Haha ja dat ben ik met je eens.. De eerste weken met baby vond ik intensiever dan de hele zwangerschap bij elkaar! Mijn bevalling ging ook super snel en ik denk net als jij dat ik het daardoor wat minder goed los kan laten.. Al ben ik in dat laatste sowieso slecht! Tja of een gesprek gek of raar is ik weet het niet... Maar dat komt omdat ik dat misschien ook wel zou willen maar zoiets echt niet durf aan te kaarten. Misschien versterkt dat het gevoel alleen maar. Het is bij mij ook de ene keer meer aanwezig dan de andere keer. Heb mezelf ook wel een stuk beter leren kennen de afgelopen maanden.. Wist niet dat ik dut soort jaloezie in me had Kun je er met je vriend over praten? Trouwens wel fijn om "mijn" verhaal bij iemand anders te herkennen!!
Oooh de eerste weken met de baby vond ik erg zwaar. Ik miste mijn buik en vond het maar vreemd dat zij nu niet meer in mn buik zat. Het is wel 'leuk' dat dit och herkenbaar is, omdat iedereen in mn omgeving het maar raar vind. Ik wist ook echt niet dat ik zoo jaloers kon zijn....
Ik vind de herkenning ook erg fijn! Het verontrust me alleen wel dat Koesje er nog steeds last van heeft terwijl haar kindje al 8 mnd is haha. Ik ben ook super jaloers op zwangere meiden, die naar de vk mogen en al dat moois nog meemaken. Vriendlief wil gelukkig graag nog een 2e kindje, en het liefst met weinig leeftijdsverschil met ons meisje dus dat is fijn
Haha dat wordt nog wat, nog een maand of vijf... Wij willen ook graag een tweede alleen is dat nu niet zo verstandig. Ik zal op zn minst nog een jaar moeten wachten...
Wij willen het in december weer gaan proberen. Ik heb in het zh gelopen om zwanger te worden van Elin en verwacht nu dat het ook wel ff gaat duren..
Oh dat scheelt wel ja. Hier was het in een keer raak dus dat 'risico' durf ik niet te lopen. Ideaal gezien zouden wij als onze dochter 1 is willen proberen. Heb je er lang over gedaan? Het lijkt me dat het verlangen dan nog groter wordt...m
Oh meiden dat het bij mij al even duurt hoeft bij jullie niet zo te zij hoor! Ik mag hopen van niet! Als er nog eentje komt zou ik er begin volgend jaar voor willen gaan of rond de lente van 2013 maar voorlopig ben ik er nog niet aan toe!! Kan me wel voorstellen dat het verlangen dan idd nog groter wordt als t niet lukt om zwanger te worden.. Bij ons was het in 4 mnd raak.
Verschillende redenen, lichamelijk ben ik nog niet in orde, financieen ook niet, huis is erg klein.... Kortom; beter als we wachten! En jij waarom tot dan?
Ja kan me voorstellen dat je dan nog even wachten. Heb je klachten overgehouden aan je zwangerschap/bevalling? Ik wil tot die tijd wachten omdat ik eerst wil genieten van ons zoontje en geestelijk niet toe ben aan een nieuwe zwangerschap (omdat ik het de eerste weken zo zwaar vond). Ik denk ook dat het fijn is als hij wat zelfstandiger is tegen die tijd omdat het me best pittig lijkt als je 2 kleintjes hebt.
Ja heb best wat klachten overgehouden, veel bloed verloren, inwendig gescheurd en dat is nu nog niet echt genezen. En idd 2 kleintjes pff pittig hoor!
Ik heb niets geen klachten gehad na de bevalling, was echt lichamelijk super snel hersteld. Merk dat het bij mij meer in mn hoofd zit, zo'n bevalling doet meer dan je in 1e instantie denkt! En weet dat het gewoon nog niet verstandig is om voor een 2e kindje te gaan, maar ja, gevoel en verstand liggen niet altijd op 1 lijn! Wij hebben er 7 maanden over gedaan zwanger te worden. Valt nog mee, maar komt ook omdat ik vrij vlot al naar de ha ben gestapt voor een verwijsbrief aan de gyneacoloog. Ik werd nl helemaal niet ongesteld en uiteindelijk bleek dat mn eitjes niet groeien, ik geen eisprong had. Heb toen Clomid gekregen en toen was het direct de 1e ronde raak. Willen het nu vanaf november/december proberen, mocht het dan na een half jaar niet gelukt zijn ga ik weer naar het zh.
Herkenbaar! Maar... waarschijnlijk denk je er over een paar maanden anders over . Ik weet niet of het aan de hormoonspiegel ligt maar dit soort berichten lees je veel tot ong. 3/4 maanden . Daarna wordt je ukkie snel levendiger, beweeglijker maar wordt het allemaal ook pittiger en intensiever. Tegen die tijd vind je het misschien wel prima om nog even te wachten.
Ben zo blij dit topic te lezen!!! Ik ben 5 dagen geleden bevallen van mijn tweede, en laatste, dochter. En ik heb het nu zo lastig. ALs ik haar klein hoofdje zie, en haar opgetrokken beentjes... schiet ik vol.... Het is allemaal de laatste keer!! En ik mis het nu al. Zwanger zijn vond ik vreselijk, had veel last van angsten en het gevoel dat er iets ging mis gaan, maar dat kan ik mij nu al niet meer voorstellen. Ik zou nog zwanger willen zijn en vooral wil ik nog eens bevallen. Pffff, ik hoop zo dat die gevoelens snel passeren. Ik geniet zo van mijn dochter, maar weten dat het de allerlaatste keer is, doet echt pijn. Blij dat ik niet alleen ben... (kan je dus geen tips geven, is bij mij minstens even erg )
Karine gefeliciteerd! En heftig ja die gevoelens.. Vooral omdat je weet dat het echt allemaal de laatste x is geweest. Fijn dat een aantal mensen toch zeggen dat het slijt.. doet me goed. Hopelijk hier ook, anders ben ik bang dat nummer 2 er toch eerder gaat komen dan verstandig is.
Karine gefeliciteerd! Vandaag had ik even een moeilijk moment, zwangere vriendin op visite. Maar goed, t blijft genieten van mn dochter en dat prent ik me maar in. Nr 2 verdient straks ook alle aandacht en dat lijkt voor mij persoonlijk best moeilijk met weinig tijd ertussen.
Ik was vandaag ook bij een zwangere kennis en merk echt dat ik dat best lastig vindt. Als ik haar dan hoor over bezoekjes aan de vk enzo.. dan ben ik best jaloers. Maar idd, dan kom ik weer thuis en zie ik mn kleine meisje liggen en besef ik ook dat ik haar eerst alle aandacht van de wereld wil geven, ze wordt al zo snel groot!
Pfff ik ben zo blij dat ik dit lees. Mijn kleine is nu 5 mnd. Ik heb het gevoel juist niet vanaf het begin gehad maar vanaf 3/4 mnd. Lijkt als maar erger te worden! Ik ben deze week betrokken bij de kraamweek van mijn schoonzus, ze is vorige week bevallen. Ik zou zo graag weer in dat bed willen liggen en alles opnieuw mee willen maken. Het was zo fantastisch!! Ook een hele goede en fijne zwangerschap gehad. 38w + 4 dgn geboren! Vlotte thuisbevalling. Alles perfect. En ik moet zeggen dat ik dan wel het gevoel heb dat ik het dan van mijn zoontje weer zou willen meemaken. Nog een baby? Ja, maar nog even niet. Nu genieten van mijn kleine vent. Als ik terugdenk aan de tijd van zwangerschap,bevalling en kraamtijd krijg ik gewoon tranen in mijn ogen. Ik zou zo graag een tijdmachine hebben!!
O ja die tijdmachine.. Ik zou hem ook graag hebben! De zwangerschap, bevalling, kraambed ik zou t zo graag herbeleven. Maar hier is het ook echt wel de wens naar een 2e kindje. Ach nog een paar maanden geduld hebben en dan gaan we er weer voor haha.