Wie heeft er ervaring met een endemetriose operatie aan/in de eierstokken?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bella Rose, May 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bella Rose

Bella Rose Nieuw lid

May 11, 2017
    3
    0
    1
    Female
    Hallo iedereen!

Sins kort heb ik te horen gekregen dat ik endemetriose heb, had al 10 jaar last van extreem veel pijn tijdens menstruatie. De huisarts zij dat het me darmen waren.
    In het vumc op de endemetriose afdeling hebben ze verschillende onderzoeken gedaan. Ik heb 2 cystes aan beide eierstokken van +\- 8 cm. In september word ik geopereerd. Ik zou graag ervaringen willen lezen van dames die hetzelfde hebben ondergaan.
    Alvast bedankt!

2. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Hoi bella Rose! Wat naar voor je dat je endometriose blijkt te hebben, het is niet niks.. Gelukkig ben je nu (eindelijk) in goede handen en zal de operatie hopelijk je klachten verlichten!

Ik heb zelf de diagnose in januari gekregen. Ik had gek genoeg geen pijnklachten maar wel een cyste die lekte. Ik ben geopereerd en de cyste is weggehaald net als wat endo plekken op m'n eierstok, blaas en bekken. De operatie vond ik erg meevallen. De narcose is naar en daar was ik nog wel even beroerd van, maar de pijn viel me erg mee! De wondjes herstelden snel en na twee weken was ik weer aan het werk. Ivm onze tweede kinderwens (hebben al zoontje van 2) ben ik direct gestart met drie maandelijkse injecties lucrin. Dat legt je hormonen en cyclus plat om de endo zo rustig mogelijk te krijgen. En het 'klimaat' in je buik zo rustig mogelijk. Ook ben ik gestart met het endometriose dieet. Wellicht mede daardoor heb ik weinig last gehad van bijwerkingen. Nu in afwachting van m'n cyclus en dan starten we met iui. Ik wens je veel succes!

3. Bella Rose

Bella Rose Nieuw lid

May 11, 2017
    3
    0
    1
    Female
    Wens09
    Wat leuk dat jullie een broertje of zusje proberen te krijgen voor jullie zoontje! Ik hoop dat het je snel lukt met iui.
    Ook heel fijn om te lezen dat de operatie mee viel. Ik kijk er als een boom tegen op, maar als ik door die operatie van die pijn af ben is dat ook lekker :)
    De dokter zij tegen mij dat als ik een kinder wens heb dat het via ivf moest.
    Wij hebben ook een kinder wens maar eerst dit maar even aanpakken.
    Hebben ze bij jou alles kunnen besparen?

4. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Het zal per persoon en klachten vast anders zijn, maar mij viel het erg mee!

Bij mij hebben ze alles kunnen sparen en zag alles er op de controle goed uit. Heel fijn! Ze kunnen veel hoor! Hopelijk kunnen ze ze bij jou ook sparen en anders kan er met ivf ook een hoop!

5. Bella Rose

Bella Rose Nieuw lid

May 11, 2017
    3
    0
    1
    Female

Gelukkig zijn al die technologieën er allemaal! De arts verwacht het grootste gedeelte bij mij te kunnen besparen, dat klonk positief.

Share This Page