Hee meiden, ben benieuwd wanneer jullie met de speen gestopt zijn, of het afbouwen hiervan. Ons ventje van 28 maanden slaapt er alleen mee, overdag blijft de speen op zijn kamertje. Vanacht geprobeerd zonder speen, maar drama..... niet dat hij alleen maar huilde of zeurde om zijn speen, maar hij kon echt de slaap niet vatten, gewoon klaarwakker! Dus een oververmoeid ventje vanmorgen... ik ben dus alweer gezwicht, de speen ligt er weer en we proberen het over een tijdje gewoon nog eens. Hoe is het bij jullie gegaan en goede tips? liefs Makkie
Met 2,5 jaar en dat ging in een keer goed. We hebben het wel weken van te voren aangekondigd en samen de speen weggegooid.
met anderhalf jaar.. had het veel eerder moeten doen! even een weekje drama, maar daarna sliep ie weer als vanouds maar dan zonder. je moet echt doorzetten!
Hier ook met 2,5 jaar, mijn dochter was echt verslaafd aan de speen overdag en 's avonds had ze altijd haar speen in. Wel vaker geprobeerd om ermee te stoppen maar, was elke keer drama. Totdat ze een avond bij ons in bed kwam slapen en ik zei dat haar speen vies was. Hele tijd zei ik dat haar speen vies was en toen zei ze nou ik wil geen vieze speen en zei ze ik ga hem weggooien. Heeft ze gedaan en er niet meer om gezeurd. Eerste week wel bij ons in bed geslapen want, dan zei ze ook niks over haar speen dus vond dat belangrijker dan dat ze bij ons in bed lag. Daarna sliep ze gewoon weer in haar eigen bed zonder speen.
Bij de oudste hebben wij zijn speen voor zijn 2e verjaardag zo in de prullenbak gegooid waar hij bij was. En nooit geen problemen mee gehad. De middelste was een ander verhaal,bij hem hebben we echt gewacht tot zijn 4e verjaardag. Met echt heel veel moeite was hij ervan af. Bij de jongste was het op zijn 3e verjaardag. Had de speen verstopt en gezegd dat papa hem in de kliko had gegooid en dat hij nu een hele grote vent was en dus geen speentje nodig had. Hij is s'avonds na bed gegaan en vroeg om zijn speen maar is in slaap gevallen en ook nooit meer over gehoord. Vind het heerlijk om geen spenen meer te hebben. Zijn poppie heeft hij nog steeds die pak ik ook echt niet af naar mate hij ouder wordt zal die ook echt vanzelf wel weg gaan. Tenminste dat hoop ik,was bij zijn broers in elk geval wel zo.
hier zijn we begonnen met overdag de speen weg te halen, ( met zijn slaapje overdag) dit is een weekje drama geweest maargoed zaten we er iig zelf niet mee in de nacht. in de ochtend pakten we meteen de speen weg en verstopten deze zodat hij ze in de middag ook niet zien kon. maar manlief was na 2 weken helemaal vergeten de spenen terug te pakken en aan hem te geven voor het slapen (in de avond) en zoonlief heeft er ook nooit om gevraagd, dus toen ging het eigenlijk vanzelf.
Rond haar 2e verjaardag. Vantevoren een paar dagen met haar erover gesproken dat een speentje eigenlijk voor baby's was, en ze gaf 'm na een paar dagen zelf aan mij. Daarna nog een paar keer naar gevraagd, maar na haar eraan te 'herinneren' dat een speentje niet voor grote meisjes is, was het klaar. Ben echt blij dat dat zo makkelijk ging. Zij had 'm ook alleen voor het slapen trouwens.
Ik zit hier ook echt mee in mijn maag, mijn meisje is echt een spenenfreak, ze heeft hem het liefst de hele dag in haar mond. Ze is nu 21 maanden, vind het moeilijk hoor, als ik sochtends tegen haar zeg dat de speen in bed blijft, snapt ze dat wel en vind dat ook goed, maar savonds, volgens mij is het gewoon een kwestie van doen, en doorzetten.
2 jaar en 2 maanden ik heb gezegd (hij is er erg gehecht aan) dat de speentjes met pooh beer mee zijn gegaan omdat ze stuk waren. en toen zij die mama speen kuk ja speen is stuk liefje dus je moet nu zonder doen maar je bent al een grote jongen en sinds dien slaapt die zonder speen terwijl hij hem ook overdags soms in had dus erg gehecht er aan was. hij heb hem het liefst ook hele dagen in gehad hij heeft er een paar keer na gevraagd heb hem er op gewezen dat zijn speentjes toch stuk waren zegt die ohja stuk. dus het kan wel zoek zijn favoriete knuffel uit en zegt dat je alles naar hem gestuurd heb .