TESE was een succes!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door welsh fries, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wat zijn de kansen bij TESE?
    mijn man moet nl in maart geopereerd worden

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook voor jou geldt:
    Morgen is het eindelijk februari!
    Heel veel succes meid!
    Elmo

3. welsh fries

30 dec 2007
    13
    0
    0
    friesland
    Volgens de literatuur zijn de kansen 50/50.

Onze uroloog in Leeuwarden heeft de theorie dat mijn man ergens in zijn leven een trap "in zijn ballen" (pardon voor het taalgebruik) oid dergelijks heeft gehad. Daardoor is er een blokkade ontstaan. De aanmaak van zaad is er dus wel gewoon, maar iets of iemand heeft hem in feite gesteriliseerd. Er kunnen ook vele andere oorzaken zijn denk ik, voor iedereen weer anders.

In het AMC waren ze vooral op zoek naar erfelijke dingen, in het DNA. Daar was in ons geval in ieder geval geen sprake van, want in zijn DNA hebben ze niets afwijkends gevonden.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gelukkig! Dat het qua DNA goed is!
    Nou maar knallen!

5. welsh fries

30 dec 2007
    13
    0
    0
    friesland
    Hallo,

Even weer een TESE-update. Ik zag dat mijn onderwerp was gesloten, dus ik begin maar een nieuwe.

De TESE was goed gegaan, 3 strootjes ingevroren. Eind februari ben ik begonnen met prikken, na veel gedoe met de echo's (gaan we wel door of niet) zijn er afgelopen dinsdag 6 eitjes geprikt. 5 Zijn bevrucht d.m.v. ICSI en vandaag zijn twee 'hele mooie' embryo's teruggeplaatst (de embryoloog was nogal enthousiast). En nu maar wachten.

Hoe doe je dat wachten? Op 7 april moeten we terug naar AMC voor bloedtest. Kan ik zelf al eerder testen? Wie weet=

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb hem er even voor je bij gezet en je topic geopend! Heb je alles bij de hand ;)!

Fijn om te horen meid dat er een TP heeft plaatsgevonden. Tja... dat wachten.. hoe doe je dat? Ik vind dat iedere maand weer spannend, maar ik weet zeker dat ik dadelijk na de punctie en terugplaatsing hetzelfde krijg. Hoe kom je er doorheen? Nou... ik denk vooral veel afleiding zoeken. Maar goed, das makkelijker gezegd dan gedaan.

Eerder testen is waarschijnlijk geen oplossing omdat je anders vals kan testen door het gebruik van Pregnyl... :(

Veel succes meid! Laten we hopen dat het enthousiasme van de embryoloog terecht was ;)!

Groetjes,
    Josien

7. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Wat spannend zeg. Echt geweldig om te lezen dat er 2 embryo's zijn teruggeplaatst. Ik wens je heel veel sterkte in de wachtweken!

Liefs,
    Loes

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Spannend! Hopen dat jullie een succesverhaal worden. Sterkte met wachten!

9. ik heb m even helemaal gelezen.
    wat fijn dat er zaadcellen zijn gevonden!
    je schreef 'een paar'. maar zijn dat er ook echt een paar, of is dat bij wijze van spreken?

je zit nu al in je wachtweek! ik zou je ook echt geen tip kunnen geven hoe je die moet doorkomen. dus ik sluit me maar aan bij Josien: afleiding zoeken ;) succes!

10. welsh fries

30 dec 2007
    13
    0
    0
    friesland
    Er zijn drie strootjes ingevroren. Ik neem aan dat nu een strootje gebruikt is voor de bevruchting van deze serie eitjes.

Wachten is drama, vooral voor mijn man, want hij voelt ook niets. Ik voel alles en probeer daarmee in te schatten hoe het er mee staat. Niet dat dat echt helpt. Je voelt echt alles!

Volgens mij ben ik gisteren een embryootje verloren, dus ik denk niet dat het een tweeling wordt. Ik heb nog een over, dus alles is nog niet verloren. Zaterdag had ik erge krampen en een beetje bruine afscheiding. Op kan dit volgens planning zijn (volgens het boekje). Rond de 10de tot 12de dag vind innesteling plaats en dat was afgelopen weekend. Afwachten dus. Blijven wachten. :( :rolleyes:

11. welsh fries

30 dec 2007
    13
    0
    0
    friesland
    Helaas, no luck. Eerste poging mislukt :(

12. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Oh wat vreselijk voor jullie! Wat een klap moet dat weer zijn.
    Hoe gaat het nu verder? begrijp ik het goed dat jullie het nu nog 2 keer kunnen proberen?

Ik vrees dat wij het zelfde traject in zullen gaan als jullie. Wij weten sinds een paar dagen dat mijn mannetje geen zaadjes heeft.

Ik wens jullie alle succes voor de volgende pogingen!

13. welsh fries

30 dec 2007
    13
    0
    0
    friesland
    Dat horen we deze week. Ik neem aan van wel, maar we weten nog niet hoeveel ze hebben moeten gebruiken voor deze eerste poging.

Wordt vervolgd....

14. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    En Welsh fries, weten jullie al wat meer?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik ben ook wel benieuwd!

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat een teleurstelling. Sterkte!

17. mari

mari Fanatiek lid