Geweldig artikel over het kiezen van DE naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lizzy01, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Dit is geen pol of iets dergelijks, maar ik wil graag een link delen naar een fantastisch artikel over het kiezen van de naam van je kind. Het zou voor veel ouders een eye-opener kunnen zijn. Realistisch artikel over wat je vandaag de dag wel of juist niet zou moeten doen ☺️

Hoe vind ik de perfecte voornaam? - Voornamelijk

Tuurlijk zal niet iedereen het er mee eens zijn, maar ik vond het een heerlijkheid om te lezen..

2. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de conclusie van het artikel zo leuk:
    “Wat de meeste mensen eigenlijk bedoelen als ze zeggen een “unieke” naam voor hun kind te willen, is dat ze een naam zoeken die iedereen kent, die iedereen mooi vindt, maar die niemand heeft. En dat is natuurlijk een compleet onmogelijke opdracht!”

3. VSC

VSC Niet meer actief

En wat zou je nou wel moeten kiezen volgens die persoon dan?

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Volgens mij is dit artikel vooral als vermaak bedoeld en moet je het niet al te serieus nemen ;) . Ik volg de website al een tijdje, is gewoon een namenfan die het leuk vindt om over namen te schrijven.

5. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Dat vond ik ook een mooie conclusie ;)

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind het een geweldig artikel en ik ben het helemaal met haar eens. Zeker over die maffe "originele" spellingswijzen van tegenwoordig. De conclusie klopt ook echt! Het enige is dat ik veel uniseks namen wel leuk vind (sommige mensen zeggen zelfs dat de naam van onze zoon uniseks is maar wij vinden van niet). De schrijfster geeft haar mening over namen op een grappige manier, zonder kwetsend te zijn. Leuk om te lezen.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hahaha geestig!

8. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Precies zoals hier op het forum :D

Mensen vragen een aparte naam en als je dan met aparte namen komt, krijg je als reactie : "Huh, zijn dat namen?"

Ze zoeken dus eigenlijk een hele gewone naam (maar dat wist ik al langer door de reacties hier op echt aparte namen)

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Een heel gewone naam inderdaad waarvan iedereen desondanks zegt: wow bijzonder!

Het mooie is dat de meeste mensen niet zwanger zijn/geen baby's krijgen op het moment dat jij dat doet. Ik hoorde laatst iemand reageren op een baby met de naam Zoë: "Wat mooi, daar had ik nog nooit van gehoord!" De meeste mensen weten toch niet wat er in de top 20 staat, laat staan in de top 100.

En laten we wel wezen, het is voor een kind ook prettiger om een normale naam te hebben dan eentje waarvan niemand weet hoe ze het moeten uitspreken of spellen.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het prima is om te streven naar originaliteit. Als je het zelf maar een mooie naam vindt. Niet apart om het apart, net zomin als je populair moet kiezen om het populair.

10. misa

misa Niet meer actief

Leuk artikel! De conclusie is ook leuk!

Uiteraard met een dikke knipoog geschreven. Maar ik vind dat het ons wel is gelukt...! :D

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Maar de meest simpele namen worden evengoed verkeerd gespeld of uitgesproken en denk dat het wel meevalt. Zelf heb ik een vrij normale naam waar toch veel mensen moeite met de spelling of uitspraak hebben. Ik denk persoonlijk niet dat het aan de naam ligt, maar meer aan de mensen die daar moeite mee hebben.

Denk juist dat het vervelender voor zowel kinderen als de omgeving is, als er zes kinderen op school zitten met dezelfde naam. Zo is er hier een Lotte K., Lotte met rode haren, Lotte van de paarden en een Lotte D. Nu is Lotte een 'normale' naam, maar in mijn dorp super ingewikkeld gemaakt.

12. spinnekop

spinnekop Actief lid

15 apr 2015
    440
    0
    16
    mijn 2 kinderen
    gennep
    Leuk artikel !

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij hebben we ons zo waar aan de meeste punten van dit artikel gehouden.

Maar als ik mijn zoon Daan had willen noemen of Niels, dan had dit artikel me echt niet tegen gehouden.

Deel Deze Pagina