Ik snap er niks meer van. Ik ben in Januari 2019 gestopt met de pil. Mijn cyclus was meteen regelmatig 27 dagen met op dag 12/13 een positieve ovulatietest. Heel af en toe (in totaal zo'n 3x) een uitschieter naar dag 15. Sinds ongeveer 3 maanden is mijn cyclus langer geworden. En dat kan natuurlijk, maar waar ik mee zit is dat ik niks meer snap van mijn ovulatietesten. Ik gebruik testen van de Action en van Zwanger&Kids. Eerst zag je echt een oploop en dan een overduidelijke knaller. Dat werd dan ook altijd bevestigd met een smiley op een ClearBlue. Vorige maand ben ik gestart met onderzoeken in het zkh ivm al ruim 2 jaar proberen zwanger te worden en 2 miskramen. Moest toen bellen als ik een positieve ovulatietest had om een week daarna een echo en bloedonderzoek te plannen. Mijn Action en z&k ovulatietesten waren geen knallers, normaal zou je die als nog negatief beschouwen. Maar had wel een smiley op de Cb. Met de echo twijfelde ze toen of ik wel een eisprong had gehad omdat ze nog grote eiblaasjes zag. Moest toen bloeduitslagen afwachten. Toen ik thuis kwam een ovulatietest gedaan en die was weer positief. Progesteron was toen ook maar 2,03 dus geen eisprong gehad nog. Toen wederom bloed laten prikken een paar dagen erna en toen was progesteron 20,5. Volgens mijn arts is alles boven de 20 in principe goed, maar ze vond het toch wel meer aan de lage kant maar dat kon liggen aan het moment van prikken zei ze. Nu zit ik vandaag op cd12. Eergisteren begonnen met testen. Moet het zkh bellen als de testen oplopen zodat ze mee kunnen gaan kijken met echo's. Z&K testen liepen al wel iets op. Ook Action testen gedaan. Beide worden normaal gesproken als negatief gezien. Toch ook een Cb gedaan, en wederom een smiley. Ik snap er helemaal niks meer van. Ik ben echt afhankelijk van positieve ovulatietesten ivm timen wanneer de donor moet komen. Het is een heel verhaal geworden, maar heeft iemand hier misschien ervaring mee? Weet iemand hoe dit kan?
Misschien zijn de z&k testen en action testen niet gevoelig genoeg voor je? Drink je veel voordat je gaat testen?
Bij mij in de kliniek is de CB altijd leidend. Ik heb gevoelige LH sensitesten en die zijn juist eerder positief dan de CB. Kan je anders niet de eisprong opwekken dmv Ovitrelle / Pregnyl? Krijg je na de eisprong ook ondersteuning met utrogestan (weet even niet of je IUI doet?).
Dat zou dan echt opeens anders zijn als ze nu niet meer gevoelig genoeg zijn. Had eerst echt altijd oploop en knallers. Ik drink minstens 2u niet voordat ik test (hooguit een slokje).
Dat lees ik vaker idd dat Cb leidend is. Vorige maand had ik dus alleen 2x een positieve Cb (met een week ertussen). Ik doe geen IUI. Doe zelfinseminatie.
Ik zat even te denken. Ik had toen we bezig waren voor onze jongste ook geen positieve testen. Cb nooit geprobeerd. De gyn zei dat er mogelijk een eiwit kleefde aan mijn lh hormoon waardoor de test het niet goed kan pakken. Ze bleven donker, met name de kruidvat testen maar knalden nooit. Terwijl ik voor de zwangerschap van de oudste er geen problemen mee had. Maar na zijn geboorte zijn de hormonen wat veranderd.
Oh das ook apart. Ik heb gisteren een echo gehad. Ei van ongeveer 19mm te zien en had gisteren dus wel weer echt een knaltest. Dus de testen kloppen deze maand wel.