wellicht is dit onderwerp al een keer ter sprake gekomen, maar er staat zo belachelijk veel onderwerpen op dat ik door de bomen het bos niet meer zie Mijn vraag is de volgende: Wij zijn vorig jaar na onze 1ste ICSI behandeling zwanger geworden en sinds 21-02-2010 trotse ouders van een wolk van een zoon. Nu hebben we nog 3 cryo in de vriezer liggen en willen we okt/nov gaan voor de 2e ronde. Snel op elkaar, ik weet het, maar goed... ben ondertussen 35 en de eerste keer heeft me in totaal 4,5 jaar gekost Heeft iemand ervaring met het terugplaatsen van cryo's ? Doen ze dat "blind" of gaat er weer een hormoonkuur aan vooraf ? Ik weet ondertussen dat er geen wachtlijsten zijn voor terugplaatsing in het EMC en die mevrouw vertelde alleen maar dat we moeten bellen voor een afspraak als we er aan toe zijn. Ze kon (of wilde) verder niet vertellen hoe het in zijn werk gaat. Groetjes Delia
hai delia, ik vind het erg dapper dat je het nog een keer aandurft en wil je dan ook alvast veel succes wensen, je moet wel aan de hormonen alleen dan d.m.v. pillen ook moet je utrogestan in gaan brengen je hoeft verder niet te prikken, ik ben inmiddels ook zwanger van een cryo tp dus hoop is er zeker. gr regi
ID heel dapper dat je het nog een keer aan durft. Ik heb er op 25 juni mijn eerste tp op zitten met 2 emy s aan boort . De tp deed mei geen pijn en de puncie ook niet. Succes met de emy s.
De procedure is overal weer anders, dat zou je moeten navragen. In ons ziekenhuis doen ze cryo-terugplaatsingen alleen in een kunstmatige cyclus. Dat betekent dat je op dag 1 met Progynova begint. Hierdoor groeien er geen follikels en wordt je eisprong tegengehouden, alleen het baarmoederslijmvlies wordt dikker. Als dit minimaal 6 mm is, moet je met de Utrogestan beginnen. De cryo wordt vijf dagen later teruggeplaatst. In geval van zwangerschap moet je de hormonen t/m de 12e week blijven nemen. Maar een terugplaatsing kan ook in eigen cyclus plaatsvinden. Soms kan dit geheel zonder hormonen, alleen mbv Utrogestan. En soms wordt er toch nog aanvullend een kleine dosis gespoten of Pregnyl gebruikt.
Ik heb bij me tp niets hoeven slikken. Ik heb maar 1 spuit hoeven zetten met pregnyl voor me eisprong. In Breda plaatsen ze terug in je eigen cycles. En het werkt. Kijk maar naar me onderschrift haha Dus ik heb geen hormonen gehoeven en de tp zelf voel je bijna niets van. Wel heb ik wat metingen gehad om te kijken naar mijn cycles.
hey, hier ook frozen embryo transfer in natuurlijke cyclus. Kan me alleen niet meer herinneren of ik nog Pregnyl moest spuiten of niet. En wat nou, snel? Ik ben in september 2010 mama geworden en we zijn nu al bezig voor een tweede, hèhèhè!!! Succes!
Knap Van je dat je in September 2010 mamma bent geworden!! Volgens mij moet het nog September worden.