Hallo meiden, Heb even wat positieve berichten nodig. We zijn al zolang bezig dat ik geen maand wil missen. Vandaag zijn we bij het zkh geweest voor een eerste fm op cyclusdag 11. We zijn bezig met iui-d in eigen cyclus. Verpleegkundige zag een follikel van 29mm. Eerst zei ze dat mijn eisprong al geweest was. Want het eiblaasje was niet mooi rond maar rafelig. Ik moest meteen bloed prikken en de waarden waren heel laag. Snapte er niks van dat de eisprong was geweest. Geen positieve ovu test en geen vruchtbaar slijm wat ik elke maand heb. Daarbij komt hoe is het mogelijk dat in elf dagen een follikel zo groot is zonder hormonen. Vanmiddag belde ze terug en had ze in het overleg besproken dat het Ms van de vorige cyclus was. En willen ze me donderdag nog een keer zien voor een echo. Zijn er meiden die toch een eisprong hadden later met een nieuw eitje. Heeft iemand dit al gehad? Sinds dat we zijn begonnen is mijn cyclus in de war. Vertrouw niet meer op mijn lichaam.
Hebben ze in deze cyclus niet een eerdere echo gemaakt om te kijken hoe de beginsituatie is? Het kan zijn dat het eitje van de vorige maand is, dan spreke ze bij mij van een cyste. Was dat de enige follikel die aanwezig was?
Nee geen eerdere echo...ze keek niet verder dan deze. En als het een cyste is dan komt er geen andere follikel? Hoe verliep dit bij jou?
Ik heb altijd aan het begin van mijn cyclus een echo om te kijken hoe er ervoor staat zeg maar. Dus of er cysten zijn er of er eitjes klaarliggen. Als alles goed is start ik met de inseminatie. Ik heb wel eens cysten gehad en niet altijd is goed te zien of iets een eitje of cyste is. Maar naast een cyste kunnen evengoed nog meerdere eitjes aanwezig zijn. Dus er is nog hoop! Jij hebt dus iui zonder hormoon stimulatie?
Ja klopt de eerste drie pogingen willen ze zonder hormonen doen. Ben benieuwd. Mijn baarmoederslijmvlies is ook al 10mm dus zie het een beetje somber in. Dan nog als het wel een eisprong is geweest dan groeit het mega hard. Mijn ovutest werd vanavond wat donkerder maar niet positief. Volgende cyclus willen ze het wel eerder gaan bekijken dan pas dag 11.
Ik vrees inderdaad een cyste. Dat het bms wel groeit komt vaker voor, zonder dat er een eitje rijpt. Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat je aan de pil moet, of de menstruatie opwekken of wachten tot de menstruatie vanzelf komt. Mijn cystes waren altijd hardnekkig en verdwenen alleen met de pil. Een cyste kan de boel flink in de war schoppen!
Dank je wel voor je antwoord. Gaat z'on cyste niet zelf weg? En de eerste cyclus was het echt 1 die goed groeide en toen had ik ook een LH piek. Pffff soms denk ik echt dat ik nooit zwanger zal/kan raken 😢
Bij mij zijn de cystes altijd nog vanzelf weg gegaan, ik heb er al meerdere gehad en ook momenteel zit er nog eentje rechts, maar er waren gelukkig evengoed nog 2 mooie eitjes voor de IUI. Ik vraag het mijzelf ook wel eens af of het nog gaat lukken, maar probeer voornamelijk positief te blijven. Sommige dagen gaat dat iets beter dan andere dagen.
Ja gister was dus zo een dag. En gisteravond had ik deze ovu test . Vorige testen waren ook zo positief. Hij is donkerder in het echt. En vanmorgen was ie heel licht.
Een cyste gaat helaas niet altijd vanzelf weg, daar is vaak een bloeding voor nodig en soms ook nog de pil (bij mij het geval, 1 bloeding was niet genoeg). Maar zonder eisprong zul je niet snel gaan bloeden. Deze cyste kan best het overblijfsel zijn van het follikel dat vorige maand groeide, dat veroorzaakte bij mij altijd de cystes! Een cyste kan helaas ook zorgen voor strepen op je ovulatietest, want je wordt hormonaal helemaal in de war geschopt en daardoor blijft de eisprong vaak ook uit.
Tis helaas een cyste ja. Maar er groeit nog een follikel van 10-12 mm. Ze hebben nu bloed geprikt om mijn hormoonwaarden te bepalen. Die was dinsdag 0,12. Als deze is gestegen dan is er nog een kans op eisprong van dat groeiende follikel. Anders gewoon wachten tot ik ongesteld word en op dag 3 weer voor een echo. Vanmiddag hoor ik de uitslag van bloed. Vroeg aan de verpleegkundige over wat jij zei. Maar zij zegt dat het vanzelf verdwijnt en omdat ik altijd regelmatig ben ik gewoon ongesteld zal worden. Hoop ik maar op dan.
een cyste hoeft inderdaad niet altijd uit zichzelf te verdwijnen.. ik had ook een cyste.. deze was eerst zo groot als een 2 euro munt en een maand later zo groot als een sinaasappel..terwijl ik intussen normaal menstrueerde.. deze is bij mij 3wk geleden operatief verwijderd... hou alsjeblieft wel in de gaten of je pijn krijgt! ik wil je niet bang maken maar er bestaat een kans dat de cyste niet gewoon verdwijnt maar knapt.. en daar kun je flinke pijn door krijgen! ik hoop dat ie jou niet al te veel problemen gaat opleveren!
dank je wel voor je eerlijke antwoord. Ja ze gaan hem goed monitoren. Althans ik moet nu wachten op mijn ongesteldheid. Geen eisprong waarschijnlijk terwijl er wel nog wat naast groeide. Maar mijn hormoonwaarden zijn te laag om nog een eisprong te krijgen. Als ik ongi word krijg ik op cd3 een echo om te kijken hoe het ermee staat. Heel apart dacht echt altijd elke maand een eisprong te hebben voordat ik begon. (vruchtbaar slijm en twee weken daarna ongi) Zo vreemd dat ik dan nu ineens als er echt kansen zijn er zoiets gebeurd. Heel frustrerend ook. Heb echt even off days