Collega ook zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Bootjekatootje, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Hi lieve (aanstaande) moeders!
    Op 1 aug hebben we besloten om voor een kindje te gaan. Super leuk natuurlijk!! Aangezien ik heel open ben en goed nieuws het liefst van de daken schreeuw heb ik dit ook verteld op het werk. Ik werk op een kinderdagverblijf op de dreumesgroep. Hier werk ik 4 dgn met een super leuke collega! Buiten het werk is zij ook echt een vriendin (ook even oud, mijn vriend is al lang bevriend met haar vriend) Toevallig dar we samen gingen werken!
    Nu speelt het bij haar al een tijd in haar hoofd dat ze voor een 2e kindje willen gaan.. Dus na haar vakantie (sept) vertelde ze mij dat ook zij bezig is! Nu raden jullie het al.. Vertelt ze mij vorige week dat ze zwanger is!! Wat snel!!
    In eerste instantie vond ik het heeeel leuk maar toch een dubbel gevoel. Stel nou dat het bij mij niet zo vlot gaat, dan worden dat 9 mnd jaloerzie haha! Ook zij wilde eigenlijk wachten totdat ik eerst nieuws had.
    Maaaaarrr.... Vanmorgen testte ook IK positief!!! Wat een feest!
    Nu ben ik naar de winkel geraced en heb daar 2 tubes zwitsal firming body gel gekocht en in laten pakken. Die krijgt ze maandag als eerste!! Daarna mag ze een kaart openen waar de volgende tekst op staat:
    Één voor jou, één voor mij..
    Een lief klein kindje krijgen wij!
    Zeuren, plassen, het hoort erbij..
    Maar van striemen worden wij niet blij!!
    JIJ EN IK, SAMEN DIK!!

Dat wordt huilen, gieren, brullen maandag!!

Ps. Ben wel heel bang hoe de leidinggevende reageert en uhhh hoe gaan we het vertellen? We zijn in dezelfde maand uitgerekend ongeveer!! ALS ALLES GOED GAAT NATUURLIJK!!

Nou even gewoon een leuk verhaaltje..

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Wat onzettend leuk zeg! Proficiat...

Ook bij ons op het werk lopen er 6 zwangere rond..

1 collega is nu 36 weken, de andere 35 weken, dan kom ik 32 weken, dan collega nr 4 en 5 die zijn samen 27 weken en collega nummer 6 is 26 weken zwanger!

Erg gezellig, de hele bups bij elkaar zwanger:D

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat leuk!
    gefeliciteerd!

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij ons zijn er ook 4 zwanger. Gelukkig werken we allemaal op een andere groep. En de eerste is net terug en de 3e is net met verlof. Ze kunnen het weten in een meidenteam... Ze hebben nog tijd zat om mensen te regelen, wie weet komt er een vaste collega van een andere groep tijdelijk bij jullie?! Is bij ons ook wel eens geweest toen er 2 vaste krachten wegvielen.

Geniet ervan samen!!!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé gefelicteeerd zeg! Super nieuws.

Ben wel reuze blij jullie manager niet te zijn ;)

6. Bri

Bri Niet meer actief

cygnet, dat dacht ik nou ook. ;)
    Ik heb het een keer meegemaakt op mijn werk (ik was toen geen manager, gelukkig), dat er uit ons team van 30 personen 5! zwanger waren en dan nog 2 mannen met een zwangere vrouw bij zaten.
    Ik kan je vertellen: dat jaar hebben we geen winst gemaakt, en dat kwam niet door het economische klimaat. Niet iedere kracht kan zo maar vervangen worden (en al helemaal niet kostenneutraal, er zit een maximum aan de UWV-uitkering), en zeker in de commerciële sector is het een kleine ramp, zo veel zwangeren in één jaar tijd.

Maar goed, laat dat het plezier niet bederven! TS, je hebt een leuk gedichtje gemaakt, ik wens jou en je collega een mooie en voorspoedige zwangerschap toe.

7. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Jaa ben echt benieuwd hoe we het gaan vertellen! Eerst maar eens de 12 wkn afwachten! Een derde collega is al vanaf juni gestopt met de pil!

8. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was bij mij ook. Ze wisten vanaf december dat we gingen proberen voor een kindje, verteld mijn collega in mei (die was in januari begonnen met werken), dat ze al 3 maanden zwanger was! Ik had toen erg dubbele gevoelens, omdat ik het nog niet was.
    En ook omdat we maar een kleine afdeling hebben (10 mensen) en net een nieuwe baas; ik was dus bang hoe ze zouden reageren als ik ook zwanger zou worden.
    Maar gelukkig is alles goed! nu ik zelf zwanger ben (19 weken, collega is nu met verlof) is alles helemaal goedgekomen en hebben we lekker kunnen kletsen over baby's!

Veel plezier ermee!

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wat leuk...hier ook zwanger met mijn collega. Ze loopt 5 weken voor.
    Ook wij werken op een kdv groep, een verticale.
    Onze leidinggevende reageerde heel positief, gelukkig!

Toch merk ik hier al wel wat problemen. Beginnen allebei al last te krijgen van bekken, en ja, het is toch echt wel zwaar werk. Zeker als je allebei zwanger bent..Collega gaat binnenkort al minderen, en ook bij mij zal het vast niet de hele zwangerschap lukken om te werken....

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En???? Hoe reageerde ze????????

11. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wat leuk!@ proficiat!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    super leuk dat gedichtje! haha..
    bij mn zoontje waren mn collega en ik ook saman zwanger! we konden het daarvoor ook al heel goed vinden!
    het was echt super om samen zwanger te zijn!

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hier ook een babyboom op de zaak zeker afgelopen tijd
    maart collega1 bevallen
    april collega 2 bevallen
    september nr,3
    nr 4 is nu 30 weken
    ik nr.5 17.1 wkn
    en nr 6 16.4 weken:D

heel leuk voor mijn baas dus:)

Deel Deze Pagina