GOedemorgen, Ik vroeg me af of er hier ouders zijn met ervaring met het volgende. Onze dochter van 5,5 jaar oud klaagde sinds zondag over pijn in haar borstje links. De huid zag iets roder en onder haar tepel voelde ik een hard bultje. Die voornamelijk bij aanraken pijnlijk is. Ben bij de huisarts geweest, die zegt dat het voelt als een klierschijfje. Dit schijnt wel eens tijdelijk op te kunnen spelen bij kindjes. Maar het moet wel weggaan, anders moet ze naar de kinderarts om hormonaal gecontroleerd te worden. Wie herkent dit en ging het vanzelf weer over. Maak me best ongerust. Groeten
Is ze onlangs door een teek gebeten? Lyme kan ook zoiets geven, al hoort daar wel een specifieke verkleuring bij: In de acute fase kan ook lymphadenosis cutis benigna (borrelia pseudolymfoom) optreden, een paarsrood onderhuids bultje op de plaats van de beet of op afstand. Voorkeurslocatie: oorschelp, oorlel, tepel, neus, scrotum. (Wiki)
Hoi, Niet dat ik weet...maar volgens de arts had dit niets met teken te maken. Hebben wij ook naar gevraagd. Groeten
Mijn neefje heeft dat ooit ook eens gehad.. Die had echt een enorm flinke melkschijf (jaja hoe is het mogelijk he) op z'n borst bij een van z'n tepels.. Is vanzelf weggetrokken en dit was echt een flinke plek!