Cola

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Vraagje, ik weet dat er in cola cafeïne zit maar is het zo erg om cola te drinken?
    Ik vind het nl wel ideaal om wanneer ik me wat flauw voel er weer bovenop te komen of om misselijkheid tegen te gaan.
    Ik weet dat cola light niet mag ivm onechte suikers.

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    mag coca cola light niet? dat heb ik nog nooit gehoord....

3. meeuw

meeuw Lid

19 aug 2008
    97
    0
    0
    heb ik ook nooit van gehoord

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hoort soms de meest gekke dingen.

Ga in je zwangerschap jezelf nou niet alles ontzeggen. Je mag bijna alles (op rauwe dingen etc. na) dus niet te veel stressen.

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja mijn gyneacoloog vertelde het me omdat daar veel onechte suikers inzitten en dat word afgeraden tijdens zwangerschap, evenals andere light drankjes.

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    je mag wel cola light maar met mate ivm de zoetstoffen , net als waneer je niet zwanger bent .

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Afgeraden wil niet zeggen dat je het helemaal niet mag drinken.

Wat moet je dan de hele dag drinken? Thee? Mag ook niet te veel, koffie idem...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Je mag geen light, geen thee, geen koffie, geen cola, geen dit, geen dat.... Gewoon een beetje met mate en dan komt het wel goed hoor! Anders zou je als zwangere vrouw alleen nog maar water kunnen drinken. Immers vruchtensappen zitten vol met suiker bla bla bla.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,
    je mag best wat cola, alleen met mate. Van koffie wordt ivm de caffeine aangeraden om niet meer dan 4 koppen per dag te drinken, van cola moet je dus ook geen fles per dag gaan drinken...

@Suus: vruchtensappen vol suiker?!? Ja, als je al die drankjes als dubbelfriss enzo neemt, maar dat noem ik geen vruchtensap... Appelsap en jus d'orange enzo zit geen suiker in, (tenzij je weer die goedkope varianten hebt, maar die mogen ze geen appelsap enzo noemen, dat heet dan vaak weer nectar).

10. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    JE mag rustig een glaasje hebben hoor.
    De vriendin van me neef is 5 maand heen, en houd zich wel aan wat regels zoals rauwe producten, maar als ze bij me familie is, drinkt ze rstig wel 1 of 2 glaasjes cola.
    Enkel thuis drinkt ze nu iets meer thee en water, en perensap.

11. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik moest het wat minder aan doen met de koolhydraten en calorien, en mocht van de gyn gewoon cola light drinken hoor!

Anders heb ik echt een big problem want ik drink echt 3 of 4 blikjes op een dag :confused:
    Is ook veel, maarja als je de voedingswaardes aflees op gewone coca cola en coca cola light zit er echt een heeel groot verschil..
    Dus liever aan de light

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dit is nou echt al het 300ste topic over cola...

het mag gewoon alleen met mate, net als cola light.

13. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Mijn verloskundige zei van de week (tijdens het intakegesprek): in Nederland wordt veel te veel gezeurd over wat er wel en niet mag. Pas op met rauw vlees en leef je verder uit.

Ze werkt ook voor Artsen zonder Grenzen, daar zal het vandaan komen. :)

In de folder die ik erbij kreeg stond inderdaad ook alleen alcohol, rauwe kaas en rauw vlees.

Gewoon je gezond verstand gebruiken en maak je verder niet te druk.

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hai

Ik drink ook gewoon cola afwisselend met cola light zonder cafeine !
    Zeker als ik me flauw voel of draaierig wordt drink ik cola dan is het zo weer over !

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @rozemarijke: nou in vruchtensappen zit wel degelijk veel suiker, alleen zijn het dan fruitsuikers... Maar zo bedoelde ik het eigenlijk ook, dan zou je namelijk niks meer mogen.

Ik dronk namelijk erg veel sinaasappelsap bij mijn vorige zwangerschap, maar daar zitten dus wel veel (fruit) suikers in en daar wordt je dus weer dik van. Het is namelijk ook nooit goed.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

@suus: aha, het ging je om de calorieen... Tja, die fruitsuikers zijn wel weer gezond hoor, :) Betere calorieen dan die uit gewone frisdrank en gewone suiker, :-D
    (Maar goed, heb me nog nooit druk gemaakt om calorieen...)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @rozemarijke: jep, het ging me er even om dat het nooit goed is, wat je ook doet. Tegenwoordig mag je als zwangere vrouw bijna niks meer.

18. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Inderdaad, terwijl in afrika mensen in erbarmelijke omstandigheden leven en ook kinderen ter wereld brengen.
    Maarja :rolleyes:

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Mijn vk zegt dat je netzoveel cola mag als koffie :D

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ahh joh ik zou me er niet teveel van aantrekken zolang je met mate drinkt en geen 2 liter op n dag zal het heus geen kwaad kunnen hoor! ik drink ook nog weleens n red bull! heb het aan me vk gevraagd en zij zegt nou het kindje kan er misschien n beetje drukker van worden maar zal niet veel zijn en het kan verder dus echt geen kwaad!

Deel Deze Pagina