Vrouwen die negatief hebben getest, toch al weken/maanden zwanger zijn

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Slagroom, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slagroom

Slagroom Nieuw lid

1 mrt 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Slagroom, 5 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Hey allemaal,

Ik heb hier, maar ook op andere fora gelezen dat er vrouwen zijn die ondanks dat ze al een paar weken soms zelfs maanden (!) zwanger zijn, toch negatief testen. Ik ben benieuwd naar hoe dit nou kan? Testen meten HCG vanaf 25 mlU/mL. Het kan toch niet zo zijn dat deze vrouwen minder dan 25 in hun bloed hadden? Ik snap dit niet. Ben gewoon nieuwsgierig. Ik snap niet hoe je dan bijvoorbeeld al zes weken zwanger kan zijn, maar nog steeds negatief test...:$ Bij sommige vrouwen zelfs maanden. Is dit trouwens zeldzaam?

Groetjes!

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hoe het kan weet ik niet. Bij mijn eerste zwangerschap drie maanden getest (aan de pil maar bloeding kwam iedere keer later. Maar kwam uiteindelijk wel) iedere maand 1 a 2 testen gedaan. Ik bleek wel al ruim elf weken zwanger.

Tweede zwangerschap bekend gevoel dus testen. Negatief. Maand erop testen negatief (bv en pil) en maand erop weer negatief dus naar de huisarts. Echo laten maken en bijna 14 weken zwanger.

Derde zwangerschap ook negatieve test. Echter wist ik wel beter. Ondanks mijn spiraal. Dit werd echter een mk van een tweeling.

Bij de laatste vier zwangerschappen wel netjes positief rond Nod getest.

Misschien waren de testen 10 , 9 , & 8 jaar geleden minder?

3. Slagroom

Slagroom Nieuw lid

1 mrt 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het reageren! Ja, misschien dat het ermee te maken heeft dat de testen toen minder gevoelig ofzoiets waren?

4. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ja echt geen idee. Zelfs na de echo met compleet mini mensje was de test negatief. Weet zo niet meer wat voor merk. Maar wel altijd hetzelfde merk. Bij de apotheek weg.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit gaat vast over jezelf (zwanger na MAP?).
    Het is tegenwoordig vrij zeldzaam dat je ondanks negatieve testen toch zwanger bent.

Je cyclus kan erg van slag raken na gebruik van de MAP. Je ongesteldheid kan heftiger of juist minder heftig zijn.

Mocht je nog steeds denken zwanger te zijn, laat dan een bloedtest doen of laat een echo maken.

Deel Deze Pagina