Hoi Meiden, Ik heb gister een posi ovutest gehad, en vroeg me nu dus af of we het smeppen kunnen toepassen bij slechter zaad. Bij mijn vriend is zijn zaad 40% beweegelijk. Dus is het dan verstandig om het smeppen toe te passen of juist niet? Heeft dit zaad meer tijd nodig om te herstellen of maakt het niets uit?
ik heb het al gevonden.. verder heb ik er geen idee van..... gloof der niet zo in SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft.
Pfff... ik word al moe als ik ernaar kijk! Succes met proberen! (Er zijn tegenstrijdige onderzoeken over of het voor zaad beter is om een dag over te slaan of juist iedere dag klaar te komen. Persoonlijk zou ik dit schema niet volhouden. Wij volgen al drie jaar 'schema's - iets minder strikt dan deze - en dat lukt ons al niet. Na die tijd wordt je sexleven er ook niet ontspannener op kan ik je vertellen)
Ach jee, die ken ik idd nog uit een ver verleden. Het heeft ons toen niets gebracht, ik las later op internet dat het de kwaliteit van zaad verslechterd als je het om de dag doet, men zou het elke 3e dag moeten doen, maar dan zou je net het eitje kunnen missen.... Ik werd het helemaal zat. "de liefde bedrijven" had voor mij niks meer met liefde te maken, ik deed het alleen nog maar om een baby te verwekken. Toen uiteindelijk duidelijk werd dat het op de normale manier nooit zou lukken was me de zin ook helemaal over. Die zwaar zeldzame keren dat we het dan wel nog deden wist ik mezelf wijs te maken dat misschien toch gelukt kon zijn (je weet maar nooit) en was ik weer gigantisch teleurgesteld als mijn ongi kwam. Het heeft uiteindelijk wel 3 jaar geduurd voordat die associatie uit mijn hoofd was. Het is pas sinds kort dat ik soms weer "echt zin" heb. Voor mij geen smeppen of soepen of tempen meer of volgens welke fertil-agenda dan ook. Maar, Wherona, ik hoop van harte dat het voor jou wel werkt en dat je bij je eerste positieve ovu-test zwanger raakt!! Heel veel geluk toegewenst.
Als je dit smeppen een paar maanden doet en het werkt, dan is het natuurlijk een perfecte oplossing. Maar als het niet werkt - en dat weet je helaas niet vooraf -, houd je dit wrs niet lang vol terwijl je er wel compleet door geobsedeerd raakt en je relatie en de sex er niet beter op wordt zoals Nic ook omschrijft. Maar op dit forum zijn we allemaal wel een beetje geobsedeerd vrees ik Zelf ben ik nu in een stadium dat ik de onvervulde kinderwens een soort van plek heb gegeven temidden van mijn andere bezigheden. Ik ben er nog veel mee bezig maar heb er minder heftige emoties bij of zo ; het speelt nog maar een paar keer per maand flink op. Dus Wherona, mijn advies: probeer het gerust maar stop onmiddellijk als het gaat tegenstaan. En respecteer ook je partners wensen hierin! Succes!