Mijn vriend loopt al sinds de kerstdagen met hoofdpijn. Sinds nieuwjaarsdag begon de verkoudheid ook op te treden. Gisteren is hij toch maar naar de huisarts gegaan. Hij heeft dus voorhoofdholte ontsteking en een antibiotica kuurtje gekregen. Het slaat nog niet echt aan, maar dat is ook logisch. Wat doen jullie om de hoofdpijn dan te verlichten? Stomen, neusspray en paracetamol helpen niet. Tips zijn welkom, aangezien ik het erg sneu vind!
Ik had het vorige week. Ik kreeg alleen geen antibiotica omdat het een virus is en antibiotica daar niet tegen helpt?? Bij mij werkte spoelen het beste. Dus een glas lauw water met een schepje zout en dan je neus er mee spoelen. Bij de apotheek kun je ook een neusdouche kopen. Dit zorgt er voor dat je holtes worden schoon gespoeld en dan neemt de druk af.
met een spuitje (5 of 10 cc) met zoutwater de neusbijholten spoelen. Bij de paracetamol nog ibuprofen of diclofenac nemen.
Bij mij is het de week voor kerst begonnen..op een gegeven moment dacht ik serieus dat ik dood ging...zo'n verschrikkelijke pijn heb ik nog nooit meegemaakt ( en ben al 2 keer bevallen zonder pijnmedicatie) ik ben wel naar de dokter geweest omdat ik gewoon helemaal niks meer kon. Heb antibiotica gehad...het gaat er niet helemaal van over maar het heeft zeker geholpen..de scherpste randjes waren er af. Moest wel de hele dag ibuprofen slikken (3 keer per dag 2 tabletten van 200 mg) voor de pijn..maar kon iig weer overeind. nu 3 weken geleden en het is nog steeds niet helemaal over..bukken gat nog niet omdat het heel pijn doet. Maar mijn HA gaf aan dat je er wel 2-4 weken last van kunt hebben.
Ik wist niet dat het zo pijnlijk en vervelend kon zijn. Net maar wat cup a soup opgehaald. Hij heeft geen zin in eten en heeft het gevoel alsof zijn hoofd uit elkaar knalt. Die zoutoplossing... Moet dat 1 deel zout, 1 deel water?
Zelf een zoutoplossing maken en dan met je hoofd achterover over de bankleuning hangen en er een lekker deel van in je neus gooien. Fff blijven hangen en dan lekker alles eruit snuiten, desnoods herhalen. Klinkt misschien goor, maar werkt wel Dit een paar keer op een dag doen.
Die zoutoplossing... Moet dat 1 deel zout, 1 deel water? ---- Nee, een volle theelepel zout op een glas water ongeveer. Dan gewoon met je neus er in hangen, water opsnuiven en er weer uitsnuiten. Of via het ene neusgat er in laten lopen en via de andere er weer uit. Het is heel vies, maar de druk in mijn hoofd werd er vrij snel minder van. En inderdaad ibuprofen en soep eten. Ik had ook zo'n pijn in mijn kaken en kiezen... Beterschap!!
Beterschap. Blijven stomen,stomen,stomen en neussprayen Duurde bij mij en mijn vriend ook ruim 4 weken voordat het bijna weg was. En vers fruit,genoeg vitamines en mineralen binnen krijgen. Goed drinken!
Heb het al zes maanden ...en gaat na zeven kure nog niet weg...word volgende week tweede x geopereerd dan gaan ze doorgangen verbreden .
Dit word al de tweede operatie dus ben er bang voor,alleen de vorige x had ik hoge bloeddruk dus was pas dagerna wakker geworden (was dagopname ). Dus hou me hart vast...moet zo wie zo nachtje blijven
Ik heb het een paar keer per jaar echte kenner dus helaas.. Stomen verlicht even maar helpt niet echt. Wat bij mij werkt is neusspray met menthol van otrivin. Erg naar gevoel die menthol maar werkt wel! Zodra ik het voel opkomen spray ik en zet het niet door Sterkte!
Neusspray en ibuprofen, ibuprofen drie keer per dag nemen,zodat er een soort spiegel wordt gemaakt, bij mij hielp dit. Beterschap!
Dat is zo vervelend. Ik begin er ook weer last van te krijgen. Paar maanden geleden heb ik antibiotica gehad en dat heeft toen wel geholpen. Nu gebruik ik net als Mop81 neusspray van otrivin en dan de menthol. Werkt bij mij ook erg goed! Sterkte ermee!
Oh en otrivin prima om te gebruiken, maar zorg er wel voor dat je het niet te vaak en te lang gebruikt, want dat heeft een tante van mij wel gedaan, en die ruikt en proeft nu niks meer, alles kapot zeg maar.
Ik ben er uiteindelijk ook aan geopereerd. Liep er daarvoor dik een jaar mee rond. Dat was zo rot. Spoelen met een zoutoplossing is inderdaad erg goed. Dit moest ik ook doen na de operatie. I.c.m. Otrivin. Daarvoor kreeg ik ook wel eens Nasonex neusspray.
Bij mij werkt Cinuforce van dr.Vogel heel goed, de tabletjes en de neusspray. Ik neem het preventief bij een opkomende flinke verkoudheid, anders eindigt het geheid in een pijnlijke kaakholteontsteking. Verder inderdaad stomen en ibuprofen gebruiken.
Hoor meer goeie berichten over Cinuforce. Hij lag om 20.30 alweer op bed. Zware hoofdpijn. De verkoudheid is wel minder gelukkig. Maar die hoofdpijn wil bij hem niet weg. Teken dat alles nog vast zit. Morgen dagje sauna gepland....maar of dat zou verstandig is? Misschien gaat alles dan wel goed open