Hmmm het ging zo ontzettend goed en wat was hij trots! Maar nu heeft hij de afgelopen 3 nachten, het toch niet droog gehouden... Wat is wijsheid, stug doorgaan zonder luier of hem toch de luier weer aan trekken? Hij wordt in januari 4, dus hij is ook vrij laat wbt. zindelijk worden 's nachts....
Vrij laat mijn zoontje is al 4 geweest en nog niet zindelijk 's nachts. Dus zo laat is hij niet hoor! Maar ik zou hem anders even wakker maken voordat jullie naar bed gaan en laten plassen.
Hier hetzelfde meegemaakt. Dag en nacht zindelijk met 3,5 jaar en daarna weer steeds nat. Nu (bijna 4 jaar) gewoon een luierbroekje om hoor. Als ze met 4 nog niet nachtzindelijk zijn is echt niet raar.
Hier ook nog niet zindelijk in de nachten ( bij lange na niet) luiers zit in de ochtend bomvol met plas al laat ik hem nog naar de wc gaan voor het slapen. Gewoon weer luierbroekje aan is hij over een poosje weer droog kan je hem weer uitlaten.
na n dierentuin bezoek(zijn eerste keer!)ging het mis na 3,5 maand nachtzindelijkheid. (eerst begon hij snachts te plassen in de po, dan werd hij niet meer wakker om uit t bed te komen en dus wakker geworden vanwege nat bed. ik heb hem nog n nacht na 3 natte nachten gegeven.hij was weer nat. hij wilde echt geen luier om, maar toch gedaan. nu is hij regelmatig nat van ochtend plasje dat in de luier gaat. ok, mijn zoontje is jonger, maar ook als hij 4 was zou ik niet twijfelen. ik heb liever lekker slapend kind dan een nachtzindelijk kind. luiers gaan tot 8 jaar oud enzo voor de nacht. het kan dus even duren totdat slapen en plas in de nacht helemaal weer goed gaat. hij was bijna 1 jaar lang helemaal droog snachts en daarom had ik de luier toen af gedaan. na 3,5 maand ging het dus mis. het kan. deze week wel weer droog maar deze week is hij jarig. ik ga de luier wel om laten.geen zorgen maken dus. het komt wel weer goed.
het komt door onrustig slapen. heftige dromen. nu dus 6 weken lang weer luier om. ik weet niet wanneer hij zelf weer geen luier om wilt.
Ik zou hem weer een luier of luierbroekje aandoen. Een nat bed en een wakker kind `s nachts is ook niet alles. En het komt vaker voor, hier speelt hetzelfde. Zoon was sinds 23 mnd dag en nacht zindelijk, het ging hartstikke goed en sinds hij ziek was geweest lukt het niet meer. Hij draagt dus `s nachts een broekje zodat we allemaal kunnen slapen. Hij is niet elke nacht nat, maar het werd wel vervelend al die was en een broekje vindt hij niet erg (een luier wil hij niet meer). Hij gaat wel naaar de wc als hij wakker wordt en zal er nooit expres in plassen. `s morgens wordt hij er ook gewoon wakker van. En tot een jaar of 6 is niets raars, ze doen er tot 6 jaar niets aan.
Bedankt voor jullie reacties. Na de laatste keer cb, kreeg ik het gevoel dat hij laat was, vandaar mijn reactie. Wij laten hem 's avonds voordat wij gaan slapen, nog een keer plassen. Het is niet dat hij er 's nachts van wakker wordt, maar 's ochtends pas. Hij gaat dan zelf naar de wc en trekt een schone onderbroek en pyama aan, daarna maakt hij ons pas wakker. Ik vraag hem vanavond wat hij wil en dan geef ik hem nu het voordeel van de twijfel....
als je voordat jullie gaan slapen hem laten plassen zonder hij helemaal goed wakker is leert hij slapend te plassen. ik kreeg advies om dat juist niet te doen. dat maakt zindelijk worden moeilijker. het is juist dat hij van volle blaas zelf wakker moet worden. het kan dus ook midden in de nacht zijn in het begin. als je luier om doet dan hoef je die avond plas ook niet te laten doen. zo kun je zien of hij echt wakker wordt van volle blaas. tja CB opmerkingen...volgens hen ben je of te vroeg of te laat...maar ja, schommelingen horen echt er bij. ze zijn nog veel te jong. soms gaat het goed, soms niet.
vrij laat? heel normaal op deze leeftijd hoor... Mijn zoon is ook nog niet zindelijk 's nachts en veel meer kinderen op deze leeftijd. Geloof dat tot 8 jaar het heel normaal is dat ze 's nachts nog niet zindelijk zijn zie het CB de laatste keer bij mijn zoon. als ik in mijn zoons klas kijk dan zijn er nog niet veel zindelijk 's nachts ik zou me er niet druk om maken dus haha, luierbroekje aan doen 's nachts? is die droog is het mooi en heeft hij een ongelukje dan zit er in elkgeval een luierbroekje om heen
Fijn om te horen, dat hij niet laat is qua nachtzindelijkheid! Hij wilde geen luier aan vannacht, ik heb wel met hem afgesproken, dat als het weer mis gaat, dat het niet erg is, maar dat we wel weer een luierbroekje aantrekken. Ik ben benieuwd.