Hallo dames ik ben er weer na anderhalf maand beetje afstand te hebben genomen het zit zo mijn vriend heeft 22juli tese behandeling gehad in het uz brussel en de uitslag was niet positief nu op dit moment zit ik te wachten op een telefoontje van de arts van het uz die me alles precies zal uitleggen met een definitieve uitslag ik zit m te knijpen zijn er mensen met soortgelijke situaties of advies hoe nu verder wat kunnen wij misschien nog doen of na laten kijken of weet ik het wat alles is welkom dank juliie wel xxx
Oh dat is slopend, dat wachten! Geen idee waar je aan toe bent en dus kun je ook geen plannen maken voor de vervolgstappen. Gekmakend, en ik, en velen hier met mij, weten hoe zwaar dat is. Ik probeer globaal voor ogen te houden wat we kunnen en willen als het slecht nieuws zou zijn en ik probeer niet teveel in concrete stappen te denken want dat is te vermoeiend. Hier op het forum zijn voor een minder eenzaam gevoel, veel praten met je vriend en afleiding zoeken als je hoofd niet helemaal vol zit met dit gebeuren (anders ben je ergens iets "leuks" aan het doen en kan je toch alleen maar aan dit denken), is het enige dat ik kan adviseren. Sterkte!
Nog geen nieuws de arts uit brussel zou tussen 5 en 8 terug bellen en dat is niet gebeurt nog en nu is het kwart over 7 dusssss ik vind het niet leuk meer en het had allemaal de afgelopen 2 jaar zo mooi en leuk moeten zijn pfffff gek van te worden ik laat van me horen xx
Mirandje81, je bent van harte welkom in ons Forum die je kunt vinden onder MMM en dan 'geen enkele zaadcel gevonden.' Allemaal meiden in hetzelfde schuitje en daar kun je al je vragen kwijt.
Nu het hoge woord is eruit mijn man heeft sertolli only syndroom wel de zaadbuisjes wel de normale diameter alleen geen kiemlaag die de kiemcellen waardoor zaadcellen ontwikkelen maakt dus volgens hem geen kans op eigen kind dus nu zit ik even in dal waar ik even niet uit kom maar duik wel gelijk weer achter internet omdat ik er alles van wil weten zo ben ik ik maak mezelf gek ook. Iemand nog tips of advies !?
Dat is gigantisch K*T! Het komt er dus praktisch op neer dat jullie alleen een kind kunnen krijgen door middel van een donor. Dat maakt het er niet makkelijker op. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik zou inderdaad zoveel mogelijk informatie gaan zoeken. En kijken welke opties je dan nog wel hebt. Heel veel sterkte!
Wat ontzettend K nieuws zeg! Ik wens jou en je partner heel veel sterkte toe. Tip...ik zou toch zeggen laat het internet even een dagje rusten en richt je even op elkaar, je partner zal zich nu ook erg onzeker voelen en jullie hebben juist nu elkaar even hard nodig. (Bij ons bijvoorbeeld "ligt het aan mij" en die wetenschap heeft me in begin erg onzeker, angstig en verdrietig gemaakt waarbij ik erg behoefte had aan nabijheid van m'n partner. Is hele andere situatie, maar draai behoefte even om) Laat het even bezinken meid en ga dan weer verder met zoeken van info. Heel veel kracht en sterkte nogmaals. Misschien geeft het je wat hoop, maar vriendin van mij en partner hadden hetzelfde en na heel veel uitzoeken, en gesprekken hebben ze een perfecte anonieme match (zelfde karaktereigenschappen en uiterlijkheden) gevonden en is ze aantal jaar geleden bevallen van een tweeling waar ze samen heel blij mee zijn en hij ziet als eigen kindjes. ( lijken echt beetje op hem).
Dank jullie wel weet iemand ook hoe donor in ze werk gaat en waar het dan eventueel t snelst zou kunnen ik weet daar ect niks van xxx
Mijn vriend is 22 juni geopereerd met ook de uitslag geen zaadcellen. Na lang zoeken zij wij bij het geertgen terecht gekomen want daar hebben ze geen wachtlijst, de rest van nederland heeft dus wel een wachtlijst van gemiddeld 1.5 jaar komt omdat je in nederland niet met anonieme donoren mag werken. Maar je zit nu in gent? Ik zou daar blijven want hun hebben ook geen wachtlijst plus hun weten jullie medische geschiedenis makkelijk toch? Dat was ook mijn keuze geweest als mijn zorgverzekering niet zo moeilijk had gedaan. Verder ja je moet het even laten bezinken en echt afscheid nemen van het feit dat het geen eigen biologisch kind zal zijn. Maar ja je vriend voed het op dus het word alsnog de vader alleen zullen de genen niet overeenkomen. Maar denk hier goed over na samen met je partner en veel sterkte samen.
In Gent kunnen ze je daar alles over vertellen. Je kan ook zelf een donor aandragen, maar dan moet je sterk in je schoenen staan en iemand in je omgeving hebben die bereid is dat te doen zonder aanspraak te maken op het kind. Wat dat betreft zou ik gaan voor anoniem. Je kan dan redelijke eisen stellen m.b.t. afkomst e.d. Maar het is belangrijk te weten of je relatie hier ook tegen bestand is. Dat je zeker weet dat er geen verwijten komen. Of dat er gegooid gaat worden met harde zinnen in een ruzie o.i.d. Het laatste wat je wil hebben aan het einde van de rit is dat er geroepen wordt: "Het is toch niet van mij (of jou)". Je moet dus echt alles belichten. Dit is voor je partner een hele zware beslissing. Voor jou wat minder zwaar, omdat het uit eigen buik komt. Je zou nog kunnen kijken of eiceldonatie in dit proces mogelijk is, mocht je partner er moeite mee hebben dat het wel van jou is, maar niet van hem. Maar ik ben bang dat ze die optie niet geven. Nogmaals heel veel sterkte!
Ik dacht dat hier in nederland ook anoniem was een donor zo zie je maar weer dat ik er niks van weet he. Xx
Dacht ik eigenlijk ook.... Meen (bijna zeker) dat die vriendin dit ook in Nederland heeft gedaan....zal het is voor je navragen zodra ze terug is van vakantie.
Het is in Nederland zo dat alleen het kind als hij of zij daar behoefte aan heeft vanaf zijn of haar 16 e informatie op kan vragen over de donor. Naam en adres, maar dit kan dus echt alleen het kind doen en pas na 16 jaar. Maar wat een rot nieuws voor jullie zeg! Eerst idd maar heel goed met z'n tweetjes verwerken. Sterkte!
Ginekol Pol. 1998 Jun;69(6):498-501. [Successful treatment of azoospermia in sertoli cell only syndrome: a case report]]. [Article in Polish] Rogoza A, Zwaliński M, Brzóska B, Emerich J. Source II Kliniki Ginekologii i Połoznictwa Akademii Medycznej w Gdańsku. Abstract Sertoli Cell Only (SCO) syndrome coexisting with varicocoele is presented. Patient was submitted to complex surgical and hormonal treatment. After 6 months of treatment motile spermatozooa were found. This case is presented with regard to statistics of other such syndromes. PMID: 9695371 [PubMed - indexed for MEDLINE] Publication Types, MeSH Terms, Substances [Successful treatment of azoospermia in sertoli ... [Ginekol Pol. 1998] - PubMed - NCBI Wat zou dit dan betekenen ?
Ik geloof dat het in Nederland zo is dat je van een anonieme donor kunt krijgen als je zelf ook een donor levert. Het kan ook zijn dat dat alleen voor eicellen geldt. Ben ik niet zeker van. Die onderzoeken zijn veelbelovend! Hopelijk kunnen ze snel van testen naar echt toepassen. Helaas weet je nooit hoe snel dat zal zijn. Sterkte!
Zoiets was het idd!! Zij heeft ook eicellen afgestaan, begint weer te dagen, maar dacht wel dat zoiets was.
In Belgie en Spanje is dat overigens anders; dan hoef je geen donor mee te brengen als je zelf gebruik wilt maken van een donor.