Hoi dames. Ik heb een vraagje, het is voor mij alweer bijna 2 jaar geleden dat ik de laatste iui onderging. Nu ga ik in de volgende cyclus weer starten met iui. Maar wat ik me nu niet meer kan herinneren op welke dag de inseminatie ook alweer plaats vind. Ik ga menopur gebruiken maar vind het bij jullie meestal precies plaats op dag 14 of meestal eerder of lager? (Ik weet dat het bij iedereen anders is maar wil graag een indicatie) als m'n cyclus namelijk loopt zoals hij altijd loopt moet ik op dag 14 werken dus nu twijfel ik of ik alvast moet bellen om die dag vrij te vragen. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
ik begin met gonal f op dag 3 a4 .. krijg dan ook een uitgangsecho.. meestal 7dg later weer een fm en aan de hand van wat hun zien en de grote van de eitjes moet ik of 1a2 dg later terug komen of mag ik bij een eitje van +-20 de ovitrelle zetten en 2dg later de iui...
Dat is echt puur afhankelijk van de hormonen en hoe hard het aan slaat. Ik doe dan wel geen IUI, maar OI. Eerste keer had ik bij 8 dagen spuiten 4 follikels, daarna 1 bij 7 dagen spuiten en nu.. zet ik morgen mijn 30e(!!!!) spuit voordat ik do weer een fm heb. Wel verschillende doseringen gehad natuurlijk, maar hoe enorm hard het de eerste 2 keren aansloeg, hoe enorm hard het nu NIET aanslaat..
Dat ligt aan de dosering die je krijgt en de snelheid van het groeien van je follikels. Hier de eerste bijna geen groei, na 12 dagen spuiten (IUI ook niet doorgegaan) en de tweede keer na 9 dagen Pregnyl gezet voor IUI op dag 11. Dus tja.. dat is echt afhankelijk hoe het bij jou aanslaat, denk ik.
Ja daar valt idd eigenlijk geen pijl op te trekken. Nouja ik zie het allemaal wel. In ieder geval bedankt voor jullie antwoord.
Zoals de rest al zegt, ligt helemaal aan hoe je lijf reageert op de hormonen. Zelf heb ik hem de vorige keer op dag 17 gehad.
Ik heb er nu 3 gehad. Puregon opgehoogd van 75 naar 100 naar 108. IUI gehad op dag 14, 12 en 13. Van mezelf is de eisprong altijd op dag 14-17. Succes er weer mee!
Dat hangt ook erg af van wanneer je normaal gezien je eisprong hebt, zónder hormonen. Ik heb normaal altijd rond dag 15 m'n eisprong en met een normale/lage dosis GonalF alle keren al op dag 12 m'n IUI gehad. Lijkt me logisch dat je, als je hormonen spuit, hem altijd eerder hebt.