Mijn vriend krijgt over 2 weken de tese behandeling in nijmegen We vinden het erg spannend allemaal, zeker nu het steeds dichterbij qaat komen. Ik vraag me alleen af of je ook meteen te horen krijgt of het geslaagd is of niet, aangezien je 2 weken later bij de dokter de afspraak hebt staan en te horen krijgt hoe en wat.
Je hoort dat 2uur na de ingreep. Dat vinden wij zelf erg fijn. Hoe laat zijn jullie aan de beurt? Is er bij jullie ook nog nooit zaad gevonden?
Oke dat is dan wel erg fijn, zit je niet nog 2 weken in spanning! We moeten om half 9 daar zijn, dus neem aan dat hij ongeveer de 1ste zal zijn. Mijn vriend is 6 jaar geleden gesterilliseerd en vandaar dat we nu een tese krijgen. Hersteloperatie was in eerste instantie ook besproken maar omdat er een verdikking was te voelen in de linker zaadleider is gekozen voor tese.
Vandaag was onze grote dag. Mijn mannetje zou vandaag een tese gaan krijgen. Eenmaal in het ziekenhuis wilden ze toch eerst proberen of ze via een mese/pesa iets konden verkrijgen, dan zou het maximaal een half uurtje duren. Mocht het zo zijn dat er niks werd gevonden gingen ze alsnog verder met een tese, dat maximaal dan nog een uurtje zou duren. Vol spanning zat ik in de wacht kamer, wat zou het gaan worden? Heb er een boekje bij gepakt om de tijd te doden, en nog voor ik 2 bladzijden gelezen had stond mijn mannetje ineens naast me. Het was gelukt!!! De mese/pesa had zaadcellen opgeleverd!!! Dolblij zijn we het ziekenhuis uit gelopen. Alle spanning van de afgelopen weken in 1 klap weg. We zijn er nog niet want nu gaat pas alles beginnen. OP naar de eerst icsi!!
Hoi allemaal. Wij zitten helaas ook in de medische molen. Inmiddels twee negatieve sementesten teruggekregen, houdt in dat er helemaal geen zaadcellen aanwezig zijn. Waarschijnlijk door een operatie die mijn vriend als kind gehad heeft. Wij zijn dus waarschijnlijk aangewezen op TESE of PESA. Op dit moment wachten we op de echo die we gaan krijgen bij de uroloog, dat wordt pas eind mei. Maar vanwege de vele ervaringen die je om je heen hoort over TESE in combinatie met ICSI hebben we nu in elk geval alvast een intake gepland in Dusseldorf. We kunnen daar in juni terecht. Ik had zelf zoiets van als we toch die behandelingen in moeten dan liever gelijk op de plek waar ze daar goed in zijn. Op dit moment lopen onze testen en onderzoeken nu nog in Zwolle. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zie ook wat Nijmegen verhalen. Groetjes A!
Succes allemaal Mn man heeft azoospermie.tese gehad in gent maar helaas Zn nu al enige tijd bezig met iui donorzaad Onze relatie is alleen maar sterker geworden Praten en genieten vh leven is erg belangrijk Liefs
Nee een gewone tese. Wij gaan ook geen micro tese meer laten doen ivm spanning en misschien weer een negatieve uitslag. Bloedwaardes waren ook erg afwijkend. Wij gaan over 2 weken de volgende stap nemen. Waarschijnlijk kid - iui
misschien heb ik het al eerder aan jullie gevraagd, maar hoe maken jullie keuze tussen Dusseldorf, Gent of Brussel voor TESE-ICSI? Ik hoorde van iemand dat Brussel op dit gebied nog beter bekend staat dan Gent bijv. Maar ja, Dusseldorf is ook nog een optie......zucht, ik ben al zo besluiteloos en kom hier dus niet makkelijk uit.....
Dag Iedereen, wij zijn ook op de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis beland. In december werd bij mijn vriend azoöspermie vastgesteld. Volgende week weten we of het obstructief of non-obstructief is, maar meer dan waarschijnlijk heeft hij geen zaadleiders. Vorige maandag werd bij hem een TESE uitgevoerd. Hierbij werden gelukkig zaadjes gevonden langs beide kanten, wij natuurlijk dolblij! Volgende week woensdag weten we hoe het verder zal lopen, maar ik wou hier toch alvast even ons verhaal neerschrijven, omdat ik veel steun heb gehad aan het lezen van verhalen op forums. Wij zijn verwezen naar Gasthuisberg van UZ Leuven en zijn hier zeer tevreden over! Hopelijk kunnen we snel starten met ICSI. Grtjs Vebe
In Gasthuisberg in Leuven. Zeer lieve mensen daar. Wij waren hiernaar verwezen door ons regionaal ziekenhuis, dus eigenlijk verder niet echt bij nagedacht...