meer continu hoeft te gebruiken.

    Ikzelf heb vanwege andere problemen in totaal meer dan 60 weken utrogestan moeten gebruiken en had achteraf de herbruikbare meteen moeten aanschaffen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat is wel een goede tip ook, dank! Niet aan gedacht. Ik ga er naar kijken.

    ik gebruik al wel die katoenen van sanature, maar vind die nog steeds best synthetisch aanvoelen. Maar schijnt wel 100% katoen te zijn. Herbruikbare vast nog vriendelijker.

    60 weken utrogestan trouwens, dat is wel echt heftig zeg....
     
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben direct even aan het googlen, maar jemig wat een aanbod van wasbare inlegkruisjes. Heb je nog een tip voor aanschaf? Ik zie met/zonder drukknoopjes, wat is handig?
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik moest het gebruiken ter voorkoming van een vroeggeboorte, dat heeft gewerkt.

    Als je nieuw herbruikbaar maandverband of inlegkruisjes wil aanschaffen, kun je er het beste een paar uitproberen. Zo heb ik 5 verschillende merken uitgeprobeerd door er eentje van te kopen en welke het prettigst zat, heb ik gekocht. Die van mij hebben drukknoopjes, maar het is net wat je doet op een dag wat het prettigst zit
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    thanks voor de tips!

    vriendin van mij mocht het toen oraal gebruiken. Maar was meer ter ondersteuning vanwege bloedverlies aan begin zwangerschap. Jij moest het dus vaginaal blijven gebruiken?
     
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ja, mijn eerste is geboren met 21 weken door baarmoederhalsinsufficientie, dus toen hebben ze oa utrogestan voorgeschreven. Dit was toen nog onbewezen en mijn gynaecoloog dacht dat dit het beste zou werken door het vaginaal in te brengen, daar had ik het probleem tenslotte.

    Toen ben ik begonnen met die troep en ik hoef je niet te vertellen hoe vervelend dat spul is. Maar het ging stukken beter toen ik overstapte naar herbruikbaar maandverband.
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ze zeggen het idd dat l, dat beter opgenomen wordt. Het is troep, maar voor goed doel.

    Ik heb nu furabid gekregen. Hopen dat het snel werkt
     

Deel Deze Pagina