Als je de kans hebt om assistend hatching te doen, is dit dan te adviseren. Ik weet niet of het misgaat bij mij met de innesteling. Ik heb begrepen dat het ook geen kwaliteitsverlies geeft aan het embryo.
Assisted Hatching betekent zoiets als 'hulp bij het openbreken van de eischil' De gedachte erachter is dat er embryo's zijn die wel van goede kwaliteit zijn, maar waarvan de schil 'te hard' is zodat innesteling niet mogelijk zou zijn. Door het kunstmatig openbreken van de schil zou de kans op innesteling groter worden.
Bedankt voor de uitleg. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik kan je helaas niet adviseren. Hebben ze je dit voorgesteld in het ziekenhuis?
Nee nog niet. Ik ga naar een vruchtbaarheidskliniek. Geen ziekenhuis kan mij nog helpen, ik heb daarvoor een te lage amh waarde. Wij zouden voor assistend hatching mogen kiezen. Maar dat moet je wel zelf betalen, wordt niet vergoed.
Wanneer ze mij in het ziekenhuis niet meer zouden willen helpen zou ik alles aannemen wat de kans vergroot op een zwangerschap. Als dit assistend hatching is, en er zitten verder geen risico's aan, dan zou ik het wel doen.
Ik weet dat er in zwolle een pilot/onderzoek is geweest mbt assisted hatching: Assisted hatching - Patiëntenfolders - 6351 - Isala Lijkt mij een prachtig nieuwe techniek. Hopelijk biedt het je nieuwe kansen!
Wij hebben het in Dusseldorf ook elke keer gebruikt. Maar daar moet je er idd wel steeds voor betalen. Groetjes!
Wij hebben het ook elke keer gedaan in dusseldorf. Kost wel wat extra geld. Ik weet niet hoe het nu is, maar de meeste verzekeringsmaatschappijen moeten er geen lucht van krijgen dat je AH hebt toegepast. Wij kregen altijd 2 rekeningen, 1 voor de verzekering zonder AH en 1 voor ons met AH erop. Dat betaalden we dan zelf. Weet niet wat voor jou van toepassing is, maar kan het beter even vermeldt hebben.
Menzis gaf als reden dat het niet voldoende wetenschappelijk bewezen is nog hier in Nederland. Men ziet het hier nog als experimenteel en dus valt het niet onder de verzekering. Nu "experimenteert" Zwolle ermee. Dus langzaam komen wij ook wel achter België en Duitsland aan. Die zijn zowiezo veel verder qua onderzoeken en resulaten. Daar kun je ook gewoon een NIPT-test laten doen, hier niet.
Als je de kans krijgt en je kunt het betalen: doen! Ik zou idd alles aangrijpen om tot een gezonde zwangerschap te komen
Ik weet precies wat je door maakt, ik zit ook met het zelfde. Of een terugplaatsing op dag 5of dag 3 met AH. Wij zitten in Gent.