Follikel verdwenen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door danip, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Vanaf volgende week woensdag zouden wij samen een lang weekend weg. We hebben dit eerder al gepland, en het leek uiteindelijk ook wel uit te komen met de iui deze maand. Alleen nu moet ik maandag een nieuwe follikelmeting, en dus op zijn vroegst woensdag iui. Dat zou nog kunnen, want we gaan pas savonds weg. Maar als het later wordt, dan zal ik ons weekend weg moeten annuleren. Ik sta op het punt om dit te doen, alleen vraag ik me nog iets af. Ik gebruik deze ronde voor het eerst menopur. Hiervoor gebruikte ik clomid, waarbij ik altijd op dezelfde dag een eisprong/iui had. Alleen deze cyclus verloopt dus wat anders ;) Wat zouden jullie doen, en wat denken jullie van het volgende?

Maandag had ik de eerste follikelmeting op dag 11. Links zat een follikel van 12 mm en rechts een van 13 mm. Vandaag (dag 14) ben ik weer voor een meting geweest, en was de follikel van 12 mm nergens meer te bekennen, en die van 13 mm is nog steeds 13 mm. Kan het zijn dat ik spontaan een eisprong heb gehad? Of kunnen follikels ineens verdwijnen? Ik heb al wel eens eerder op dag 12 een follikel van 11 mm gehad, die 2 dagen later 20 was. Als het wel kan, dat ze verdwijnen, zou de gyn dan nog iets hebben kunnen zien vanochtend?

Mijn cyclus is steeds heel exact geweest, met 18 mm op dag 11, en dan op dag 13 dus iui. Maar dat was met clomid, en nu gebruik ik Menopur. Dus wat denken jullie? Eisprong al gehad, of alles komt gewoon later op gang, en de follikel is gewoon weg?

Bedankt!

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Onder de 13-14 mm kan je ei idd krimpen of verdwijnen.
    Ik heb t zelf ook al eens gehad. ;)
    Eisprong kan niet, aangezien follikels pas springen bij 20-22 mm.

Dus ik denk dat je cyclus een beetje traag is deze ronde, en dan kan t gerust over 3 dagen ineens een mooie follikel aan t maken ben hoor.

Geduld is t sleutelwoord denk ik.
    Succes, t is wel een planning zo he, met je weekendje.

3. danip

danip Niet meer actief

Ok! Ik vroeg het me af, omdat ik dus al eens eerder een megagroeispurt heb gehad ;) Technisch gezien zou mijn ei dus wel al 20 mm kunnen zijn geworden.

Maar is het ook niet vreemd dat die van 13 mm helemaal niks is gegroeid?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Follikels kunnen inderdaad weer krimpen. Als ze onder de 14 mm zitten, kun je nog niet met zekerheid zeggen of ze doorgroeien of weer zullen krimpen. Zit je rond de 14 mm of groter, dan groeien ze vaak wel door.

Ik denk niet dat je je eisprong al gehad hebt, want dan zou de groei wel heel erg hard zijn gegaan. En vaak zie je dat in de eierstokken vaak wel, omdat er wat vocht achterblijft na de eisprong.

Als ik eerlijk ben, zou ik het weekend niet annuleren. Zoiets heb je toch ook nodig? Dan zou ik zelf klussen, als de IUI precies in dat weekend valt. En dan over ruim twee weken weer opnieuw met IUI beginnen.

Succes!

5. danip

danip Niet meer actief

Thanx Jippie! Ik wil eigenlijk het weekend ook niet annuleren, maar het voelt dan zo als een weggegooide poging. Dit was ook de eerste echt prikronde voor mij, dus vind ik het al helemaal zonde om dan maar geen iui te doen. En ik vraag me ook af of het zh dat wel ok zou vinden?

Maar die eisprong heb ik dus nog gewoon niet gehad. Ik moet nu ook 1,5 ampul gaan spuiten (nog ff zoeken hoe ik dat het makkelijkst doe) Dus ik hoop dat maandag mijn ei gewoon 18 mm of meer is. Maar ik vind het wel erg jammer dat het zo langzaam gaat ineens hiermee. Op deze manier kun je ook niks plannen :(

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas hier ook zeer geregeld gehad. Je hebt een kans dat hij idd weg blijft (en er dus maar 1 over blijft), maar het kan ook zo wezen dat hij de volgende keer gewoon weer terug is.
    Hoe dat kan? Geen idee, maar ik heb het echt een keer gehad.
    Meestal bleven ze bij mij echter weg...

Denk niet dat je een eisprong hebt gehad hoor!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik snap je gevoel wel heel goed. Al die moeite gedaan en dan geen IUI, als je een weekend weg gaat. Dat druist heel erg tegen je gevoel in. Maar het zou ook zo zonde zijn om dat te annuleren. Soms heb je ook even tijd nodig om nieuwe energie op te doen, je weer opladen voordat je de strijd weer aangaat.

Je moet je geen zorgen maken over de gyn. Zij hebben er geen problemen mee als de inseminatie door jullie weekend niet door kan gaan, dat weet ik zeker. Jij had niet verwacht dat het zo zou lopen en zij ook niet. Wij zijn ook wel eens aan een ronde begonnen, terwijl we op een bepaalde datum op vakantie gingen. Je redt het wel, of je redt het niet. Dat is afwachten, dus dat kun je iemand niet kwalijk nemen.

Jij spuit Menopur, toch? Als ik 1,5 ampul moest spuiten, dan maakte ik twee aparte spuiten klaar. Dus in elke spuit 1 ampul. En dan spoot ik 1,5 spuit leeg. De andere helft bewaarde ik met spuit en al in de koelkast en gebruikte die de volgende dag. De volgende dag hoefde ik dan maar één spuit klaar te maken, zodat je weer op 1,5 uitkwam. Helaas moet je dan dus wel elke keer twee keer prikken, maar op een andere manier kun je het niet doen.

Ik hoop dat je follikels een groeispurt inzetten nu je meer spuit! Hopelijk voor het weekend de IUI en dan lekker samen weg!

x Jippie

8. danip

danip Niet meer actief

Hey!

Ja je hebt wel gelijk Jippie. Mijn man dringt ook dat hij vind dat het door moet gaan. Nou ja misschien is het maandag wel allemaal perfect.

Ik heb gisteren de 1,5 ampul zo gedaan. Vloeistof precies verdeelt over 2 potjes poeder. Van het eerst potje de helft opgezogen, en van het 2e potje alles. Dan hoef ik maar 1 keer te prikken. Op de bijsluiter staat dat je de vloeistof gewoon over 2 potjes mag verdelen? Of heb ik het nu toch fout gedaan?

Thanx Merah, het gebeurt dus echt vaker. Dan ga ik maar gewoon uit van een langzame cyclus door de menopur. Hoop dat die van 13 mm dan wel doorzet.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je mag inderdaad de vloeistof over twee potjes poeder verdelen. Per ampul vloeistof kun je maximaal vier potjes poeder oplossen. Dus je hebt precies de helft van de vloeistof (afgelezen op je spuit?) in elk van de potjes poeder gespoten? En daarna één potje helemaal leeggezogen en van de andere precies weer precies de helft? Als je het precies afgemeten hebt op je spuit, dan moet het goed komen. Ik zou het niet op de gok doen, want dan krijg je de ene keer misschien te weinig binnen en de andere keer te veel.

Bewaar je de andere helft van het mengsel dan gewoon in dat potje? Hoe sluit je dat af? Ik bewaarde het in de half leeggespoten injectiespuit, die legde ik in de koelkast. Dan zit het helemaal afgesloten. Bij jou is het open, ik weet niet of dat wel zo goed is. Dat zou ik even navragen bij de apotheek.

Heb je maandag weer een fm? Je had een follikel van 13 mm? In principe zou je dan nog wel op tijd de IUI kunnen hebben, als het nu gaat groeien. Dan zou je woensdag op 18 mm moeten zitten, zodat je 's avonds de Pregnyl kan zetten en vrijdagochtend de IUI hebt. Of gaan jullie donderdag al weg?

Succes!

10. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi,
    Ik spuit standaard 1,5 menopur. Wat ik doe is dit: ik neem 1x vloeistof en 3 menopur. Ik meng dan dus die 3 ampullen, maar spuit daar de helft van in. De andere helft bewaar ik in de koelkast, in het flesje van een menopur-tabletje. Dat is goed afgesloten door dat rubberding. Zo heeft het zh het uitgelegd! Je spuit dan ook minder vloeistof, ik vind dat wel prettig. Bij mij was het de eerste maanden ook laat, m'n sprong, maar ik had wel ook altijd mooi bms. Hoe is dat bij jou?
    Dit was al weer mijn 9e ronde menopur; ik ken m'n lichaam inmiddels erg goed. Als het heel langzaam ging en ik moest 2 dagen later terug komen voor een fm, spoot ik soms zelf al wat meer. Maar dat zou ik pas doen als je het wat langer gebruikt. En hopelijk is dat niet nodig!! :)
    Ik zou even wachten wat het maandag wordt. Weet niet of je in nederland zit, zou een IUI niet in een ander zh mogen?
    Je rust is ook belangrijk!!

Succes, in ieder geval, hopelijk heb je maandag een mooi ei en woensdag een goede IUI.
    Liefs Eevie

11. danip

danip Niet meer actief

Hey Jippie,

Ja ik heb het afgelezen op de spuit inderdaad. En van het zh mocht ik het potje met het blauwe dopje erop in de koelkast zetten. Dus ik denk dat dat zo wel kan. Want op 1 of andere manier gaat het prikken (dus echt de prik zetten) de laatste dagen heel moeilijk. Ik krijg hem soms gewoon niet door mijn huid. Daarom vind ik het nu wel fijn dat ik maar 1 keer de prik hoef te zetten.

Maandag heb ik de follikelmeting, en afgelopen donderdag was e 13 mm. Dus dan zou het mogelijk zijn dat de follikel maandag ok is. Maar ja, vorige week maandag was ie ook al 13 mm. Niks gegroeid toen dus. Woensdagavond zouden we weg, dus als we maandag groen licht krijgen, dan kan dat nog op tijd allemaal.

12. danip

danip Niet meer actief

Mijn BMS was ook heel goed volgens de gyn. Heb alleen niet gevraagd hoe dik het precies was, maar ze zei dat dat er perfect uit zag.

We gaan naar het buitenland, dus in een ander ziekenhuis kan vast niet. Maar we gaan denk ik toch gewoon. We zijn ook al niet op vakantie geweest de afgelopen paar jaar, dus we willen ook graag even samen weg. (thanx Jippie, je hebt gelijk) En als maandag er nog niks veranderd is, denk ik zelf ook niet dat er in die paar dagen dat we weg zijn heel veel veranderd. Maar ja dat is dus even afwachten.

Maar 9 ronde's menopur :( Jeetje! Deed je dat eerst zonder iui? Nou hopen dat je over 9 dagen een mooie test mag doen ;)

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    O ja, ik was vergeten dat je ook nog de rubberen afsluiting op het potje hebt. Dus dat is dicht genoeg! Ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat het prikken op een gegeven moment helemaal niet meer wilde. Net alsof je huid dan wat dikker wordt en je er niet goed meer doorheen komt. Of je hebt steeds blauwe plekken. En de naaldjes van de Menopur zijn iets dikker dan wanneer je met een Puregon-pen prikt. Dus op zich wel fijn dat je dan maar één keer hoeft.

Nu je meer spuit, kan je follikel best ineens in vol tempo gaan groeien. De eerste dosis was gewoon te laag, waardoor 'ie bleef hangen op 13 mm. Dus we gaan ervan uit dat het maandag een stuk beter is. Hopelijk maandagavond de Pregnyl en woensdag de IUI, dat zou het mooist zijn.

Waar gaan jullie naar toe?

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb idd 8 rondes zonder IUI gehad, met 1x een MA. Nu heb ik de eerste IUI gehad en zit in de wachtweken. Meer spuiten heeft bij mij altijd nut, bij jou hopelijk ook. Welke spuitnaaldjes heb jij? Ik heb gele; die gaan bij mij het beste. Soms lijkt m'n huid idd ook dikker, dan kies ik een ander plekje.
    Ik zou ook weg gaan; waar ga je heen? Hopelijk net zulk mooi weer als vandaag!!

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe is je fm vanochtend gegaan?

16. danip

danip Niet meer actief

Nou rechts was de follikel van 13 mm ook verdwenen, en nu zit er links 1 van 13 mm. :( Niks bijzonders dus nog vandaag. Ik heb wel besloten dat we gewoon weg gaan. Ik krijg woensdag nog een fm, om nog even te checken, en mocht er dan wat op springen staan dan is het gewoon dikke pech. Als er dan nog weinig veranderd is, mag ik 2 ampullen gaan spuiten, en krijg ik de maandag erna een nieuwe fm.

We gaan naar Duitsland (zeg ff niet precies waar naartoe, ivm herkenbaarheid ;)) We zitten in het bos, in een huisje. En ik heb er ontzettend veel zin in. Heb er zelfs vrede mee dat ook als woensdag alles klaar voor iui zou zijn, dat het dan gewoon geen iui wordt. De gyn was het er trouwens helemaal mee eens. Ik zei dat ik er aan dacht het te annuleren, en ze zei meteen dat moet je niet doen. :)

@ Eevie, ik heb bruine naaldjes. Heb jij echt gele? Of meer mosterd-geel-bruin-beige achtige? Maar jullie hebben dat dus ook wel gehad, dat het prikken minder ging? Ik prikte eerst echt naast de navel, maar nu doe ik het iets daaronder, dus wel aan beide kanten van de navel, maar een stuk lager. En nu gaat het wel weer goed.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nou zeg... nog steeds niks? :( Dat had ik niet verwacht. Dan hoop ik maar dat de groei pas komen gaat als je overstapt op twee ampullen. Lekker van je weekend genieten en volgende week de IUI!

Je mag het hele gebied ruim rond je navel nemen, hoor. Ik prikte meestal zo'n 5 cm naast, scheef onder of scheef boven mijn navel en dan elke dag links en rechts afwisselen. Hoe dichter je bij je navel spuit, hoe pijnlijker het is. Het gaat erom dat het in je buikvet beland.

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat had ik niet verwacht; wat balen zeg! Ik heb echt gele, lichtgeel. zal zo beneden kijken welke grootte erop staat. Soms krijg ik n doos waar alles in zit; naalden, spuitjes, doekjes en Menopur. Die spuitnaaldjes zijn iets dikker. Ik vraag altijd om de gele erbij. Het scheelt weinig, maar voor mij genoeg.
    Ik hoop dat je morgen een wat groter ei hebt. Misschien wordt het dan wel klussen in Duitsland! Mijn zwangerschap was onverwacht in Engeland gecreëerd, terwijl ik toen zonder fm de pregnyl op de gok heb gezet! Je weet het nooit! Xx

19. danip

danip Niet meer actief

Nou ik kom net bij de gyn vandaan, en er was nog steeds niks veranderd. Alleen nu ben ik er blij om! Want ik krijg maandag weer een fm, en anders hadden ze dat ook op maandag gezet :D Ik moet nu wel weer meer spuiten. Dus misschien dan maandag eindelijk een mega-ei! Ben wel echt opgelucht dat er nu niet een ei van 18 mm ofzo was, want nu kan ik het helemaal loslaten dit weekend.

Jippie, ik neem het gebied nu inderdaad ruimer. En dat buikvet is niet te missen ;) Nu gaat het beter, en lukt het spuiten weer. Hoe gaat het verder met jou?

Eevie, ik gebruik de spuitjes die in het doosje zitten. Ik vond ze al heel dun (volgens mij is die van de pregnyl groter) maar ze zijn er dus nog kleiner? Jij mag volgende week testen he! Ga voor je duimen.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Eigenlijk wel fijn dat er nu geen verandering was, want nu kun je onbevangen een weekend weg en hoef je de IUI niet over te slaan. Hopelijk maandag dan wel goed nieuws!

Hier gaat het naar omstandigheden wel redelijk, hoor. De infectie lijkt langzaam weg te trekken en ik heb toestemming om naar Kreta te gaan. Ontzettend veel zin in!

Een heel leuk weekend, geniet ervan!

Deel Deze Pagina