Hoi dames, Binnenkort moet ik een baarmoeder foto ondergaan. Ik kreeg ook een recept met pijnstillers mee. Is het echt een heftige iets? Wat kan ik verwachten? Ervaringen?
Hi perzik! Een eenduidig antwoord zal je hier niet op krijgen.... Wat mijn persoonlijke ervaring betreft: ik vond het erg onaangenaam maar wel draaglijk. Het is gewoon te vergelijken met heftige ongi-kramp.... Je kan ook best een half uurtje voor de foto al wat paracetamol innemen.... Sterkte!
Mijn ervaring is dat het niet pijnlijk was maar het voelde wel vervelend. Maar écht pijn dat ik door de grond ging; nee. Van tevoren adviseerden ze me paracetamol te nemen en dat hielp prima. Probeer vooral te ontspannen en te bedenken dat het maar kort duurt. Als je gespannen bent kan het ook meer zeer doen (spieren spannen aan). Succes!
Ik heb deze behandeling recentlijk ondergaan en had nergens last van. Geen pijn, wel vond ik het erg spannend dus ik was wel een beetje licht in mn hoofd/duidelig en wat misselijk. Het was gelukkig super snel voorbij!
Bij mij deed het wel echt zeer, maar dat duurde maar heel kort...voor je het weet is het voorbij... Succes!!
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties! Wat ik van jullie begrijp is dat het maar heel kort duurt. Gelukkig! Mij was wel aangeraden om niet alleen te komen, dat maakte het ook dat ik dacht:"Wat gaan ze allemaal doen?" Ik heb een pijn medicatie recept dus hoop dat ik niets voel.
Samen komen is zeker slim, omdat je daana nog wat pijn kan houden en het fijn is dat er op het moment van de 'ingreep' iemandvoor je is. Het was geen pretje maar de pijn, een felle steek, was over zodra het vacuüm er af was en de vloeistof er uit liep. Maakte me voor die tijd wel druk maar achteraf niet nodigD Heb me die dag wel laten verzorgen maar niet omdat dat nodig was. Geen pijn of bloedverlies gehad daarna
Vervelend gevoel als het cupje vastgezogen wordt op de baarmoedermond. Maar van het doorspuiten heb ik helemaal niks gevoeld. Ik lag te wachten totdat ze zouden beginnen, maar toen was het al klaar. Het is hier dus reuze mee gevallen. Nog wel een halve dag last gehad van buikpijn, maar daar kun je de pijnstillers dus voor gebruiken. En neem ze ook een uur van tevoren in, scheelt ook. Succes!