Feest overdag - zoontje mag niet mee

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juno77, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo goed waaronder ik dit topic moet plaatsen, maar ik moet toch even mijn ei kwijt.

Volgende maand hebben we een feestje van goede vrienden die dit overdag gaan vieren. We gaan eerst bowlen en daarna gourmetten. Hartstikke gezellig, we hebben er dan ook veel zin in. Er is echter een maar waar ik nogal over val, ook al heb ik het niet laten blijken. Onze zoon van 5 mag niet mee. Niet omdat hij lastig is o.i.d. maar omdat ze niet voor iedereen een uitzondering willen maken. Nu kan ik nog begrijpen dat als er hordes kinderen zouden komen en het zou voor hun te duur zijn, ze er voor zouden kiezen kinderen niet te laten komen. Maaaaaarrrr.... onze zoon zou het enigste kind zijn, want bijna alle genodigden zijn 60+ en degene die 30+ en 40+ zijn, zijn op 1 hand te tellen en hebben geen kinderen.

Het is niet zo dat ze niet van kinderen houden, want ze kunnen heel goed met die van ons overweg. Ik vind het alleen heel raar dat hij gewoon niet mee mag. Als het nou 's avonds was dan snap ik het misschien nog (want dan wordt het te laat) of als ze iets georganiseerd hadden dat niet geschikt was voor kinderen (b.v. karten o.i.d.) ook wel.

Is het raar dat ik er zo over denk en dat ik het dus eigenlijk belachelijk vind of moet ik er niet zo moeilijk over doen?

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dan zou ik dus ook niet gaan. Hij hoort erbij dat weten ze. Dus dan ga ik dus niet. Noem het eigenwijs, maar kk is een deel van mij. ;)

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Als er alleen maar volwassenen zijn vind ik het logisch dat jouw kind niet uitgenodigd is. Trouwens ik zou het heerlijk vinden om een dagje iets te doen waar alleen volwassenen zijn.

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zou dan dus niet gaan.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Tja, ik zou dat niet willen en zou dan ook niet gaan. Maar dat is mijn mening!

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Volwassenen vinden een kind erbij juist heel vaak leuk ;)

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als zij dat zo willen waarom niet? Kind lekker bij de oppas of opa / oma en jullie een keer zonder kind weg.
    * Ben ik nou de enige die dat wel eens lekker vindt? Ik hoef mijn kids niet persé overal mee naartoe te hebben..*

8. tulip

tulip Niet meer actief

we hebben deze discussie ook al in een trouw topic gehad, voor mij is het heel simpel, als mijn dochter niet welkom is, ga ik ook niet. Met als kanttekening dat er wel een enkele uitzondering is, ik heb wel eens een personeelsuitje overdag en dan mag meisje uiteraard niet mee. Maar dan is papa ook bij haar. Geen probleem, maar dingen bij familie en vrienden die niet s avonds zijn of ongeschikt voor kinderen, daar bepaal ik of mijn meisje meegaat en dat doet niet iemand anders voor ons.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #9 Yummy, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt: 13 apr 2011
    Mag ik vragen waarom je niet gewoon aan deze goede vrienden vraagt waarom jullie zoontje niet mee mag?

Ik bedoel voordat je überhaupt een beslissing maakt moet je toch eerst weten wáárom iets is zoals het is? Het is toch ook helemaal geen rare vraag en het lijkt mij dat zij er waarschijnlijk een bepaalde reden voor hebben.

Is dit een reden waar je je wel in kan vinden dan ga je mee, blijf je er negatief tegenaan kijken dan vertel je hen dat je niet komt en waarom niet. Ik bedoel: het zijn toch niet voor niets goede vrienden? Het lijkt me toch dat je eerlijk kunt zijn tegen elkaar.

Overigens kan ik mij er ergens wel in vinden dat zij dit zonder kinderen doen. Ik zou het zelfs wel een beetje vreemd vinden als mijn zoontje als enige kind mee ging op een uitje waar verder alleen volwassenen zijn. Dan is het toch sowieso voor hem ook veel leuker om iets leuks met opa en oma of de oppas te doen (indien dit mogelijk is natuurlijk), lekker naar de speeltuin, kinderboerderij, zwemmen o.i.d ?

Het is natuurlijk een feestje van jullie vrienden en het is uiteraard aan hen wie ze uitnodigen en hoe ze willen dat deze dag er uit komt te zien. Vraag hen waarom ze het zo willen en beslis dan wat je doet.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Lastig dit. Als het mij zou overkomen zou mijn eerste ingeving zijn: dan ga ik niet. Aan de andere kant, als je nu niet gaat, wat ga je dan tegen die vrienden zeggen zonder dat ZIJ dan weer beledigd zijn?
    Ik vind het wel een beetje overdreven van ze hoor. Als het nou om 10 peuters ging, maar het gaat om 1 kind van nota bene al 5 jaar. Dan zijn ze meestal niet zo 'lastig' meer ;)

11. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ik zou ook niet gaan, het is toch overdag, waarom kan hij dan niet gewoon mee? Ik heb zoiets van, wij zijn nu een gezin dus als je ons uitnodigd, weet je dat het kind/de kinderen meegaan. Zeker als het overdag is en bowlen is voor een kind toch helemaal leuk!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik zou een oppas regelen.
    Het is hun feestje en zij bepalen.
    Trouwens, wat heeft je kind daar te zoeken tussen allemaal volwassenen?
    En het is toch best leuk even zonder kind een dagje weg te zijn.
    nee, ik vind de situatie niet raar.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    wat dat kind er te doen heeft? bowlen misschien?

14. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar, een feestje zonder kinderen moet kunnen toch? De kids een dagje naar de oppas en genieten van het feestje!

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Tussen allemaal volwassenen?
    Vind ik persoonlijk niet nodig...

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja en dat kunnen ze ook al heel erg goed op die leeftijd.
    Een vijfjarige heeft moeite met het tillen van de bal, moet een aangepaste baan hebben (de zijkanten omhoog) en hulp/uitleg bij het spel.
    Leuk als je verder met allemaal volwassenen bent, dan zijn een paar volwassenen dus verplicht om op een kinderbaan te bowlen..
    En als ouders vind je dat niet erg, maar ik snap best dat als je gewoon even leuk wilt bowlen met vrienden dat je wel baalt als jij juist op de baan moet bij het vijfjarige jochie.

Als er dan nog meer kinderen mee zouden gaan kun je hen 1 baan geven en ben ik het met je eens dat bowlen voor hen leuk kan zijn, maar niet als je 1 kind mee hebt.

(Maar toen wij met de familie gingen bowlen en de kids een eigen baan hadden - kinderen tussen de 4 en 11 jaar - hebben ze zich 15 minuten vermaakt en daarna vroegen ze of ze verstoppertje mochten spelen in de zaal :D )

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou oppas zoeken voor je zoon (opa en oma?) en lekker gaan. Ik zou het heerlijk vinden om even een dag zonder kind(eren) op stap te kunnen.

Maar even van de andere kant bekeken zou je zoon het wel leuk vinden de hele dag opgescheept zitten met oude(re) mensen en geen leeftijdsgenoten om mee te spelen.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    En ik vind het persoonlijk niet nodig om mijn kind te dumpen voor mijn plezier ;) ( maar dat vind ik he. Kk hoort bij het gezin en wij zijn uitgenodigd dus ook kk)

kk was vorig jaar net 3 en toen zijn w eook gaan bowlen en dat ging uitstekend. Even de bal op de baan leggen en dan samen duwen. Oke hij komt 9 van de 10x in de goot, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat die bal rolt en dat ze er plezier aan beleven. ( dit is natuurlijk ook afhankelijk van je kind, want als je kind perse een strike wilt gooien)

Maar ik merk al dat er veel zijn die het heerlijk vinden een dag zonder kind. Ik kan en wil dat niet. Ik wil elke minuut genieten ( vandaar ook tbm)
    Dus ts wat wil je zelf?
    Luister naar je eigen gevoel, wil jij bij je kind blijven ga je niet. Maar waarom mogen kinderen niet mee?

19. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap jouw gedachtegang en kan mij er zo ook wel wat bij voorstellen. Maar aan de andere kant, ts kan er ook niks aan doen dat zij toevallig de enigen met een kindje zijn.
    Ik heb zelf ook zo'n ervaring, wij gaan 1 keer per jaar een weekendje weg met de vrienden van mijn ouders en alle kids, varierend van 19 tot 26 jaar. Mijn dochter is het enige kleinkind. Wij waren altijd gewend met zn allen te doen wat we wilden zonder rekening te houden met kids, maar ja sinds ons meisje er is zitten wij toch wel gebonden qua slaaptijden en eettijden. Ze kan best eens langer opblijven, maar om 20.00 uur reserveren met 20 man is gewoon geen optie. Hier is ook heel veel onbegrip voor en 1 iemand snapt niet waarom zij zich aan 1 kind moeten aanpassen. Terwijl ik weet als zij zelf ooit een kleinkind krijgt dat heel de wereld daar om draait.

20. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ik zou er zelf niets om geven, kleine lekker naar opa en oma of oppas en even en dagje weg zonder hem is voor mij geen probleem. Het is het feest van je vrienden en als zij ervoor kiezen om dit alleen met volwassenen te vieren dan is dat hun keuze.

Deel Deze Pagina