LH-piek tegelijkertijd met ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door RoosW87, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Dag meiden!

Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik heb nu toch een vraag over mezelf.

We gebruiken de ovulatietest van ClearBlue, waarbij staat dat je bij een smiley de komende 48 uur vruchtbaar bent. Je hoeft volgens hen dan geen test meer te doen.
    Om het zekere voor het onzekere te nemen, heb ik de dagen voor m'n verwachte ovulatie 's ochtends en 's avonds getest.
    Op donderdagavond heb ik rond 19:00 uur getest, ik had expres niet veel gedronken. Ik hen zo'n 2,5/3 uur voor de test niet meer geplast en vond het vrij geconcentreerd. Er staat eigenlijk dat er minimaal 4 uur voor staat, maar dat hield ik echt niet meer vol :p De test gaf een leeg rondje aan, er zou dus geen LH piek zijn.

Op vrijdagochtend ben ik om 7:00 uur gaan testen, dit keer gaf hij wel een smiley! Aan het einde van de ochtend/begin van de middag voelde ik een bepaalde druk en kramp onderin m'n buik. Omdat ik het vermoeden had dat die kramp m'n eisprong was (een paar uur na de positieve test dus) ben ik vanmorgen om 6:30 uur nog eens gaan testen. En hij gaf dus een leeg rondje aan!

Ben ik dan maar 1 dag vruchtbaar geweest? En kan je eisprong zo kort op de lh piek komen? Ik had namelijk begrepen dat dat minimaal 12 uur zou duren.

Hopelijk weten jullie hier meer van. Baal er namelijk van dat ik ondanks de dure testen e.d waarschijnlijk alsnog m'n eisprong verkeerd heb ingeschat.

2. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Ik had dezelfde testen als jou en wist mn cyclus niet want ik was net gestopt met de pil. Op cd 19,20,21 had ik smileys, daarna niet meer. T kan wel wat je zegt alleen t kan ook zijn dat je toch niet geconcentreerd genoeg hebt getest. Beter is elke dag zelfde tijdstip, liefst in de ochtend, werd mij aangeraden. Hoop voor je dat je er wat aan hebt :)

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je ei komt vanaf de eerste piek. Omdat we niet elk uur testen weet je niet precies wanneer je piek geweest is. De krampen die je voelde kunnen ook de laatste groei kunnen zijn van t ei en dan een Laar uur erna pas springen.

4. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Gezien je tijden van testen denk ik dat je je eerste ichtend urine hebt gebruikt. En dit mag dus niet met ovu testen. Staat ook in de beschrijving dat je niet met ochtend urine moet testen...

Je eisprong vind plaats ong 24 tot 36uur na de positieve test.

5. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Had jij dan 1 keer per dag getest?

Ik deed het namelijk iedere ochtend om 7:00 uur. Maar ik las hier op het forum, dat als je het echt goed wilt weten, je twee keer per dag moet testen. Vandaar dat ik de dagen voor m'n verwachte ovulatie ook in de avond heb getest.
    Had ik dat dan beter niet kunnen doen misschien? Donderdagochtend om 7:00 uur was het ook een leeg rondje..

6. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Op de website van clear bleu staat bij deze test dat het juist handig is je eerste ochtendurine te gebruiken. Ik snap er helemaal niks meer van :p wat een gedoe die testen.. Ik dacht het mezelf makkelijker te maken.. Haha

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij clear blue moet dat juist en bij de normale testen juist niet met ochtend urine.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik teste 2 x per dag. Als het streepje donkerder werd dan 12:00 en 19:00

9. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ligt eraan welke je gebruiktm de gewone of die met dubbele indicator.
    De gewone van cb mag je niet met ochtend urine gebruiken. De dubbele wel.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    De digitale met een smiley mag je wel met ochtendurine gebruiken. Staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing. Het hoeft niet, maar dan mag je 4 uur lang niet plassen en weinig drinken.
    Bij mij werkt hij wel als ik 2 uur niet plas en echt mijn piek heb, maar anderen zouden hun piek kunnen missen. Dus óf met ochtendurine óf 4 uur plas ophouden.

11. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Voor mij al even geleden dat ik ze gebruikt hebt.
    Maar ik had t toen straks nog even opgezocht.

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Kan beide met ochtendurine.Wat je zegt, klopt dus niet.

13. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    T is mij allemaal best hoor. Maar las dat vanmorgen.
    T zou zonde zijn als t per ongeluk wel verkeerd gegaan/gedaan zou zijn.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Waar heb je het gelezen? Want de gebruiksaanwijzing is natuurlijk het meest betrouwbaar. En daarin staat dat het met ochtendurine mag.

15. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik had gegoogled op; gebruiksaanwijzing clear blue ovulatie test en toen die van de digitale op gezocht.
    Moet er wel bij zeggen dat ik niet naar de datum heb gekeken van de gebruiksaanwijzing. (Deze kunnen nog wel eens aangepast worden.)

16. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Op de website van ClearBlue had ik gelezen dat je bij de test met dubbele indicator géén ochtendurine mag gebruiken en die met enkele indicator juist met ochtendurine moet gebruiken (en anders minimaal 4 uur niet hebben geplast). Ik gebruik de enkele (vond ik al duur genoeg hihi).

Kan het ook zijn dat je LH-piek maar één dag is, of het altijd 48 uur? Ik blijf het zo vreemd vinden dat ik maar één positieve test heb gehad..

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb ook meestal maar 1 smiley, maar test alleen s ochtends (cb digitaal, de normale, met ochtendurine, op advies van de gyn ivm iui). Maar het wisseld, sommige maanden 2, sommige 1 :)

Heb ook maanden met 2 of 3 keer per dag getest en de lh piek, duurde bij mij nooit 48 uur ;)

Die krampen zullen de laatste groeispurt zijn, en na je positieve test duurt het 24-48 uur voor je eisprong :)

18. Jillster

Jillster Bekend lid

30 nov 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb es met cb gebeld, ochtenurine is prima hoor! Bij mij deed ie het na twee uren niet plassen ook prima... Dag van smiley en dag erna zijn je vruchtbaarste dagen, aldus cb. Ik test nu met dipsticks en als die donker is controleer ik die met cb, scheelt zoveel geld;)

19. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben en dus niet zo 'vreemd' hihi. Dan kan ik het ook wat beter inschatten wanneer nou m'n eisprong is (en daarop inspelen natuurlijk haha).

20. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik test alleen maar een smiley met ochtend urine. Smiddags en savonds hoef ik niet te testen, is altijd een leeg rondje.
    Ik heb altijd maar een dag een smiley.
    Dus dat weet je vanaf nu ook van jezelf, mocht het deze ronde niet raak zijn (hoop het wel voor je!), dan alleen sochtends testen en als je een smiley ziet dan stoppen met testen (toch zonde)

Het zegt niets over de duur van je eisprong of lengte van je vruchtbare periode.

Deel Deze Pagina