wij krijgen ook hulp

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingiemoppie, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hallo lieve meiden,

Mogen wij ook bij jullie binnen komen wandelen? In de afgelopen maanden heb ik veel van jullie verhalen met interesse gevolgd en heb er ook al veel van op kunnen steken.

Maar ik zal eerst even iets meer over ons vertellen. Mijn man heeft in 2003 een vasectomie laten doen. Hij werd begin 2004 gescheiden en ik leerde hem in april 2004 kennen en liefhebben. Sinds 2005 zijn we getrouwd en willen we graag samen nog een kindje. )manlief heeft er 3 met zijn ex-vrouw).

Vorig jaar december heeft hubby een hersteloperatie ondergaan en in maart 2006 mochten we dan de eerste proefjes afgeven. De resultaten waren:
    proef 1: 13 miljoen zwemmers (kwaliteit en snelheid weten we niet meer)
    proef 2: 55 miljoen zwemmers (kwaliteit en snelheid weten we niet meer)

In november ben ik naar mijn huisarts geweest omdat ik er ook niet jonger op wordt (ben nu 38) en het half jaartje al achter de rug was. Hij gaf aan, omdat het voor mij de eerste keer voor een beebje is, ik toch het beste een heel jaartje af moet wachten.

Maar hij gaf wel een verwijsbrief mee, zodat we een 2e keer proefjes van de zwemmertjes konden afgeven. 14 en 19 december hebben we dus een proef afgegeven en vandaag hebben we de resultaten ontvangen:

Proef 1: 30 miljoen zwemmer (waarvan 40% kwaliteit en snelheid goed, zwemmers hebben zowel kop als staart)
    Proef 2: 15 miljoen zwemmers (waarvan kwaliteit schommelt tussen 0 en 15%).

Over het algemeen was de uroloog wel tevreden over de uitslag (wij eigenlijk ook wel).

Ik moet er bij vertellen, dat we bij proef 2 anderhalve dag ervoor nog geklust hebben (normaal moet er tussen de 2 en 5 niet-klusdagen tussen zitten, maar hubby was errug horny op dat moment :oops: )

De uroloog vertelde dat het niet uitzichtsloos is, en stelt voor dat we gezamenlijk een afspraak maken bij de gyn om een ondersteunende behandeling te bespreken. Hij schrijft nu een brief naar onze huisarts zodat we bij hem de verwijsbrief voor de gyn en/of fertiliteitskliniek krijgen. Hij wil graag dat de zwemmertjes wat ondersteuning gaan krijgen.

Nou ben ik heel benieuwd en ik ben blij dat we niet nog t/m maart hebben gewacht. Weten jullie of het Clara ziekenhuis in R'dam ook een ferti-afdeling heeft? Ik meen gelezen te hebben, dat een aantal bij het Erasmus zijn, klopt dat?

Wat zullen ze gaan doen?

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nou meis, toch best een tegenvaller dat jullie hulp nodig hebben he :cry: Ik hoop dat het nieuwe jaar met een beetje hulp heel mooi mag beginnen!
    Suc6 met het verdere traject!

3. Ingiemoppie

Hoi ElviraR,
    Bedankt..... Ja, het was wel even schrikken vanmiddag, maar het gekke is: we hielden er alletwee een beetje rekening mee.

Momenteel hoop ik nog, deze ronde goed af te sluiten, maar ik ben blij dat we eerder als verwacht naar de gyn kunnen. Ik maak morgen een afspraak als ik meer informatie over 2 ziekenhuizen heb ingewonnen.

Ben er nog niet over uit, of het medisch centrum zuid (Clara/Zuider) of Erasmus wordt....

Jij hebt overmorgen je afspraak hé? Veel succes ook voor jou

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Bij de zh keuze kan ik je helaas niet helpen. Zou idd liever kiezen voor een zh met fert. afdeling, als het dan toch moet.
    Idd fijn dat jullie nu sneller aan de beurt zijn!
    Ik moet overmorgen voor de tweede keer. Hoor dan of we geschikt zijn voor behandeling...

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Ingrid,

Helaas ook welkom hier op het gedeelte van het forum. Ondanks dat je rekening houd met slecht nieuws bijft het toch een tegenvaller. Wel grappig dat je ook uit omgeving Rotterdam komt!

Volgens mij kan de stimulatie van de eitjes en de punctie wel in het Clara/Zuider, maar wordt het zaad alsnog bewerkt in het EMC Dijkzicht en hier doen ze bij mijn weten ook de bevruchting. Je ziet altijd de mannen van het Clara/Zuider met koffers het labaratorium ingaan. Zelf vind ik het fijn om in 1 ziekenhuis te lopen.

Kom je ook uit Rotterdam en omgeving?

Groetjes,
    Elvira

6. Ingiemoppie

hi beide Elvira's......

ElviraR: ik duim voor je overmorgen. Ben benieuwd naar de uitslag dan.
    Elvira: ja uiteraard waren we even geschokt. Maar ik ben wel blij dat er nog zwemmertjes zijn. Dat betekent dat de hersteloperatie uiteindelijk toch goed is gelukt.

Normaal zit mijn man altijd bij het Clara, maar ik heb gelezen dat het EMC een speciale fertiliteitsafdeling heeft. Dus nog even checken.
    Wij wonen in Oud-Beijerland (net onder de rook van Rotterdam dus, hihi)

Zelf woon ik pas sinds 2003 weer in Nederland en heb dus helemaal geen ervaringen met ziekenhuizen (met name dan in Rotterdam). Ik hoop een beetje, dat er hier meiden zijn, die dat wel hebben.

Groetjes, Ingrid

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey ing,

wat balen te lezen dat jullie toch hulp nodig hebben.
    wij hadden 4.6 miljoen zaadjes met 65 % bewegelijkheid en snelheid in orde.. zelfs bij ons zou het volgens de gyn moeten lukken ( :confused: )

Ik loop bij het franciscus in rotterdam. weet niet wat clara doet.

groetjes

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meis,
    Welkom hier, balen zeg!
    Wij hadden maar +/- 65 duizend elke keer....dus jullie aantallen zijn inderdaad niet zorgwekkend hoor! Ik hoop dat jullie tot een goede behandelmethode kunnen komen..je moet het ook allemaal maar willen he.
    Heel veel succes!
    Liefs Elmo

9. Ingiemoppie

hey natas en elmo... bedankt voor de info..

mmhhh het kan zijn dat de gyn ook zegt, dat we ook op ´gewone´ manier zwanger kunnen worden. De uroloog meende dat een beetje assitentie voor de zwemmers wel gepast zou zijn.

Ondertussen gaan we lekker door met klussen hoor.
    Mmmh het Fransiscus ken ik niet... ff googelen zo meteen.

elmo, mannetje zei tegen mij, dat ie met mij alle wegen wil bewandelen die nodig zijn. en ik ook met hem, dus we wachten van maand tot maand af....

Ik ben ook blij dat we naar de gyn mogen omdat ik zelf dan ook eens gecheckt kan worden. In Duitsland vertelde een gyn mij ooit, dat ik nooit een eisprong had gehad (kon hij zien aan de hand van een hormoontest). Wel vreemd, dat ik ze nu al 4 maanden a.d.h. van ovu testen wel bemerk... hihi... maar ik ben blij als een gyn dat ook nog eens zou bevestigen (dat ik wel eisprong heb enzo).

Op naar een mooi 2007 voor ons allen!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan me voorstellen meid! Nou maar even een complete checkup, je bent nou toch bezig!
    Misschien is het een kwestie van exacte planning...daar kunnen ze je zeker bij helpen!
    Ik duim!

11. Ingiemoppie

thank you, en ik duim voor jullie hé.....
    ik volg veel berichtjes van je, dus I keep my eye on you hihihi 8) 8)

12. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Wil jou heel veel succes wensen ook meid ! En misschien dat de nodige hulp wel een raakschietertje wordt in 2007 ... Ik ga in ieder geval ook heel hard vr je duimen ! Daar kan je op rekenen xxx

13. Ingiemoppie

oh wat lief van je stientje..... en jullie ook volhouden hé!

14. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    We doen ons best ! Thxx meidje xxx

15. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Lief van elkaar dat jullie alle wegen willen behandelen. En de aantallen van het zaad zijn idd nog niet zo zorgwekkend, zover ik er verstand van heb. Dus gewoon lekker jullie best blijven doen ;)
    Knuffel

16. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Ingrid,

Welkom, wilde je heel veel succes wensen! Ik ben onder behandeling in het Erasmus, bevalt echt heeeeel erg goed. Superlieve aardige geduldige dokters en zusters.

Inderdaad zoals Elvira zei kom je vanuit de andere ziekenhuizen toch met erasmus in aanraking. Ik ben begonnen in Ikazia en havenziekenhuis, maar nu direct in Erasmus, dat is toch de plaats waar je moet zijn.

Behalve het Sint Franciscus gasthuis, zijn doen ook hun eigen IVF, alleen geen ICSI. Daar heb ik gewerkt en is ook een fijn ziekenhuis.

Nogmaals succes!

Lenneke

Deel Deze Pagina