Tessa* Ik mis je enorm

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Ava, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik mis haar iedere dag en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk. Mijn leven is daardoor erg verandert en ook kijk ik op een heel andere manier tegen dingen aan.
    Sommige dingen heb ik heel erg veel moeite mee zoals bijvoorbeeld kinderverjaardagen. Onbezorgd van een zwangerschap genieten zal ik waarschijnlijk ook niet meer kunnen en ik denk dat je je toch meer zorgen maakt. Als ik mijn zoontje even niet hoor als hij lekker ligt te slapen dan moet ik vaak toch even gaan kijken. We proberen hier wel reeel in te blijven, want ik wil voor mijn zoontje geen overbezorgde moeder worden.

Ik weet zeker dat Tessa over ons "waakt". Ze is om 01:23 's nachts geboren en het is heel erg vaak dat ik 's nachts wakker word en als ik dan op de klok kijk is het 01:23 en dan weet ik dat ze toch op de een of andere manier bij mij is.

Het is fijn om hier toch over te kunnen schrijven. Je gevoelens op deze manier kwijt te kunnen en proberen het op deze manier een plekje te geven.

2. Lieve Ava,

Wat een groot verlies en gemis.
    Ik vind het knap van je dat je jou verhaal hier neer zet.
    Het is niet niks wat er gebeurd is en kan je zo iets nooit verwerken maar draag je het verlies van Tessa* mee in je hart...je hele leven lang.
    Veel mensen denken na een jaar dat het weer beter met je gaat maar het gemis blijft.
    Ik denk ook nog elke dag aan mijn zoontje.
    Ik heb heel lang op de mail lijsten van lieve-engeltjes mee gemaild en heb daar heel veel aan gehad,misschien is ditook iets voor jou.
    Je kan zo in een besloten groep met lotgenoten praten.
    Ook heb ik een website waar ik vanaf dag 1 opschrijf over hoe alles is verlopen en waar familie en vrienden een kijkje kunnen nemen hoe wij met ons verlies om gaan,merk dat dit voor familie en vrienden ook een plekje is om hun verdriet te verwerken.

Volg je gevoel dat is het allerbelangrijkste.

Verwerken!

Het woord verwerken klopt niet,
    dat is verkeerd gekozen.
    Je kind verliezen verwerk je niet,
    dat woord is "uit den boze.

Alleen lot genoten weten dat,
    zei snappen wat ik bedoel.
    Een "buitenstaander" kent het niet,
    dat pijnlijk,verslagen gevoel.

Dat gevoel wat alles overheerst,
    zo leeg,zoveel pijn en zo bang.
    Dat verdriet blijft er steeds,
    ons hele leven lang.

Natuurlijk komen er weer mooie dingen.
    De zon schijnt steeds voor iedereen.
    Maar telkens is het weer te merken,
    in je verdriet ben je toch alleen.

"Ben je er al overheen?"
    "Heb je nu nog zoveel verdriet?"
    Luister best "buitenstaander"
    Het "verwerken" kan gewoon niet.

We hebben het niet over een auto,
    een boot,mooie kleding,of
    onroerend goed.

We hebben het over onze kinderen,
    Ons eigen vlees en bloed.

Tessa* zal nooit vergeten worden!

Dikke knuffel Vlindertje trotse mamma van Djordy* en Megan

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Jeetje zeg, wat verschrikkelijk moet dit voor jullie zijn.
    Ik heb met een brok in mijn keel jouw verhaal gelezen en kan je eigenlijk alleen maar heel veel sterkte wensen.
    Hier zijn geen woorden voor ...

4. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    huishoudmedewerker bij bejaarde
    Vilvoorde (België)
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie dochtertje Tessa*.
    Mijn eerste zoontje is tevroeg levenloos geboren,ik mis hem nog alle dagen.
    Geniet van je zoontje,Tessa* waakt over jullie!
    Veel sterkte!

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    kippenvel en tranen bij het lezen van je bericht...wat een onmenselijk verdriet moeten jullie met je meedragen, ik heb er gewoon geen woorden voor.

En dan klaag ik wel eens over de gebroken nachten en dat soort dingen...nu word ik wel weer even met beide benen op de grond gezet, hoe dankbaar je mag zijn als alles 'gewoon' goed gaat.
    Echt vreselijk wat jullie hebben meegemaakt, nogmaals ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik hoop dat jullie het een plekje kunt geven en ik ben blij voor jullie dat Tessa* een lieve grote broer heeft gekregen.

sterkte met het verwerken van dit verdriet, en natuurlijk zal Tessa* nooit vergeten worden.Tessa* heeft van jullie een papa en mama gemaakt. Wat een mooie naam hebben jullie haar trouwens gegeven.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat een ongelooflijke nachtmerrie moet dit zijn voor jullie.. ik kan me totaal geen voorstelling maken van verlies van je kind maar leef erg met jullie mee en wens jullie alle sterkte toe. Knap dat je het zo hebt opgeschreven!

Geniet van Lars en weet dat zijn mooie zusje over jullie waakt.

Dikke knuffel

Deel Deze Pagina