Ik zit met een vraagje, weet niet zo goed wat ik het beste kan doen. Ons dochtertje is vandaag 5 weken en ze begon een week geleden steeds langer tussen de flessen te laten s nachts. 6 uur, 7 uur en afgelopen nacht heeft ze er 8 uur tussen gelaten, laatste fles om 22.00 en daarna weer om 6.00 Heerlijk natuurlijk alleen zit ik nu met de flessen.. Ze kreeg er 6, incl de nacht. Maar nu ze de nacht overslaat zou ze maar op 5 komen. Dat lijkt me nog weinig op deze leeftijd? Maar 6 flessen in de dag proppen lijkt me ook weer niet de bedoeling. Ze liet er overdag steeds 3 a 4 uur tussen. Dus weet even niet wat ik het beste kan doen. Toch 6 flessen geven overdag zodat ze aan dezelfde hoeveelheid komt of 5 flessen houden?
Ik zou even dezelfde formaat flessen geven, mocht ze honger hebben, dan wordt ze wel eerder wakker. Hoe groot zijn je flessen en hoe zwaar is ze?
Hallo.. Onze dochter krijgt ook 6 flessen per 24 uur. Overdag is dat meestal om de drie uur en de nachten trekt ze meestal wel 8 uurtjes door. Dus hier inderdaad overdag wat sneller. Maar ik volg haar daarin, probeer zo min mogelijk te sturen, hoewel soms moet ik wel rekken overdag kan zich rustig na 2 uur alweer melden onze kleine hongerwolf. Dus antwoord op je vraag, volg je kindje, als je uit gaat komen op 6 flessen over de dag en de nacht niks, onze dochter doet het daarop goed!
Ik bied 120+4 aan, dus 135 ml voeding. De ene keer drinkt ze maar 90, de andere keer 125 maar ik denk gemiddeld 100 ml per keer. Ze woog afgelopen maandag 3650 gram. Ze laat er overdag soms makkelijk 4 uur tussen, soms zelfs 4,5 uur. Dus als ik nu om de 3 uur doe dan is het echt te snel denk ik. Ook ivm krampjes. Ik hou ook niet echt een vast schema aan, ik maak haar overdag niet wakker tenzij het echt te lang word anders. Maar ik vind het nu wel fijn om s avonds rond 22.00/23.00 uur uit te komen. Maar vandaag heeft ze dus om 6.00, 9.30 en 13.00 gedronken. Als ik 4 uur aanhoud dan zou het 17.00 en 21.00 worden. Als ik 3 uur aanhoud wordt het 16.00, 19.00 en 22.00 Dus of 5 flessen of 6...
Ik zou lekker op verzoek doen. Met haar gewicht is 550 ongeveer het gemiddelde. Dan zit je met 5 en 6 flessen a 100 cc allebei wel goed. 4 uur is prima als ze de nachten zo langer maakt. En anders komt ze nog wel eens in de nacht voor de 6e als ze tekort krijgt..
Ik doe het ook min of meer op verzoek, maar probeer s avonds wel op een fijne tijd uit te komen. Ze heeft nu vandaag om 6.00 9.30 13.00 16.30 en 20.00 gedronken dus vandaag komen we wel op 6 flessen uit met de fles van 23.00 erbij. Daar maak ik haar straks wel wakker voor. Dan kijken hoelaat ze morgen wakker word en hoe de dag loopt.. Dus ze mag 600 ml hebben per 24 uur? Dan zou het 6x 100 zijn of 5x 120 ongeveer
De max is 180cc per kilo. Zo'n 650cc voor jullie meisje. Minimaal 120cc, dus 450. Alles ertussen is normaal. (Mits ze goed groeien, tevreden zijn etc)
Kijk naar je kindje en volg je gevoel. Hier een die vanaf 4,5 week doorsliep (laatste fles om 23.00 uur en dan om 7.00/7.30 uur weer komen). Na 3 weken werd ze 's nachts weer wakker, honger dus. Ook overdag had ze weer sneller trek. Toen zat ik al snel op 150/5. Op cb vonden ze dit veel voor een kleintje van haar leeftijd en gewicht. Tsja, ze had honger dus ik gaf gewoon. Ook merkte ik al snel dat ze vooral 's ochtends honger had en eigenlijk nog niet tevreden was na de eerste fles. Dus daar een fles van 180/6 van gemaakt. Dus toen hadden we 1x 180/6 en 4x 150/5. Meestal liet ze dan wel van de fles van 11.00 uur wat staan hoor. Werkte prima en zo een hele tijd doorgegaan. Misschien kan je de laatste fles wat groter maken als je echt vindt dat ze niet genoeg krijgt? Dat is ook een optie he, om 1 fles groter te maken en niet alle.
Nou gisteren toch 6 flessen gegeven maar om 5 uur werd ze krijsen wakker van de krampjes! Ze had geen honger want had haar bij me genomen en zo nog een beetje geslapen tot 7.15 Vandaag zal het dus 5 flessen worden. Inderdaad Emma ik kijk wel hoe het loopt, mocht ze ze allemaal opdrinken dan verhoog ik, maar ze heeft nu om 7.15 en 11.00 ongeveer 125 gedronken en ze word nu wakker voor de volgende. Met 6 flessen zit er toch te weinig tijd tussen en krijgt ze meer krampjes. Dus nu zal het 5x 120 ml worden ipv 6x 100 ml
Ik ga met onze dochter vandaag ook maar op 5 flessen uitkomen.. 2 dagen geleden ook, ik kijk we, en zo lang zij tevreden is, is mama dat ook!