zaad wordt elke bewerking slechter???hoe ka n dit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door helena115, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    sinds eind vorig jaar zitten mijn man en ik in de mmm wegens slecht zaad. dec-feb hadden we nog aardig wat zwemmers maar dit lijkt steeds slechter te worden.

we hebben bij iui 1 1,1 miljoen na bewerking en iui 2 net aan 1 miljoen, die tellen ze niet eens mee.
    begin dit jaar zaten we op 4 milj snelle en dan nog een hoop matigebewegend, 4x zoveel dus.
    met deze cijfers gaan we dus richting ivf...ben ik bang...

Herkend iemand dit?
    xx

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ja, herken het wel een beetje...
    Alleen bij ons was het bij de controles al zo slecht op het laatst dat IUI geen zin meer had...

Toen we de 1e test hadden, waren het er 2.1 miljoen...
    de 2e test waren het er 1.7 miljoen en toen het zaad zou bewerkt worden voor IUI kwam er maar 0.2 miljoen uit en werd het ICSI (ook ivm antistoffen, anders zou het IVF zijn geworden)

Het klinkt niet helemaal hetzelfde, maar dat de testen elke keer slechter worden, herken ik dus wel...

En toen begonnen we met ICSI en moest mijn mannetje zaad inleveren en toen had hij er ineens 6 miljoen..., maar ja, toen had ik de punctie al gehad...

Dus het kan gewoon heel erg verschillen...

Sterkte...liefs...

3. oook ik herken dit wij zitten inmiddels in de 2e icsi.. en idd ook 5 miljoen.. tja.. ik denk dat spanning mee speelt maar in het ziekenhuis ontkennen ze dat...

sterkte er mee liefs yippie

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook wel ervaring mee hoor.

Begonnen met IUI en de hoeveelheden verschilden ook flink. Van 1,2 mln tot 4 mln. Waar het aan ligt? Geen idee.

Met de IVF en ICSI hebben we de aantallen niet te horen gekregen dus daar kan ik niets over zeggen.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier ook. De eerste uitslag was 4 miljoen, de tweede keer was het 2,6 miljoen, bij IUI 1 hielden we net 1 miljoen over.
    Morgen IUI 2, ben benieuwd!

Ik denk dat spanningen zeker een grote rol spelen eerlijk gezegd.

6. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Dank meiden voor jullie antwoorden..

Dat denk ik ook sas,
    ik duim voor je voor vandaag, je hebt net iui gehad toch?

Hoop dat je een betere uitslag had dan ik...
    xxxhelena

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Bij ons leek het ook steeds slechter te worden, ziekenhuis was bang dat er niets overbleef.

Eerste onderzoeken 0,2 - 03 en 0,1 miljoen. (ook allemaal niet veel dus) en daarvan gemiddeld zo'n 2% goed. Maar na de punctie van de eerste ICSI waren het er < 0,1 miljoen (hoeveelheid stond er helaas niet bij) En de 3 onderzoeken erop volgend was het ook <0,1 miljoen en maar paar goede zaadjes... Ziekenhuis raadde ons in 1e instantie aan nog niet met de volgende icsi te beginnen, wegens zeer weinig kans op een goed resultaat (na 1e icsi ook maar 1 slechte bevruchting), maar later zeiden ze: begin toch maar, want stel dat het nóg slechter wordt. Dan heb je nu in ieder geval een kans... (want stel dat er niets overblijft straks)

Voor de zekerheid zijn we toch proxeed gaan gebruiken (onder t mom: baat het niet, schaadt het niet) en hebben we er goed op gelet dat vriend minimaal om de 2 a 3 dagen een zaadlozing had (want bij en na icsi 1 was het libido sterk verlaagt zeg maar ;)) en toen bij het laatste zaadonderzoek toch weer een paar goede zwemmers (nog steeds wel <0,1) En na icsi 2 ook een aantal supergoede zwemmers die 2 topembryo's opleverde en daaruit ook deze zwangerschap.

Het kan sowieso heel erg fluctueren. maar ik hoop dat het ook bij jullie weer beter wordt!!! En dat je natuurlijk heel snel zwanger bent!!! Succes!

8. mamma annie

mamma annie Nieuw lid

19 jun 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo ik ben ook zwanger via icsi gelukkig:) en sorrry dat ik dit zeg want ik weet wat jullie allemaal mee maken, mijn man heeft ook heel weinig zaad 10.000 in totaal en het wordt ook steeds slechter eerst waren het er 5.00 goede zwemmers en daarna werd de helft gehdicapt en daarna nog een kwart daarvan te sloom en toen waren er nog maar iets van 900 over heel slecht dus en jullie mannen hebben er een aantal miljoen en sorry maar ik wou dat mijn man er zoveel had.maar aan de andere kant ik weet niet wat er verder mis is met het zaad van jullie mannen maar toch ik weet wat jullie doormaken en het is nooit leuk om te horen dat je niet zomaar spontaan zwanger kunt worden maar bij mij is de 1e keer helaas niet gelukt en de 2e keer gelukkig wel maar na 9 weken miskraam:x en de 3e poging glukkig weer zwanger en zijn nu 37 weken onderweg :) dus nog 3 wekjes en dan hebben we ons kleine grote wonder in ons armen hoop dat het bij jullie ook mag lukken en geef de hoop niet op blijf positief en jullie komen er wel!!!! even een klein tipje: (heb bij de terugplaatsing altijd een volle blaas dan kunnen ze ook beter zien waar ze moeten schieten heeft bij mij altijd geholpen;) was ook een tip van het ziekenhuis dat dat beter is dan een halfvolle blaas)

liefs en heel veel geluk toe gewenst.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nou meiden, even heel snel een update. Ik zit er even helemaal doorheen :(
    Ik was bang voor de uitslag vandaag maar dat het zo dramatisch zou zijn... er was na bewerking helemaal niets meer over :(:(:( Hoe kan dat nou?!?!?!
    Vorige keer nog 1 miljoen en nu NIETS :(:x
    Morgen heb ik een gesprek met de gyn over hoe we nu verder gaan. Ik snap er echt niks van en ben heel verdrietig. Mannetje is ook heel erg verdrietig, hij wil zelfs een pauze en ziet het niet meer zitten nu. Ik heb me voor morgen ziekgemeld, ik moet echt even tijd hebben om dit te laten zakken.

Deel Deze Pagina