Beste Dames ik hoop dat ik hier mee mag komen schrijven ik heb 14 februari een punctie gehad en daar zijn 3 eitjes uitgekomen waarvan er 1 is terug geplaatst op 17 februari en er zit er 1 in de vriezer maar nu heb ik sinds de punctie regelmatig buikkramp soms niet zo erg maar soms doet het flink zeer wat zou dat kunnen zijn ik moet ook 3 x per dag 2 bolletjes inbrengen en weet eigenlijk ook niet wanneer ik testen kan
@ginkel welkom En meiden heb nieuws.....van de 24 eicellen hebben ze op 12 ivf uitgevoerd dit is er maar 1 geworden. Op de andere 12 waren der maar 6 rijp en is icsi op uitgevoerd zijn er 5 van geworden. Nu hopen dat het zich allemaal goed opdeeld en dan woensdag tp van een blastocyste. Iemand enige idee of ik nu nog veel fout kan gaan? Ben zo bang dat er woensdag niets meer over is Groetjes lilmomo
hee lilmomo dat herken ik wel gewoon lekker op de bank gaan liggen en je laten verwennen. zie nu pas je andere berichtje. Goed nieuws toch wel heel spannend natuurlijk!! Anja 1977 Wat naar dat je er last van hebt inderdaad ook lekker op de bank en rustig aan doen. Sterkte Hier nog steeds geen bloedverlies wel super misselijk en hele zere borsten word er af en toe s nachts wakker van. En inderdaad word ik gek van die onzekerheid maar ik hou me er maar aan vast dat het de vorige x ook zo ging toen heb ik me ervan af laten praten maar daar pas ik nu wel mee op. We kennen ons eigen lichaam het beste toch?
Ginkel78, testen is 14 dagen na punctie. Helaas kan er van alles mis gaan, ik wil niet deprimerend klinken maar de kans dat het goed gaat is niet zo groot. Lees maar eens wat rond hier, je wordt er niet vrolijk van. Ik wens je heel veel succes en hoop dat het voor jou de eerste keer raak mag zijn.
Lilmomo, heb je nu dan 6 bevruchte eicellen? Helaas kan het zo zijn dat de eicel niet doordeelt, ook hoeft het niet in het stadium blastocyste te zijn. Realiteit is geen garantie, maar we gaan van t beste uit!!! Ovu pijn voorbij, test negatief, natuurlijk op juiste moment "gezellig" gemaakt, je weet maar nooit!
Nee ze gaan sowieso door tot dag 5 en dan heb ik tp mocht het voor die tijd niet goed gaan word ik gebeld. Zijn idd 6 bevruchten eicellen 1 door ivf en 5 door middel van icsi. Jij heb toch dinsdag de terug plaatsing? In ieder geval veel succes En zal voor je duimen
Hoi Lilmomo, ik kan me voorstellen dat je hier bang voor bent. Gemiddeld haalt 60% van de embryo's de blastocyste fase niet. Je hebt 6 embryo's, dus dat betekend dat er een grote kans is dat je wel een terugplaatsing hebt. Natuurlijk is dat geen garantie en het blijft heel erg spannend. Maar laten we het zo zeggen, de kans is groter dat je wel een TP hebt dan dat je geen TP hebt. Heel veel succes met afwachten. Van alles vind ik dat altijd nog het lastigste!
Ben gewoon ontzettend bang dat er straks geen TP kan plaats vinden......en dat alles voor niets is geweest Pfffffff hopelijk gaan de dagen snel. Gelukkig is me vriend vrij tot donderdag en kan hij me genoeg afleiding geven. Groetjes lilmomo
Hallo dames Aller eerst ben ik zo blij om hier te lezen dat er veel lotgenoten zijn. Het is heel moeilijk in het dagelijks leven met iemand over je gevoel te praten omdat de meeste mensen het niet begrijpen. Ik wens dan ook iedereen hier heel veel succes toe en moge jullie kinderwens uitkomen! Mijn man en ik zijn nu 2 jaar met icsi bezig. Onze eerste icsi behandeling hadden ze 12 eitjes bij mij weg gehaald,daar waren er 6 van bevrucht geraakt,1 verse tp gehad maar geen zwangerschap, uiteindelijk 1 geschikt voor bevriezing uiteindelijk geen cryo tp Onze 2de icsi had ik 16 eitjes waarvan 10 bevrucht geraakt,1 verse tp met weer geen zwangerschap, en 5 geschikt voor bevriezing! Nu 3x te horen gekregen dat er geen goeie ontdooiing was voor een cryo tp En nu EINDELIJK vorige week maandag een cryo tp gehad! Ik zit nu op wachtdag 6 en het wachten is zoooo moeilijk omdat ik totaal geen rare dingen voel... Heel af en toe voel ik wat in mijn onderbuik maar ja dat voel ik ook met mijn menstruatie en dat kan ook van de utrogestan zijn. Ik hoop dat ik hier binnenkort een positieve uitslag mag melden!
Lieselot, frustrerend dat het ontdooien al meerdere keren niet gelukt is. Wat fijn dat je nu een tp hebt gehad! Nu lekker broeden meis 🐣 In welk zkh lopen jullie? Ik heb in m'n eerste poging so far een 100% score. 4 eitjes bij punctie, 4 bevruchtingen, verse tp en eerste cryo tp. Ik loop bij het MCK (Leiderdorp) en daar zijn ze erg strikt in het wel/niet terugplaatsen van een embryo/cryo. Moet een bepaalde kwaliteit hebben. Voordeel is dat je alleen embryo/cryo van goede kwaliteit hebt. Al mijn cryo's hadden dezelfde kwaliteit toen ze ingevroren werden, toch vind ik t dinsdag erg spannend! Helaas is dit bij nog niet geresulteerd in een zwangerschap...
Dat kan ik me zo goed voorstellen. IVF/ICSI is een heel traject en je hoopt zo dat het een goed resultaat mag hebben. Fijn dat je wat afleiding hebt. Ik heb gisteren een terugplaatsing gehad van 2 cryo's. Nu afwachten wat daar het resultaat van mag zijn. Dat wachten vind ik altijd het moeilijkste. Je kan er zelf niets meer aan doen. Het is allemaal afhankelijk van factoren buiten jezelf. Ontdooien, doordelen, innestelen... Enige wat ik kan doen is en beetje gezond eten, niet drinken, niet roken en proberen er een beetje ontspannen in te staan.
Nic 1 dit was niet mijn eerste punctie wel mijn eerste terug plaatsing bij mijn vorige punctie was er geen bevruchting opgetreden daarom hebben ze nu ISCI gedaan en waren er van de 3 eitjes 3 bevrucht en 1 terug plaatsing en 1 in de vriezer en lees zeker vaak dat het niet goed gaat maar ik blijf hoop houden en ik praat ook af en toe tegen mijn buik of het helpt weet ik niet maar ik hoop voor ons allemaal dat we ooit met goed nieuws komen
Chybou, 2 cryo's teruggeplaatst? Zit jij dan in de laatste poging? (Ik dacht dat t alleen mag bij de laatste poging) Vorige ronde heb ik alle trucs uit de kast gehaald. Granaatappelsap, tarwekiem, warme buik, warme voeten. Maar ben het met je eens, je hebt er weinig invloed op. Ga t deze keer dus ook allemaal niet meer doen
Heee meiden wat blijft het toch rot he die spanning. Pff om gek van te worden af en toe. @ ginkel i ik snap heel goed dat je af en toe tegen je buik praat doen mijn man en ik ook af en toe hihi weet niet wat het is maar op de een of andere manier word je er rustig van heb jij dat ook? Hier verder nog een geen nieuws nog steeds geen bloedverlies dat wel maar gelukkig mag ik morgen ziekenhuis bellen om om een bloedtest te gaan. heel veel sucses iedereen
Ik zet hier toch ook maar even een berichtje neer... Afgelopen dinsdag 18 februari heb ik een cryo van 4 dagen teruggeplaatst gekregen. Extra pregnyl gespoten, omdat mijn LF anders maar 8 dagen is. Voelde me gisteren alweer ongesteld (dus precies 8 dagen na eisprong), maar ben het toch nog niet geworden. In de voorgaande IVf-pogingen hebben wij TE veel geluk gehad, dus statitisch gezien maak ik deze ronde weinig kans (ook omdat ik ziek ben geweest). En toch... Ik hoop het gewoon wel... Testen heeft geen zin. Pregnyl zit nog steeds in mn lijf. Dinsdag de laatste nog gezet... Wachten duurt lang...
Geeft niets, want je hebt helemaal gelijk. Sinds januari 2013 mag je als je onder de 38 jaar bent 1 embryo laten terugplaatsen. Uitzonderingen zijn stellen die bezig zijn met hun derde IVF/ICSI traject. Wij hebben in september 2012 een dochter gekregen uit ons derde ICSI traject. 3 IVF/ICSI trajecten, 6 TP's, 3 vers, 3 cryo en de laatste 3 TP's waren terugplaatsingen van 2 embryo's. De zesde TP bleef 'plakken' en leverde een schat van een dochter op. We zijn begin februari begonnen aan 'project broertje/zusje'. Gisteren hadden we de eerste terugplaatsing. Onze cryo's zitten overwegend met zijn tweeën in een rietje. Beide cryo's waren vrijdag goed uit de vriezer gekomen en daarom hebben we besloten ze allebei een kans te geven. Er bestaat nu een klein risico dat dit een tweelingzwangerschap wordt, maar 'weggooien' vonden we geen optie. Eigenlijk hebben we 'geluk' dat dit ons derde ICSI traject was, anders waren we gedwongen om deze keus wel te maken. Gelukkig maar want als onze cryo's niets opleveren houd voor ons het traject op.
hoi anja 1977, wij lopen bij het emc in rotterdam. ik probeer er alles aan te doen om het te laten slagen 2 paar sokken aan,ook in bed, me warm kloeden gezond eten maar mezelf af en toe ook lekker verwennen met lekkers! en het blijft spannend idd! wat goed dat je een 100% score hebt! nu maar hopen dat er 1 bij zit die jullie heel gelukkig gaat maken
merah, ik zit 1 dag voor jou en zit nu op wachtdag 6. ik heb een cryo tp gehad in natuurlijke cyclus en ik moet zeggen dat ik niks geks merk maar wel af en toe van die menstruatie kraampjes voel ik hoop op een goede afloop maar durf er niet vanuit te gaan... dat wachten is echt het ergste van alles maar ja ik hoop op een goede afloop voor je.