Ben benieuwd hoe je echo was! Tja, zo'n huisarts heb ik ook. Heb bij mijn eerste zwangerschap veel zelf uitgezocht en vervolgens nog overlegd met een gynaecoloog (ivm antidepressiva). Ik weet niet in hoeverre een vk veel verstand heeft van medicatiegebruik, maar ik zou het inderdaad zeker even vragen. Bij mij in de bijsluiter staat duidelijk dat je het niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap en de apotheker begon er ook gelijk over toen ik mn herhaalrecept kwam halen na mn miskraam. Je apotheker om advies vragen zou ik dan zeker ook doen.
Bah wat rot meis! Wat een hork! Even voor de duidelijkheid, als het pcos is, ben je niet per definitie onvruchtbaar hoor! Goed dat je morgen naar de ha gaat! Laat je alles maar is rustig uitleggen. Sterke en kracht toegewenst..
OMG wat een eikel! Kan me voorstellen dat je totaal overdonderd wordt door zo'n reactie. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!
He bah wat naar dat het ook nog zoon @!#$ verloskundige was!! Ik zou inderdaad morgen naar je eigen ha gaan en vragen om een onderzoek. Ik leef met je mee doe rustig aan dit weekend! Een hele dikke digitale knuffel van mij xxxxxx
Neem zeker contact op met je eigen vk! Zij kan je precies uitleggen waar je op kan rekenen en wat je opties zijn. Als het vruchtje niet zelf aflkomt kan je nl. kiezen om af te wachten of voor medicatie of een curettage kiezen. Ook zal zij je meer over PCOS kunnen vertellen en wat dit betekent voor je kansen op een zwangerschap. Maar zoals al geschreven: PCOS is niet hetzelfde als onvruchtbaar zijn!! En je bent immers wel zwanger geworden! Volgens mij kan je met PCOS gelijk doorverwezen worden naar een gynaecoloog, maar heb daar zelf (gelukkig) geen ervaring mee. Heel veel sterkte voor jou en je vriend voor nu en de tijd die komen gaat!
Bedankt allemaal Wij geloven het heel eerlijk gezegd niet....ik bedoel tuurlijk is het een klap in je bakkes en een bom in mn hoofd, maar hij heeft werkelijk twee seconden naar mijn eierstokken gekeken! Ik heb geen last van mijn menstruatie voor zover ik weet, heb vorige maand een mooie curve gehad inclusief eisprong etc etc Ik heb er absoluut geen klachten van whatso ever dus hoe kan iemand zonder doktersdiploma zoiets zo plomp verloren eruit gooien.... Vind het zo gek allemaal...
Ach meid wat verdrietig, En wat eikel die vk!! Ik weet niet eens wat ik moet zeggen ben gewoon sprakeloos van je verhaal. Ik hoop dat je bij je eigen vk wat meer en beter ingelicht wordt. Ik heb echt met je te doen, heel veel sterkte en een dikke knuf.
ahhhhh wat erg voor je JuullesD, Ik had gehoopt dat je misschien toch goed nieuws te horen zou krijgen, al vreesde ik ( uit ervaring ) het ergste. Ik zou als ik jou was idd even contact opnemen met je eigen vk of je door laten verwijzen naar een gynaecoloog. Mijn ervaring is ook dat je eigen vk/gyn wat meer begrip en medeleven toont dan zo'n figuur die ff snel een echo doet omdat het voor zijn/haar gevoel moet. (had dezelfde ervaring afgelopen vrijdag ) Ik zou je ook niet met een kluitje het riet in laten sturen, maar er op staan dat ze je verder onderzoeken. En eventueel ook nog een echo over een week of zo om te kijken of je idd weer helemaal schoon bent van binnen en er geen rest weefsel is achter gebleven Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch ondanks alles weer snel zwanger zult zijn !!
Nou wat een kut opmerking van die vk zeg, echt niet te vatten of je niet genoeg te horen heb gekregen. Pff sommige hebben echt geen gevoel in hun donder hoor bah, en sterkte meid ik weet hoe klote jij je nu voelt. En vele met mij Knuff
Nou he, het was echt een eikel... Ik hou jullie nog op de hoogte, bedankt allemaal voor de lieve woorden xxx
Hoi meid, Wat een nare vk!!! Ik zou idd meer onderzoek eisen!!! Maar ik wil je een hart onder de riem steken ik heb erge pco en heb toch vier kinderen.....waarvan 1 door de mmm kwam de rest gewoon spontaan!! Dikke knuffel charlie
Dankjewel! Moest je lang wachten, als ik vragen mag? Ik heb altijd gedacht dat er iets was qua kids, zonder reden hoor, maar ik wilde het te graag.... Ik ben vaak teleurgesteld in het leven dus ik hoop niet zo snel ergens meer op, en ik heb nu ook zoiets van tja, dit verwachtte ik al
Wat een idioot zeg! Kan je geen klacht indienen tegen die vent? Zo ga je toch niet met mensen om?! Wat een heftige situatie ineens. Uiteraard was dat het al maar even zo een diagnose toegeschoven krijgen maakt het nog even wat heftiger. Hopelijk kan je eigen vk je snel meer duidelijkheid geven. Heel veel sterkte!
Wat een nare vk zeg, veel sterkte! Pcos betekent zeker niet einde kinderwens, ik heb het ook en zie mijn onderschrift!
Wat een rare artsen heb je toch.. ik kan me voorstellen dat je helemaal in de war bent meid.. ik had ook pcos.. en ben met clomod zwanger geraakt van onze dochter die nu inmiddels 16 maanden is! Dus (als) je dat hebt kan je evengoed nog heel snel zwanger raken hoor!! Verder.. als je temperaruurt en een mooie eisprong te zien is in je tempkaart dan denk ik eerlijk gezegd niet dat je pcos hebt.. als je dat hebt dan heb je namelijk geen echte goede eisprong en dan zal dat te zien moeten zijn in je temp kaart.. ongesteld worden doe je vaak wel gewoon met pcos.. maar je cyclussen zijn dan heel onregelmatig.. ik hoor je zeggen dat je geen van dit alles hebt.. dus ik twijfel meis of je dat dan hebt.. Lieverd hier even een oppepper.. ookal helpt het je misschien niets ik wil het je toch even zeggen.. ga door! Je hebt een wens en die zal in vervulling gaan.. ookal lijkt een kindje voor jullie nog heel ver weg op dit moment.. geef niet op.. probeer vertrouwen te houden en als je steun zoekt zijn wij er voor je! Laat je onderzoeken door een goede (je eigen) gynaecoloog en zorg dat je alles wat je wilt weten vraagt.. niet dat je naar huis gaat en eigenlijk nog niet weet hoe het allemaal zit.. ik wens je heel veel sterkte deze week en denk aan je! Knuffel!
Wat een nare situatie zeg, sjonge jonge, vooral ook dat je blij moet zijn dat het gestopt is, waar slaat dat nu weer op?? Hele aparte man. Sowieso pcos betekent niet dat je onvruchtbaar bent en je hebt ook gewoon kans om spontaan zwanger te raken, dat is je immers nu ook gelukt. Ik heb ook pcos en bij de eerste in de MMM gezeten met clomid om de eisprong wat sneller te laten komen. Ik had namelijk wel gewoon een cyclus en eisprong alleen duurde die heel lang. Nu bij de tweede ben ik gewoon spontaan in 1x zwanger geworden. Dus geef de moed niet op! Zou inderdaad wel contact opnemen met VK en/of huisarts over hoe en wat nu verder. Heel erg veel sterkte gewenst!
Wat een vervelende man! Jammer dat hij zo reageerde en ook met zo weinig begrip.. Moeten ze direct een ander beroep laten kiezen. Ik zou ook meer onderzoek laten doen en een melding maken van hoe je behandeld bent door deze man. Heel veel sterkte de komende tijd..
Meiden, wat ontzettend lieve berichten. Ik haal hier zo veel steun uit, ik kan jullie niet genoeg bedanken!!! Ik kom net bij de HA vandaan, en heb idd een verwijzing gekregen voor de Gyn. Ik moest eigenlijk 20 oktober pas, maar met wat klagen mag ik a.s, dinsdag al. Heel heel erg fijn! Bloeden is ondertussen gestopt, en dat geeft bij mijn vriend het meeste onzekerheid. We zijn het vruchtje nog niet kwijt vermoeden we, we hebben beide niks gezien. Het enige wat de vk kon zien was dat mijn baarmoeder vol bloed zat, nou gaan wij wel uit van een miskraam. Maar mijn vriend denkt dat er misschien toch nog wat kan zitten, en dat het vruchtje nog te klein was voor een echo. Maar goed, daar denk ik nu niet eens echt aan. Ik wacht rustig af maar... Dinsdag horen we meer, ik geloof zelf ook niet zo dat ik pcos heb. Komt niet in de familie voor en ik heb er nooit klachten van gehad, maar wederom afwachten!