Terugplaatsing van een verse embryo of cryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Degen, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Alexje wat kreeg jij dan voor pijnstilling? ik vond het deze keer de punctie ook niet te doen! Zo'n pijn gehad. Er is bij ons een onbenullige vrouw onvriendelijke arts, ik wijt het aan hem... Ik kreeg een injectie in mijn bil, wel een verhoogde dosis, vanwege de hoeveelheid follikels maar het hielp niets! na de tijd wel, heerlijk liggen slapen in de uitslaapkamer :D

Ik ben ook benieuwd Anja!

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest 2 uur van te voren 2 paracetamol nemen. Kreeg daar een infuus met morfine ( halve dosis was voldoende, kon nog meer toegediend krijgen) en vaginale verdovingen.( vaginawand )
    Helaas kreeg ik de dag erop een bloeding en opgenomen in het zkh... Ondanks dat wel tp gehad en heb het gevoel dat ik bij de eerste tp dan ook geen reeële kans had op een zwangerschap. Volgens artsen heeft dit geen invloed gehad...

3. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    mamellen:
    Sterkte en probeer je moed op te geven. De enigste tip die ik je kan geven. (ook al willen we die niet horen) rood bloedverlies rond deze tijd bij jou is niet goed. het helpt je, anders heb je maandag weer een klap. Wees verdrietig, en herpak je. KOM OP GEEF DE MOED NIET OP.
    heel veel sterkte, ik weet hoe je je voel. dikke knuffel!!

alexje: wat vervelend van die hartkloppingen. heel naar en beangstigend lijkt me dat. Probeer wat rustiger te zijn, jezelf af te leiden. Al weet ik hoe moeilijk dat is, heel moeilijk. (zeker omdat je net als mij alle dagen thuis zit.) maar ga eens vanavond lekker een avondje weg met je man en eventueel je kids. wat leuks doen zodat je morgen daar lekker op kunt leven.
    En wat nog meer helpt, ja zelfs bij slecht nieuws. (tenminste bij mij dan) doe een test. echt die van jou moet positief aan kunnen geven. Ik zou voor de zekerheid die van cleare bleu kopen, (dat scheelt je namelijk in geld... want bij mij is het altijd zo: ik koop een gewone die toen aangaf dat ik zwanger was en daarna nog 1 en daarna nog 1 van cleare bleu die ook zo'n indicatie aangaf.)
    Als ik jou was kocht ik die van claere bleu die je vier dagen eerder kunt doen. Die is het gevoeligst.
    Als je een testje doet laat het ons weten. ik ben zo benieuwd.
    hoop zo voor je. eigenlijk het feit dat je nog niet bloed vind ik al wel positief. want alle keren dat ik nu een wachtronde mee heb gemaakt.
    was ik op jou tijd echt al ongesteld.
    en die opvliegers herken ik ook, evenals de buik. Ik wil je geen moed geven maar zeker hoop!!!

4. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    o anja
    ik heb jou even over het hoofd gezien. ook jij sterkte met deze k*&^te weken. ik hoop ook voor jou dat je de draad weer op kan pakken. heel veel succes. en ook ik ben benieuwd en zal je blijven volgen wat er van jou toekomst komt.
    Ik hoop echt dat volgende keer beter is.
    dikke knuffel

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Test was niet nodig. Rooooooooooood!
    Wel weer keurig 14 dgn na eisprong, maar ja wat heb ik eraan ?
    Mck gebeld en op cd12 weer een afspraak voor een echo.
    Op naar cryo 2!

Gisteren was ik echt wel even verdrietig, maar kan t weer relativeren en kan de waarom vraag loslaten. Vol goede moed!
    X

6. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

@Anja wat klink je meteen alweer moedig! Hou dat vast! Ik zou zoveel bemoedigende dingen willen zeggen maar ik ben daar erg voorzichtig mee geworden omdat ik zelf veel opmerkingen heb gehad die ongetwijfeld goed bedoeld waren maar op mij heel rot overkwamen ( wees blij dat het nu mis gaat en niet later, het was niet goed met het kindje laat dat een troost zijn, je hebt er toch al 2 wees daar blij mee). Ik neem het niemand kwalijk hoor want uitiendelijk zoeken mensen altijd naar een manier om je te troosten of hebben ze geen idee omdat ze het zelf niet meegemaakt hebben.
    Ik heb een zusje verloren toen ze 7 jaar oud was aan een ziekte en moet je eens meemaken hoe gek mensen dan kunnen reageren. Eenvoudigweg omdat het verdriet te groot, te ongrijpbaar is of omdat mensen gewoon niet weten hoe ermee om te gaan. En ja, dan blijven mensen soms ook gewoon weg.

@mamelen. Ik ben 24 uur eerder begonnen met de maximale dosis paracetamol. Als je die spiegel hebt opgebouwd, werken de verdovingen die je krijgt nl ook meteen beter. Dus echt 24 uur voor de punctie beginnen. Ik kreeg een half uur voor de punctie een injectie in mijn bil, ik weet helaas niet wat dat was maar volgens mij morfine. Daarbij kreeg ik een half pilletje Dormicum. Daarna nog 2 prikken van binnen, ik weet niet waar ze die zetten, vaginawand?? Maar goed, van die Dormicum word je een beetje gelaten zeg maar. Je ervaart de pijn anders en vergeet hem ook direct. Wel jezelf even goed overgeven aan dat pilletje, dan werkt hij het beste. Volgens mijn man heb ik een half uur lang tegen de arts aan liggen kletsen (heb het o.a. over een dokter gehad die ik zo leuk vind, hoe genant..) maar daar weet ik niets meer van! Haha....de pijn herinner ik mij heel vaag. Ik weet nog wel dat ik pijn voelde maar dat ebt meteen weer weg. Het is lastig uitleggen maar je wordt een soort van high denk ik.

@babycomp. Kreeg jij ook utrogestan al die keren na de tp? Ik breng nl wel 3 keer per dag 2 van die bolletjes in. En dat kan je menstruatie tegenhouden. We gaan vanmiddag nog even de stad in en ik denk dat ik dan wel een test haal. Morgenochtend dan en bloedprikken en een test doen. Mijn man staat er niet achter maar misschien kan ik hem nog overtuigen. Het MCA heeft nl gezegd dat zo'n test niet betrouwbaar is.

Lastig hoor al die verschillende werkwijzen!

Ik hoop dat we ondanks de tegenslagen tot op heden wel contact kunnen houden via dit forum. met zijn viertjes is het mooi te overzien en we lijken allemaal een beetje uit hetzelfde hout gesneden. Ik ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat.
    Babycmp moet natuurlijk nog een paar daagjes....ik nog 2 tot de officiele uitslag. Maandagochtend om 8.45 uur mag ik bellen!

Allemaal een fijn weekend en als ik test zet ik de uitslag er meteen op.

7. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    anja: heel rot zeg! wel erg goed dat je zo snel weer positief kan zijn. naar mijn idee is dat ook echt het beste. (al is dat bij echt niet altijd gelukt)

alexje:
    het klopt dat eventueel de test negatief kan zijn terwijl je wel zwanger bent. maar echt niet positief terwijl het negatief is. dus kan alleen maar een meevaller worden.
    en daarbij kan ik me bijna niet voorstellen dat, zeker wanneer je extra vroege test van cleare bleu pakt dat hij negatief komt en toch
    een positieve bloed test heb. maar je weet natuurlijk nooit.
    zoals ik al zei ik heb tot twee keer toe 2 a3 dagen voor bloedtest een positieve test gehad. als ik in jou plaats zat deed ik vanmiddag nog de test. ik ga zeker woensdag en donderdag testen.

8. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Testen niet meer nodig, net een beetje bruin bloedverlies. Dan weet ik genoeg....chips........zucht.....

9. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet 1 van jullie hoe de procedure gaat bij de tp van een cryo?
    Wachttijd, weer spuiten?
    Ben toch even heel verdrietig.

10. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Alex wat vervelend! Bah.....Jij ook sterkte...!

De terugplaatsing van een cryo gaat in je eigen cyclus, niet spuiten :) Mits je een eigen cyclus hebt dan he. Alleen pregnyl! Als je de prenyl hebt gezet gaan ze beginnen met ontdooien, als dat ukt krijg je telefoon over de terugplaatsing! Spannend!

Kom op babycomp! er moet er toch een positief testen!

Ik heb vandaag maar eens lekker schaatsen gekeken, heerlijk! En Lekker wezen shoppen! Morgen weer een dagje vol sport kijken en dan maandag maar weer aan het werk, en in de middagpauze de ivf verpleegkundige bellen.

11. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    sjonge jonge dit topic brengt geen gelukt.
    ik had zo'n goede hoop alexje.
    heel veel sterkte.
    Ik moest trouwens helemaal niks spuiten bij een cryo.
    ik moest de ovulatie testen doen en wachten tot de ei sprong
    dan ik geloof 3 dagen later een tp geheel in eigen cyclus.
    Kom op ga er voor, in ons zh zeggen ze dat je met een cryo nog meer kans heb dan op vers.
    (voor zover je dat allemaal kan geloven)
    Ben ik nu nog maar de enige dan die niet bloed?
    pfff heb er op eens ook helemaal geen lekker gevoel meer bij.

en ik vond het trouwens een goed idee van alexje om hier te blijven praten. is inderdaad goed te doen zo met zen vieren. (niet dat andere niet welkom zijn)
    zo kunnen we elkaar misschien toch nog beetje bij houden??????

12. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi babycomp, gezien de statistieken zou jij nu wel de meeste kans maken. Volgens mij leidt 20 tot 25% van de ivf pogingen tot een zwangerschap. Er zijn er nu 3 afgevallen, 75% dus.
    Ik hoop het voor je, het zou mooi aansluiten op de kleine die je nu hebt qua leeftijdsverschil!

Mijn beste vriendin laat overigens helemaal niets horen. Dat doet ook pijn. Ze belt niet, ze chatte alleen: ik heb er geen woorden voor en verder niets. Terwijl ik juist zo'n behoefte had aan een luisterend oor.....we moeten straks naar het ziekenhuis bloedprikken, zo geen zin in. Zinloos toch?! Maar mca zei dat we toch moesten prikken. Ik heb veel krampen en al iets meer bruin bloedverlies. En die stomme utrogestan moet ik ook nog doorzetten...ik heb het idee dat juist dat mij nu dwars zit...:(...nou ja, na de uitslag maandagochtend zal ik dan wel mogen stoppen. Volgende keer beter plannen die testdatum, niet op zondag...:).....

Ik heb al mijn tranen ingeslikt gisteren, ik wilde sterk blijven en niet verzuipen in mijn verdriet. Herkennen jullie dit?

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alexje.... Wat enorm klote !!!!
    Valt niet mee om jezelf weer bij elkaar te rapen.... Spui daarom lekker hier ipv bij een vriendin die niets laat horen!!!
    Ik heb de 19e weer een afspraak staan voor een echo, dat is t fijne van de cryo's, lekker snel achter elkaar!!!
    Lieve meiden, fijne dag en ik hoop dat we dit topic binnenkort kunnen veranderen in : zwanger!!!!!!!! :) x

14. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    alexje
    ja dat is vervelende van de bolletjes. ik ben er al vaker gewoon mee gestopt maar slim is het niet. bij men zoontje was ik ook gestopt dacht toch mislukt. (ik had geen bloedverlies)
    en je verdriet inhouden dat helpt niks het komt toch. laat het komen. praat er met je man over. en hier natuurlijk
    want aan zo'n vriendin heb je ook niet veel. of te wel gewoon helemaal niks.
    en die statistieken tjaa ik hoop dat je gelijk heb. al zou ik me dan toch wel beetje schuldig tegenover jullie voelen denk ik.

zeker tegenover mamellen en anja!
    anja ik hoop dat je gelijk hebt en binnenkort dit topic kan veranderen in zwanger.
    hoop dat de cryo beter nieuws komt. het is inderdaad heerlijk om 'zonder' dat je er wat voor hoef te doen een cryo terug krijgt en dan helemaal als hij blijft plakken.
    ik blijf duimen.

sjonge soms is de wereld toch oneerlijk ej sommige mensen liggen even te genieten tussen de lakens,..... als ik daar aan denk ma goed.
    meiden hier een nog een beetje positieve tijd van mij voor jullie, zet hem. volgende keer moet het lukken!!!!

15. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Babycomp waarom tegenover mij..? Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor! Ben je gek! Ik ga heeeeel hard voor je duimen! Ik kan het een ander prima gunnen, alleen mezelf een beetje meer. :p

Alexje is je vriendin altijd afstandelijk? of weet ze gewoon niet zo goed met dit onderwerp om te gaan? Heeft ze zelf kinderen?

Anja dat is wel snel zeg! Wow...Heb je een eigen regelmatige cyclus?

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn cyclus is op de klok nauwkeurig.
    Eisprong op cd 14/15 en ongi op cd28/29
    Niet dat ik er resultaat mee boek ;))

Hoe staan jullie tegenover meer persoonlijke dingen te delen in het kader van nadere kennismaking :)
    Bijv leefsituatie, woonplaats/regio, werk, hobby's e.d.?

17. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Hihi ;) zo keurig op tijd en dan nog niet...Niet te geloven!

Ik ben getrouwd, woon in Overijssel, werk voor de thuiszorg, en ben 29.
    Mijn eerste zoon werd geboren door de pil heen....ik was toen 20. Toen hij bijna 1 jaar werd dacht ik heel dom en naïef, tijd voor een tweede is wel leuk als ze kort op elkaar zitten. Helaas was dat te simpel gedacht. Na een jaar "proberen" naar de huisarts gegaan. doorverwezen naar de gyn. cyclusvervolging gehad, alles werkte naar behoren. samenlevingstest gehad....wat ik vreselijk genant vond...:) daarna in totaal 12 keer iui met eerst clomid, en later menopur. tussendoor een laprascopie en een hysteroscopie wat allemaal geen resultaat opleverde. daarna de stap naar ivf...enja meteen resultaat! GEboren prachtige zoon in 2012. twee cryo's in de vriezer. weer vlak voor hij een jaar werd de pil were in de prullenbak gegooid wederom aan de klus :) niets...arts gebeld of we de cryo's mochten gebruiken. alles leuk ging goed tot het moment van ontdooien...welja kan er ook wel bij, het zal ook eens voor de wind gaan. en nu is de eerste ivf mislukt en geen cryo's....ik besefte me vanmiddag inene dat ik nog maar twee kansen heb op een kindje..en dat hakte er toch wel even in. Hoewel ik altijd in mijn achterhoofd heb...zeur niet zo je hebt er tenminste twee!

Zo verhaal lang genoeg ;) ik ga zo heerlijk moordvrouw kijken! Ben blij dat het er weer op is! Fijne avond dames!

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben getrouwd (sept 2011) Ik woon in de Bollenstreek en werk als teamleider bij de klantenservice van een Zorgverzekeraar. Ik ben 36 jaar. Ik ben fan van t strand, zowel winter als zomer. Laat ik er nou een kwartier fietsen vandaan wonen :)
    Daarnaast hou ik van winkelen:) lekker lang tafelen met vrienden en sport ik graag. Ik bootcamp en loop hard.
    Tja, in de icsi (ivf en IUI was geen optie) voor ons eerste kindje...
    Ik werk tijdelijk 3 dagen en mag zelf m'n dagen indelen, zodat ik alle ruimte heb voor de bezoeken aan het MCK. Dat geeft veel rust.

19. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Wat "mankeerde" een van jullie dan dat de iui en ivf geen optie meer waren?

Winkelen is hier ook favoriet! Tevens sporten, sport kijken. Heerlijk. Gezellig koffie leuten met vriendinnen.

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft te weinig zwemmers, kwaliteit is goed, kwantiteit dus niet. Dan blijft icsi over..

Deel Deze Pagina