onze dochter slaapt sinds ze 9 weken is van 22.00 tot 6 vanaf 12 weken van 2100 tot 7 en vanaf 14 weken zelfs van 20.00 tot 8 zoontje werd dinsdag huilend wakker daar is dochterlief volgens mij wakker van geworden ze ging niet meer slapen zonder een fles. en dit is nu nog steeds zo, speen geven helpt niet. laten huilen ook niet want dan word zoontje wakker, ze gaat dus pas weer slapen na de fles ook word ze om 7 dan weer wakker ik heb niet het idee dat het een spong is, bij zoontje merkten we steeds wanneer het zover was maar bij haar hebben we niets gemerkt.... of kan het wel dat je nu pas wat merkt van de spongen? wanneer gaat dit voorbij? ik wil mijn nacht rust terug, ik weet dat ik verwend ben met z'n vroege door slaper en eigenlijk niets te klagen mag hebben dat ik er nachts weer uit moet, maar ben het nu zo gewend en hoop dat het snel weer terug komt
Tja. Mijn zoontje word woensdag 1 en hij slaapt pas sinds ongeveer een week of vier echt door. En dan nog zijn er dagen dat hij erg vroeg wakker is of erg laat pas naar bed gaat. Dus dat jou dochtertje al sinds ze 14 weken is van 20.00 tot 08.00 slaapt vind ik erg goed van haar. Maar als ze na een fles gaat slapen dan is het toch goed? Of is er een reden waarom ze die fles eigenlijk niet mag? En sprongen ik denk dat dat voor ieder kinsje anders is.
Ik vind het ook niet gek dat jouw meisje wakker wordt voor wat eten. Misschien heeft ze het nu even een periode nodig, bijvoorbeeld omdat ze erg aan het groeien is. Je zou kunnen kijken of ze overdag wat meer wil eten. Maar ik snap dat je liever doorslaapt, hier gaat het ook vaak goed en als ik er dan weer een periode veel uit moet 's nachts dan vind ik dat ook altijd heel (heel) vervelend. Maar goed tot nu toe zijn dat altijd fases en gaat het weer over. Ze slaapt dan weer rustig de nachten door.
ik weet dat het goed van haar is, en ik weet dat ik van geluk mag spreken dat ze zolang slaapt/sliep... maar daar vraag ik niet om.... ik vraag of dit een fase is... of dat er kindjes zijn die hier hun ritme van hebben gemaakt. mijn zoon sliep pas door bij 1,5 dus ik weet dat het ook anders kan zijn
ik vind het eigenlijk wel gek...ze kan duidelijk 12 uur zonder fles, en nu word ze snachts wakker, en ik vind het persoonlijk vervelender zoals het bij dochter gaat dan het bij zoonlief ging..... daar was ik niet anders gewend dan er 3 keer per nacht uit te moeten... en ik vind het zelf harder aankomen nu ze opeens na 9 weken weer wakker word in de nacht. overdag meer geven lukt niet....ze wil geen extra flessen overdag, net voor het slapen gaan om 22.00 uur ofzo wil ze ook niet, ook snachts drinkt ze maar een klein beetje en gaat weer slapen,dus ik heb ook niet het idee dat het echt honger is vind het ook niet erg om er even uit te moeten dat niet hoor.... voor je kindje doe je het wel.... maar wetende dat ze het gewoon kan.... heb ik gewoon liever dat ze dat doet
Gek is dat he? Hier hebben we het ook weleens dat hij ineens weer even wakker wordt 's nachts, ik geef dan maar gewoon een fles. En hoop dat het gauw weer over gaat. Hier gaat het altijd weer over en dan slaapt hij ineens weer gewoon door. Bij ons is het meestal een weekje. Zou ze miss ziek worden ofzo? Dat is hier ook nog wel eens het geval. Tygo heeft net oorontsteking gehad dus wij hadden er ook wat korte nachten opzitten. En ook met ziekte helpt bij ons een flesje het best om hem even rustig te laten worden.. Succes.
Hier dus ook opeens weer 's nachts wakker En ja, behoorlijk frustrerend als je kindje al een tijdje doorslaapt... (vooral omdat je weet dat hij of zij het een tijd zonder fles kan) Wat ik ook moeilijk vind, is dat je hele voedingsschema dan in de war is; die van mij drinkt altijd al een liter en als hij dan 's nachts opeens weer voor een voeding komt, is het de hele dag erna stressen om te zorgen dat hij er niet boven komt Maar goed; het zal wel weer over gaan.....
Bij mijn zoontje is het zo wisselend als wat. Na 2 maanden begon hij door te slapen, maar de laatste maanden is het dan weer een nacht wel en dan weer 5 niet. Met flesjes later, eerder of voller geven helpt helemaal niks, geen idee ook wat je eraan kan doen. Hij neemt af en toe genoegen met een speen, maar ook niet altijd. Mijn dochter sliep met 3 weken door , maar hield daar met 8 maanden ook mee op en tot nu toe wordt ze nog regelmatig 's nacht wakker. Ach ja... ik hou me er maar niet al te veel mee bezig, komt vanzelf wel weer..... ooit.
Je hebt er geen ene mallemoer aan maar die kleine van ons slaapt al 4 nachten niet meer door. En ook wij waren al snel gewend aan onze nachtrust. Laten we maar hopen dat onze ukkies weer gauw doorslapen zodat paps en mams weer bij kunnen komen hahha..
pff ja best wel frusterend hé..... afgelopen nacht weer een redelijke nacht gehad.... hopelijk gaat dat weer doorzetten en is dit het einde van die fase...... eigenlijk mag ik ook niet klagen hoor.... zoonlief is een slechte slaper, word snachts wakker....en is een echte vroege vogel, ook sochtends bij je in bed nemen helpt niet..... en die heeft fases van goed slapen..... dus een goede slaper.... met fases van slecht slapen... dat heb ik veel liever toch is het wel irritant dat het lijkt alsof ze het afspreken met elkaar zoonlief word wakker.... gaat hij weer slapen word dochterlief wakker, en andersom en zo ben je de hele nacht wakker
Nou meiden ik hoop dat jullie kindjes snel door slapen. Mijn kindje slaapt nog steeds niet door en komt nog 2x per nacht voor een voeding (dit door voedingsproblemen) Mij begint het behoorlijk op te breken.
ik geloof je meteen, zoonlief vroeg hier ook nog heel lang om voeding... en werd daarna nog 3 keer per nacht wakker voor de speen, hij is pas echt door gaan slapen sinds zijn zusje geboren is, ik hoop voor je dat het doorslapen gauw gaat komen meid
Dat word dan voor een tweede kindje gaan Nee hoor, grapje. Als onze zoon door gaat slapen hou ik eerst een winterslaap haha. Gelukkig wordt onze zoon alleen maar wakker voor voeding en niet voor zijn tut. Dus we hebben goede hoop dat als de bijvoeding goed gaat dat hij dan ook goed gaat slapen.
Hier ook 'geklooi' met de nachten... Eerst sliep ze van een uur of 20u30 en maakt e ik haar half wakker om 23u30 voor een flesje. daarna sliep ze tot een uur of 4u00, kreeg ze een speen en sliep ze tot voeding van uur of 6u00. Nu ligt ze regelmatig rond een uur of 3 of 4 een uurtje (!) wakker. Eerst geluidjes en kletsen en dan steeds ontevredener.. Wij geven voor 5u00 geen voeding en dat is volgens ons ook niet de reden dat ze wkker wordt/huilt.. Ze is denk ik in dr koppie met allerlei nieuwe dingen bezig... Ik snap dus je frustratie... En hier trouwens dus ook het 'elkaar' wakker maken/houden van beide kids... Dat is helemaal frustrerend. Het is echt zo als Elin eeen goede nacht maakt, slaapt Thomas ook de hele nacht door... en andersom dus... ben je dus de hele nacht in touw. Ze drinkt trouwens ook voor geen meter; meestal maar de helft van de fles