Jette is het ziekenhuis het is bij brussel, uz jette. Onze arts heet Prof Herman Tournaye! Een geweldig man en arts!
Hoi charly, hieronder ons verhaal van vandaag in UZG we zijn weer thuis! Hebben heeeeeel lang in de file gestaan maaaaaaaaaar dat was het allemaal waard We hebben GROEN LICHT!!!!!!! De consulente was super enthousiast en vond ons verhaal erg bijzonder! Nu gaat het als volgt verder: Aanstaande dinsdag 8 juni is er stafvergadering en heel misschien dat we dan al voorgesteld worden. Als dit niet zo is dan worden we dinsdag 22 juni voorgesteld. Dit voorstellen wil zeggen dat iedereen daar die het moet weten, dus te horen krijgt hoe ons verhaal in elkaar steekt en wat er moet gebeuren. We mogen as dinsdag al bellen om te vragen of het traject mag beginnen en anders moeten we dus de 22e bellen. Dus of na de 8e of de 22e wordt het donorzaad besteld en kunnen we beginnen. Mogelijk al in JULI en anders zeker AUGUSTUS!!! Het enige wat we nog moeten doen is mijn bloedgroep laten bepalen, en een aangetekende brief naar het UZG sturen met daarin een aanvraag voor donorzaad. Dit is verplicht in Belgie maar het is maar een formaliteit. OOOOOOHHHHHHH we zijn helemaal happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat goed dat jullie een keuze hebben gemaakt! Hebben jullie al een gesprek staan?? Heb je trouwens al eens gekeken in het topic: Geen enkele zaadcel gevonden? XXX Liefs
Hallo allemaal, Ook wij hebben na een mislukte TESE poging vandaag een intake gesprek gehad voor KID. Wij zijn hiervoor bij Dr Scholtes in Dusseldorf geweest. Echter nu wij weer thuis zijn hebben wij wat twijfels mbt de selectie van een donor. De dokter wilde een aantal uiterlijke kenmerken van mijn vriend en mij weten (kleur haar / kleur ogen / lengte / gewicht / opleidingsniveau) Verder was een foto van mijn vriend NIET noodzakelijk. Na enig aandringen hebben wij toch een foto kunnen geven. Nu gaan ze dus een donor selecteren aan de hand van dit kleine aantal gegevens. Ben nu dus heel bang dat we uiteindelijk een kindje gaan krijgen wat totaal niet op mijn vriend lijkt!!! Naar mijn idee moet er toch ook op andere kenmerken geselecteerd worden. Bijv grote van neus en grote van ogen... Wij hebben bijvoorbeeld beide vrij grote ogen, stel dat de donor hele keine ogen heeft, dan heeft et kindje dat misschen ook... Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of die misschien al een kindje van een donor hebben?? Wij willen namelijk geen "vragen" vanuit onze omgeving, omdat wij het niemand willen vertellen. Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi meisje meisje, Eerlijk gezegd hebben wij ons daar niet zo druk om gemaakt. Vergeet niet dat het wel jouw kind is en dus wellicht jouw uiterlijke kenmerken over zal nemen. Maar ik heb eens gehoord/gelezen dat zelfs al is het kind van jullie samen, dat geen garanties biedt. Moeder natuur laat zich wat dat betreft niet zo makkelijk sturen. Wij willen voor een anonieme donor gaan en het ook tegen niemand vertellen, zelfs onze ouders niet. Het voelt een beetje vreemd om dat te moeten doen, maar we hebben geen zin in gedonder met mensen die het allemaal niet zo begrijpen.... Do I make any sense?? Ik ben benieuwd of de artsen jullie kunnen helpen wat jouw punt betreft. Groetjes, Charly
Ik heb hier een boekje liggen wat zeker de moeite waard is om te downloaden: De Verdwaalde Ooievaar, Netwerk Fertiliteit | Behandelen | Donatie / KID Ik raad het iedereen die KID doet/gaat doen aan om dit boekje te lezen, het is heel verhelderend! En Charly, weet waar je aan begint om het geheim te willen houden! Ik ben van het motto: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet". Ik wil dat mijn kind(eren) later eerlijk zullen zijn tegen mij, dan moet je dat ook tegen je kind(eren) zijn. Maar dat is mijn mening... Wij hebben nog nooit een verkeerd woord gehoord van vrienden/familie aan wie we het verteld hebben, enkel begrip en respect, ik denk dan ook dat je angst ongegrond is!