Tuurstreep week na verwijderen spiraal

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sanniesannie, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

1 maart heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen. Precies 2 weken daarvoor (15 feb) had ik mijn menstruatie dus zou mijn ovulatie rond de dag zijn geweest van het verwijderen van het spiraal. Nu heb ik al een aantal dagen lichte klachten zoals hoofdpijn, gevoelige borsten en al 2x een lichte bloedneus gehad wat ik anders nooit heb. Dus ik dacht gisteren, ik gooi er een action early tegenaan.
    Binnen 4 minuten verschijnt er een licht streepje. Foto is net na afleestijd gemaakt.

Nu ben ik benieuwd of jullie iets zien en of er meer dames zijn met zo'n soort gelijk verhaal/ervaring na het verwijderen van het spiraal.

Bijgevoegde bestanden:

2. Brittmuffin

Brittmuffin Bekend lid

10 aug 2021
    522
    610
    93
    Vrouw
    Geen ervaring met een spiraal.
    Ik zie inderdaad ook een streep!
    Mocht het de action early test zijn kán het de voorgedrukte streep zijn, maar ik ben eigenlijk wel positief!
    Op naar een knaller❤️

3. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Zie m zonder al te erg te hoeven turen

4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zie wat, maar durf het nog niet positief te noemen.

Action testen willen wel eens voorgedrukte streepjes laten zien en het kan ook zijn dat je cyclus even van slag is na verwijderen spiraal, waardoor je misschien nu rond je eisprong zit en de test reageert op LH.

Ik zou overmorgen nogmaals testen om te kijken of er oploop is. :)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Al een aantal dagen klachten kan helaas nog niet een zwangerschap zijn.
    Stel dat je eisprong direct op 1 maart was.
    De innesteling vind op zijn vroegst plaats op 4 dpo (en dat is al erg vroeg).
    Hcg is heel licht/vaag aantoonbaar op een test ong 2-3 dagen na de innesteling.

Dus rekensom bij jou ... 1 maart eisprong, op zijn vroegst op 5 maart de innesteling.
    Ca 7-8 maart vage/hele lichte positest en vanaf dat moment ook pas de kwaaltjes.

Als jij dan al dagen last hebt van kwaaltjes, komt dat niet overeen met de cyclusdagen waarin je zit.

Ik denk eerder dat je last hebt van een aankomende eisprong/ontspiralen of opboiw progesteron na de eisprong.

Leraje vindt dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ik vind hem niet zo overtuigend. De komende dagen zullen het uitwijzen voor je!

7. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ik zie het inderdaad wat spannend!
    Ik ken iemand die ook zo snel na het verwijderen van haar spiraal al zwanger was. Puntje bij paaltje bleek ze zwanger te zijn geraakt op de dag dat haar spiraal eruit ging.

Dus ja het kan zeker! Theorieën enz zullen anders zeggen maar die kloppen ook. Het altijd.

Zelf is mijn moeder zwanger van mijn geraakt terwijl ze nog een spiraal had. Dus wie weet!

8. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik testte gisteren en vandaag ook weer negatief. Zo lastig met die testen die voorgedrukte strepen kunnen hebben. Ik heb nu tussendoor ook 2x lichte bloeding gehad. Maar veelgestelde weinig voor een menstruatie.

Voor nu ga ik (proberen) over een aantal dagen pas opnieuw te testen.

9. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wauw! Dat is ook bijzonder om precies zwanger te raken op de dag van het verwijderen van de spiraal. Het kan dus echt zo snel:eek:

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Je moeder had ws. een koperspiraal. Dat werkt nogal anders dan een mirena.

@OP ik denk dat dit het voorgedrukte streepje van de action early was. Heel irritant, heb die zelf ook een aantal keer gehad en dan toch ongesteld geworden. Denk dat je kwaaltjes komen van het 'ont-hormonen' van de pil / teruggaan naar je natuurlijke cyclus. Dat kan wel eventjes duren, met de hormoonschommelingen en rare kwaaltjes die daarbij kunnen horen. Wil niet zeggen dat je niet meteen volgende maand zwanger zou kunnen zijn ;)

11. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    In de 3 jaar tijd dat ik mijn spiraal had heb ik altijd mijn regelmatige cyclus van 28 dagen gehouden. Ik werd ook elke maand ongesteld, weliswaar een stuk minder hevig dan zonder spiraal, zelfs mn ovulatie bleef ik voelen. Dus het zou bijzonder zijn als mijn cyclus zich nu zou moeten "herstellen ".

Dat het een voorgedrukte streep was is iig wel duidelijk na 2 dagen weer negatief testen

Er zit ook niks anders op dan geduldig mn NOD afwachten..

LizMe vindt dit leuk.
  12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Tja, er werden extra hormonen aan je lijf toegevoegd de afgelopen jaren. Nu zijn ze er niet meer, dus je lijf moet zich hoe dan ook aanpassen. Zou fijn zijn als het minimaal verschil maakt! Maar denk niet dat je er automatisch vanuit kunt gaan dat er niks verandert.

13. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    #13 Elmii, 10 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2022

Ik heb m’n post weggedaan, geen zin om hier weer op te moeten reageren.

14. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Hopelijk breekt dat dan snel door dat geeft weer wat duidelijkheid! Zou fijn zijn als je cyclus meteen regelmatig is!

Deel Deze Pagina