veilig vliegen na meerdere miskramen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Laura77, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laura77

Laura77 Lid

Mar 10, 2008
    9
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Hoi,

Ik ben nu ruim 5 weken zwanger. Erg leuk, maar ook spannend. Het is met name spannend omdat ik het afgelopen jaar al 2 miskramen achter de rug heb en wij hebben in juni een zwangerschap (13 weken) moeten afbreken omdat het kindje geen hersenen had. Er lopen nu meerdere onderzoeken en in oktober zullen we daar de uitslagen van krijgen. Voorlopig weten we alleen nog maar dat er in mijn bloed geen afwijkingen te zien waren die miskramen zouden kunnen veroorzaken.

Mijn vraag is: we willen graag in oktober naar Orlando. Een behoorlijk eindje vliegen dus. En nu lees ik in een zwangerschapsboek dat als je meerdere miskramen hebt gehad en/of nog niet zo ver bent in je zwangerschap beter geen verre vliegreizen kunt ondernemen. Ik zal dan ongeveer 11 weken zwanger zijn.

Hoe denken jullie daarover? Ik wil natuurlijk geen enkel risico nemen!

Groetjes,

Laura

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Laura,

er is nooit wetenschappelijk bewezen dat vliegen invvloed heeft op het krijgen van een miskraam. Wat mij betreft kun je dus rustig vliegen.
    Alleen als het voor jou niet goed voelt moet je het niet doen maar medisch gezien is er dus geen bezwaar tegen.

Mirjam

Share This Page