Goedemorgen allemaal, Ik heb even advies/ ervaringen nodig... Ben ondertussen al een aantal maanden gestopt met de pil en mijn menstruatie kwam maar niet op gang. Wel had ik ontzettende buikpijn als in het gevoel van een eisprong. Gezien mijn voorgeschiedenis mocht ik weer bij de gyn komen en zij heeft mij een echo gegeven. Daarop was vocht te zien in mijn baarmoeder, dat zou te maken kunnen hebben met een eisprong. Waarom ik meteen een eisprong kreeg en niet ongesteld ben geworden na het stoppen met de pil kon ze ook niet helemaal verklaren, dat gebeurd soms zei ze. Meteen heeft ze bloed genomen en ik mocht over 1.5 week terugkomen. Ik meteen thuis ovu test gekocht en ja hoor die was licht positief. Maar dat bleef hij voor een dag of 6, ook bleef ik maar met die rare buikpijn rondlopen. Dus al die tijd lekker veel pijnstillers genomen! Drie dagen voor de afspraak is er weer bloed genomen en tijdens de afspraak gaf de gyn aan dat ik inderdaad een eisprong had gehad en dat we moesten afwachten. De dag erna werd ik ongesteld. Dat was afgelopen vrijdag. Nu ben ik sinds gisterochtend niet meer ongesteld en ik kreeg gisteren avond opeens weer de kramp in mijn buik (altijd linksonder bij mn eistok, er was btw geen cyste te zien op de echt die donderdag is gemaakt maar de linkereistok zelf was ook niet te zien op beide echo's. Deze is in 2014 nog wel gespot dus hij moet er zijn). Nu deed ik gisteravond dus uit nieuwsgierigheid weer een ovu test en ook deze was weer positief... ik heb daarna ook een vroege zw test gedaan maar ook deze was negatief. Vanmorgen de gyn verpleegkundige gebeld en ze zei dat ze dit niet kende en dat ik een telefonisch consult met de gyn kon maken, maar goed dat kon natuurlijk niet meteen dus ik mag weer gaan wachten.... Vind dit zooooo vervelend en ik heb geen idee wat ik hier nu mee aanmoet.. iemand hier ervaring mee??? liefs Roos
Wat versta jij onder een positieve ovu test? De teststreep moet even donker of zelfs donkerder zijn dan de controle streep. Lichte tweede streepjes op de test betekend negatief.
Je hele cyclus kan er een licht tweede streepje op je ovulatie test komen omdst lh altijd in een lage concentratie in je urine zit en piekt net voor je eisprong. Dus ik sluit me aan bij een van mijn bovengangers, wat versta je onder positief en leek hij op het voorbeeld wat hier gegeven is?
Nou hij was niet donkerder dan de controle streep maar zeker duidelijk zichtbaar. Hoef je niet voor te turen Inmiddels tijdens het telefonisch consult te horen gekregen dat ze denkt dat ik geen echte menstruatie heb gehad omdat ik minimaal bloedverlies had en het alleen maar donker was. Daarbij gaf ze aan dat als ik over 3 weken niet weer ongesteld wordt ze me weer wil zien. Ze gaf ook aan dat pco (?) een mogelijkheid was. Dit door verschillende klachten en ook het langer positief testen. Moet zeggen dat nu jullie aangeven dat het sws kan dat je langer positief test ik weer wat geruster ben. Enige wat ik vreemd blijf vinden is die vreselijke kramp... We gaan maar weer afwachten thnx dames!
Zoals al eerder gezegd en nogmaals: verreweg de meeste vrouwen hebben de gehele cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, een goed zichtbaar tweede streepje op hun ovulatietest. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker zijn. Zo niet, dan is de ovulatietest gewoon negatief en dus ook niet licht positief. Bij sommige vrouwen bouwt de LH zich op tot de LH-piek, maar bij de veel vrouwen knalt een ovulatietest uit het niets, zonder zich op te bouwen.
mij was aangegeven door de gyn dat ik wel degelijk een eisprong heb gehad.. Dus de lichte ovu test was een aanloop naar. Die heb ik gedaan op de dag dat er bloed is geprikt. Ik heb tijdens mijn voorgaande rondes (ik ben tdrie jaar gestopt met zwanger proberen te worden) nooit positief getest buiten de verwachte dagen.. Daarom vonden we het nu zo raar. Daarbij heb ik altijd mijn eisprong gevoeld en zo voelt het nu dus ook, dat is het enige wat ik nu nog raar vind. Had ik de afgelopen dagen niet, en nu wel weer. De Gyn heeft ook uitgelegd dat het best kan dat mijn lichaam nu opeens wel vaak positief test, dat die dingen kunnen veranderen..maar goed dat wist ik tot vanmiddag niet! Ik heb dat nog nooit gehad. Vandaar had ik mijn vraag gesteld. Inmiddels ben ik op de hoogte, lichamen zijn rare dingen we gaan gewoon lekker afwachten wat er gaat gebeuren