opzoek naar nieuwe Dusseldorf (of Gent) klantjes!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Goedemorgen Ladies,

Wij hebben eindelijk na er lang tegenaan gehikt te hebben onze verwijzing naar Dusseldorf gekregen! Helemaal Happy uiteraard!
    We zijn nu nog bezig met IUI. Ik ben gisteren weer ongesteld geworden dus ik ga nu nog mooi een poging doen voor mijn intake in Dusseldorf! En daarna vind ik het wel genoeg geweest!
    Ik mag 6 iui pogingen maar wij gaan hier geen gebruik van maken aangezien ons geloof onderhand wel weg is!

Nu hopen wij direct te kunnen gaan beginnen in Duitsland!
    nu vroeg ik mijzelf af of er meer meiden zijn die ook vanaf juni (of ervoor of erna) gaan beginnern in duitsland en het leuk vinden hierover te kletsen?
    Of eventueel meiden die naar Gent gaan (ook specilistisch ziekenhuis).

Liefs Bbibi:p

2. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hi Bbibi,
    Wij gaan ook in juni/juli starten voor een brusje in DD. We hebben onze intake in april gehad en half juni voor 1e echo naar DD.

Wij hebben in NL 3 mislukte icsi's achter de rug, waarvan maar 1 tp en verder weinig tot zelfs 0 eicellen bij punctie.
    Mijn AMH bleek in DD nog maar 0,54 (ik ben 41), dus dat was schrikken, maar ergens logisch gezien de resultaten in NL. Nu sinds feb. aan de DHEA en allerlei extra vitamines met manlief samen. Aangezien wij deze poging (zeer waarschijnlijk) zelf moeten betalen, halen we eenmalig nog alles uit de kast aan behandelingen in DD (AH, accupunctuur, Intralipid infuus, Imsi).

Groetjes,
    K.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Kaltje!

leuk dat je reageerd! jij hebt dus al je intake gehad bij Dr S ?
    spannend dat jullie nog een extra poging gaan doen! :)
    DD staat toch een stuk beter aangeschreven dan Nederland dus de kans op succes neemt toch behoorlijk toe!

ik hoor veel goede verhalen over DHEA zelfs dames die opeens spontaan zwanger raken na DHEA ! dus wie weet!
    jammer dat de vorige pogingen zijn mislukt en vooral zonde om zoveel te doorstaan en dan alsnog te eindigen met 0 eicellen! wat lijkt me dat verschrikkelijk!

wij besloten naar DD te gaan vanwegen mijn auto-immuunziekte! DD is daar meer in thuis! plus heb ik pcos en mijn man matig/slecht zaadkwaliteit!
    Dus uberhaupt weinig behoefte om in Nederland een poging te proberen dus wij gaan al onze kansen daar gebruiken zoals het er nu naaruit ziet :)

ik ben wel erg benieuwd hoe ziet zo'n intake eruit?
    ging jij direct starten met je medicatie etc? en mocht jij ook al gelijk starten met icsi of hebben ze daarmee ook wachttijd?
    en punctie gaat onder narcose toch? spannend hoor !

alvast dank voor je info! en het lijkt me leuk elkaar een beetje op de hoogte te houden !
    succes met je eerste echo!

4. Ja hier! Wij hebben 28 mei onze intake in DD. Wij gaan voornamelijk naar DD omdat mijn punctie verkeerd is uitgevoerd en zonder verdoving moest omdat ze het infuus niet aangelegd kregen. Een echte hel, en daardoor durf ik geen punctie meer in NL. In DD gaan ze onder narcose natuurlijk, dus dat lijkt me ideaal..

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Shaddix,

Ik ken jou nog uit mijn vorige topic toen ik nog info vroeg over DD !! hihi inmiddels toen ook een afspraak gemaakt die gelukkig steeds dichterbij komt! wat duurt wachten langgggg!

vervelend dat je zon traumatische ervaring hebt met je punctie! verschrikkelijk!
    goed dat ze daar wel onder narcose doen!
    ga jij ook gelijk aan de ivf/icsi daar of eerst nog iui ?

6. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hi Shadixxx,

Ik heb mijn puncties ook altijd zonder verdoving gedaan, maar het hangt er erg vanaf wie het doet hoor. De 1e keer was zozo, 2e keer huppelde ik bij wijze van zo weer naar buiten (ben zelfs gaan werken) en de 3e keer was een hel... Sterkte in DD!

Bbibi,
    Ik dacht ook dat ik direct een behandelplan kreeg van Dokter S. dus had me al volledig voorbereid. Hoe het ging:
    Hij bekijkt je dossier uit NL en vult een vragenlijst voor jou en je partner in. Ik heb zelf nog naar vitamines gevraagd en ook naar zijn idee over de behandeling in NL gevraagd. Hij deed een voorstel een aantal bloedwaardes te controleren + een immunologisch onderzoek te laten doen door Dr. P. Dat zal bij jou dan ook zeker spelen. Je laat direct daarna bloed prikken (het waren 6 buisjes bij mij, dus neem iets te eten mee;)) en de assistente maakt een belafspraak met je 4 weken later voor de bloeduitslag. De bloeduitslag van Dr. P. krijg je per mail toegestuurd nadat je hem zelf een mail hebt gestuurd (dat adres krijg je daar). Dat duurt maar een paar dagen. Bij het immunologisch bloedonderzoek wordt direct een advies uitgebracht door Dr. P. Afhankelijk van de uitslagen wordt een vervolgafspraak ingepland. Daar moet je weer apart zelf voor bellen;).

Tot dusver mijn ervaring.

Tip nog: als je met de auto gaat. Vertrek dan 'optijd'. Onze Tomtom begaf het omdat je door een tunnel rijdt. Het is een hoog wit gebouw en een crime om de ingang te vinden!

Groetjes,
    K.

7. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Ow ja nog iets. Ik heb vernomen dat het ook mogelijk is de punctie met een roesje te doen. Ik moet dat nog navragen, maar dat scheelt in de kosten...

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Kaltje,

Bedankt voor je goede info!
    Wij hebben sowieso al een afspraak met Dr P. ;)
    Omdat dit misschien NOG belangrijker was dan mijn behandeling zelf! dus wij hebben besloten afspraak met beide te maken! ik heb om 11.00uur een afspraak met Dr S, en om 13.00uur een afspraak met Dr S. beide op dezelfde dag gelukkig! Ik denk als we het doen dan doen we het maar meteen goed! pffff 4 weken wachten op de uitslagen dat is klote! dan kan ik nog wel 2 iui's doen in de tussentijd ipv nog 1 ! jammer...

hebben ze nog zomerstop in DD of dat niet? mijn ziekenhuis helaas wel !

Wat betreft dat roesje heb ik ook gehoord! ik heb dat ook liever! narcose is een ontzettend zware belasting voor mijn zieke lichaam! dus liever heb ik zonder al die middelen! maar aan de andere kant hoor ik ook weer gruwel verhalen zoals Shaddix meld en jij dus een keer hebt meegemaakt! en daar zit ik ook niet op te wachten op een traumatische ervaring hihi! dus ik wilde ook gaan vragen om een roesje! heb al verschillende keren gehoord dat dit mogelijk was! dus ik hoop het!

heb jij al je uitslagen van Dr P al binnen inmiddels?
    En weet jij al exact hoe je behandeling eruit gaat zien?

mijn zorgverzekeraar wilt bij mijn verwijzing ook gelijk dat Dr S. een behandelplan opmaakt en een formulier invult voor goedkeuring! wat een papieren romslomp is het allemaal he! maarja allemaal voor een goed doel zullen we maar zeggen!

en daarbij kun je zelf ook een bewuste keuze maken tussen AH of Embryoscoop?

nog 28 dagen .....aftellen.....

9. Dat zal best, maar ik ga het risico niet nemen ;) Mijn punctie is gedaan door een uroloog, iemand die van haar leven nog nooit een punctie had uitgevoerd (ja, een paar in diezelfde week). Daarom heeft ze het ook zo verkloot. Als onze favoriete arts het had gedaan was het waarschijnlijk veel minder erg geweest, maar als ik al zie hoe ik reageer op de arts die er die dag bij was, met paniekaanvallen en huilbuien, dan ga ik het mezelf niet aandoen om nog een keer in die punctiekamer te liggen en alles nog een keer mee te maken daar. Lekker naar Dusseldorf, ik heb ook veel meer vertrouwen in de slagingskansen daar :)

@Bbibi; Dokter Scholtes neemt wel een paar weken vakantie op, maar dan worden de afspraken overgenomen door z'n collega's. In principe dus geen sprake van een zomerstop, tenzij je echt geen andere arts wilt zien..

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @shaddix bedankt voor de info! owhh mij maakt een andere arts niets uit hoor! alleen wordt de taalbarierre lastig vermoeddelijk! mijn duits is zooo slecht! omdat ik het noooit meer gebruik (boekhouder) haha... en engels gebruik ik ook zeer zelden dusja wordt moeilijk! maar ach ik heb het er graag voorover! liever dat dan wachten!

weten jullie ook hoe het gaat met doorgeven van info?
    ik wil de echo's en bloedonderzoeken etc etc gewoon bij mijn huidige ziekenhuis doen! moet ik dat per telefoon of mail ofzo aan ze doorgeven iedere keer?

en schrijft dr scholtes de medicatie voor of moet ik dat gewoon door mijn nederlands ziekenhuis laten doen? (ik hoop namelijk van niet want die geven volgens mij maar lage doseringen!)

voor jou komt je afspraak echt al in de buurt! al zenuwachtig? ik heb ook veel meer vertrouwen in duitsland dan nederland, vandaar het bewuste keuze om direct naar duitsland te gaan ipv eerst een poging nederland! geen zin in onnodig verdriet ;)

11. Heb je wel al aan je verzekering gevraagd of zij dat goed vinden? Er schijnen er veel te zijn die er heel moeilijk over doen als je je FM's in Nederland wilt laten doen.. Geen idee waarom, maar goed.. Wel verstandig om dat van tevoren uit te zoeken!

Wij willen de echo's ook graag hier doen. Het ziekenhuis heeft via de mail al laten weten dat ze dat willen doen, maar nu moet de verzekering er nog akkoord mee gaan.

Volgens mij moet je je uitslagen gewoon doorbellen!

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Nee nog niets gemeld bij zilveren kruis! Wel dat we naar DD gaan dus kreeg een mail met alle punten die ze wilde hebben!
    Dus dat lijstje ben ik aan het afwerken!
    Waarom zouden ze moeilijk doen over fm"s in Nederland?
    Betalen moeten ze toch ;)
    Maar goed dat je het aangeeft ! Dan zal ik iig vd week even melden in combi net mijn verwijzing! :)

13. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hi Shadixxx,

Heel goed te begrijpen dat je op safe speelt hoor! Je hebt maar 1 lijf!

Bbibi,
    Ik heb alle uitslagen inmiddels. Immunologisch zwaar Vit. D tekort. Dit is niet de 1e keer dus mijn huisarts was zo vriendelijk gelijk 100000 ie voor te schrijven. Nu moet ik over 2 weken mijn bloed weer laten controleren. Verder adviseerde dr. P. een intralipid infuus. Ik ben nu aan het bekijken waar ik dat kan laten doen in Nl. De uitslag bij Dr. S. gaf een zeer laag amh, maar dat was geen verrassing. Dr. S. schrijft nu ook een behandelplan met kostenraming voor mijn verzekering voor het geval ze toch nog wat vergoeden. Zelfde idee als bij jou: verzekering wil eerst toestemming geven. Echter, ik heb nu al kosten gemaakt natuurlijk..zucht.

V.w.b. de behandling heb ik wel een redelijk beeld hoe het gaat worden ,maar half juni dus gelijk het hele plan bespreken als ik 1e echo heb.

O ja, vwb in NL de Fms doen. Is denk ik kostentechnisch niet handig, omdat dit al bij de prijs van Dr. S. inzit. Dan betaal je dus dubbel (met de gok dat je het misschien wel vergoed krijgt). Ik heb het ook overwogen, maar kwa communicatie (en wat rust in mijn lijf;)) ga ik voor DD.

Groetjes,
    K.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi kalfje,

Wat is een intralipid infuus? Moet je dat zelf maar ergens regelen? Vreemd! En waar is dat voor?
    Vitamine D tekort hebben veel westerlingen! Logisch ook zown zonovergoten land is Nederland niet uiteraard ! Ik slik al jaren vitamine d3 800ie dagelijks! Anderhalf jaar terug is mijn waarde gemeten en die was perfect! Daarnaast ga ik ook geregel( lees wekelijks) naar een zonnestudio dus vermoed dat dat wel weer goed zal zijn bij mij!

Fijn dat je uitslagen iig binnen waren en buiten je D en amh was gelukkig dus alles goed? Fijn!!
    Dus hopelijk kan je dus binnenkort starten ?

Ik wil echt de echos niet in DD doen! Dan moet ik zoooo ontzettend vaak vrij nenen en kost me zo ontzettend veel benzine! Voor ons is het zon 2,5 uur rijden naar dusseldorf! Enkele reis! Dus weinig zin om een aantal keer per maand op en neer te moeten!
    Ik krijg sowieso als het goed is alles vergoed want bij mij wordt het poging nummer 1 ! Alleen AH of ES zal niet vergoed worden! Bloedonderzoeken misschien ook niet? En misschien de intake ook niet? Maar dat weet ik pas nadat ik alles instuur!
    Wat een geregel he? Pfff! Moet er wel heeeeel veel voor over hebben hoor voor een kleintje! Hopelijk doen we het iig allemaal niet voor niks!
    Voor jou is het aftellen en dan kun je beginnen! Spannend! :)

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Stom woordenboek maakt zelf woorden ik bedoelde natuurlijk kaltje ipv kalfje hihi oeps!

16. Sommige verzekeraars hebben een maximale vergoeding voor ICSI in het buitenland, en daar moet dan alles bij in zitten. Als je je echo's in Nederland laat doen valt dat niet onder 'ICSI in het buitenland' en hebben zij dus extra kosten. Als je je echo's in DD laat doen gaat dat van je potje voor 'ICSI in het buitenland' af en hoeven zij alleen dat maximale bedrag te betalen, wat ze natuurlijk veel liever hebben.

Daarom kun je ook beter je medicijnen bij een apotheek in Nederland ophalen, in plaats van ze te laten bezorgen door DD. Dan valt het niet onder je 'ICSI in het buitenland' vergoeding..

Zo las ik het in het DD topic ;)

17. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hi Shaddixxx,

Je verwoordt heel helder wat ik bedoelde Shadixxx, over de echo's in nl.

Het zal een afweging zijn voor Bbibi, kwa kosten/vrijnemen.
    Wij moeten ook 2 uur enkele reis rijden en ik zwem ook niet in de vrije dagen. Ik vraag me ook altijd af hoe anderen dat doen zonder zich ziek te melden ofzo, want soms is de timing van een echo of p/tp net anders dan je zelf had bedacht...

Bbibi, een intralipid infuus is een soort kaloriedrank welke je via infuus krijgt toegediend. Dat kan gewoon via Dr. P. in DD, maar ik probeer het nu in Nl te regelen al heb ik er een hard hoofd in of dat lukt. Het infuus moet de innesteling bevorderen.

V.w.b. de Vit D: ik slik ook iedere dag 800ie, maar desalniettemin steeds weer dat tekort. Ik heb een prikkelbare darm en er wordt nu ook onderzocht (in NL) of dat de opname in de weg staat. Het schijnt dat VIT D erg belangrijk is voor de innesteling.

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @shaddix bedankt voor de info meid!
    Dus de medicatie haal ik dus in mijn eigen apotheek in Nederland? Maar ik krijg van hun wel een recept neem ik aan om het hier op te halen? Of hoe werkt dat?
    Wat kortzichtig van die echo"s ! Ik hoop echt dat ze dat wel vergoeden hoor! Echt geen tijd om continue naar duitsland te gaan! Heb dan echt een probleem! Heb wel gehoord dat zij ook savonds open zijn klopt dat? Dan zouden we eventueel moeten overwegen om altijd na het werk naar duitsland te rijden als dat een optie zou zijn! Pfff ellende! Haha

@kaltje toevallig ik heb ook al mijn hele leven PDS en chronisch diarree, daardoor heeeel veel tekorten! Ik slik vanwegen mijn ziekte behoorlijk wat medicatie en daarnaast ook nog ontzettend veel dure goed opneembare multivitamine a 300euro per maand! Anders kan ik echt niets meer als alleen op bed liggen.

Voor dat infuus kun je dus naar duitsland, ik neem alleen aan dat het niet hop 1keer is en klaar?? Balen zeg... Maarja als zij echt vermoedde dat dat helpt moet je het toch maar doen! Kun je niet zon infuus voor thuis regelen en dan regelen dat iemand van Thebe of iets dergelijks het iedere dag ( of hoevaak je het nodig hebt) in laten brengen door de thuishulp? Dat zou helemaal fijn zijn!
    Dat infuus krijgt toch hooelijk niet iedereen he? Pffff meiden ik zie het nu allemaal al niet meer zitten en ik moet nog beginnen hihi
    Het is dat ik zoooo ontzettend veel goede ervaringen heb gelezen maar anders...

Als jullie mogen kiezen, kiezen jullie dan voor Assisted hatching of voor embryoscoop ? En mag ik dus beide niet in het behandelplan laten zetten?

Fijn weekend meiden!

19. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Bbibi,

Dat infuus moet 2x. Ik heb mijn ha gevraagd, maar die wil het niet doen, omdat zij er geen ervaring mee heeft. Dat begrijp ik wel. Thuishulp lukt dan ook niet, want daar heb je een doorverwijzing van de ha voor nodig... Het wordt dus helaas Duitsland. Zit er nu al over in hoe ik al die vrije dagen moet gaan verantwoorden...

V.w.b. de keuze uit ah of embryosc. vind ik ook moeilijk. Ik geloof dat er ook een combi mogelijk is en dat ga ik half juni vragen aan Dr. S.
    Ik ga iig voor imsi en ah en denk ook aan accupunctuur en dan het infuus. Hele mikmak;) Ah en embryosc. mogen niet in het behandelplan, maar dat weet Dr. S. wel. Hij heeft het heel beperkt gehouden en ik vraag me af of de verzekering het bij ons goedkeurt, maar dat is afwachten.

Groetjes,
    K.

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Spannend Kaltje!
    wanneer begin je aan het infuus? weet je dat al?
    Wat ontzettend vervelend dat je huisarts het niet wil doen... een infuus is toch een infuus zou je zeggen?
    Het zal alleen het afstellen zijn hoe snel of langzaam het infuus moet doorlopen! vervelend...
    ik heb wel ergens gelezen dat DD ook savonds open is. Misschien kun je afspreken dat het een keer savonds mag? zodat je na je werk naar DD kunt rijden? of een uurtje eerder weg van je werk om naar DD te gaan misschien zodat je niet de hele dag eraan kwijt bent!?

Was dit nou voor jou je 4e poging of niet? sorry ik ben het even helemaal kwijt.

Ik wist dat AH inderdaad niet op het behandelplan mocht maar over EMS. hoor ik iedere keer andere verhalen. Bij sommige wordt dit gewoon vergoed door de verzekering. vandaar dat ik het me afvraag.

wanneer moest jij weer terug naar DD?
    spannend hoor!

Liefs Bbibi

Deel Deze Pagina