Ik kreeg van de huisarts een verwijsbriefje naar de dietiste ivm mijn overgewicht, om mijn eetpatroon te veranderen. Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea en zag in het overzicht staan dat een dietiste 4 uur per kalenderjaar word vergoed. Eén keer bij de dietiste is maar een kwartiertje of zo. Ik ben nu een keer of 4 geweest. Nu kreeg ik tot mijn grote verbazing de afrekening van de zorgverzekering dat ik 155 euro moet betalen, voor de 4x dat ik geweest ben, waarvan 1,20 euro word vergoed. Ik was echt in de veronderstelling dat het vergoed zou worden en ik vroeg ook aan de dietiste wat het zou gaan kosten als ik het zelf moet betalen als ik buiten die 4 uren van het kalenderjaar zou vallen, en ze zei dat dat 15 euro zou zijn Klopt niks van dus, het kost namelijk bijna het dubbele per keer. En dan nu 155 euro betalen???????? Ik geloof dat ik maar ga bellen met de zorgverzekering. Wie komt er ook bij een dietiste en hoe zit dat mket jouw zorgverzekering?
hoi ik heb dit ook, maar hou je ook rekening mee dat eerst je eigenrisico van 155,= opgemaakt word, dus die mag je eerst ophoesten en daarna word het pas vergoed. dus waarschijnlijk gaat het bij het volgende overzicht van de vergoedingen wel goed, zp was het namelijk bij mij ook van het laatste bezoek is er 12.98 vergoed om me e.r. op te maken...
Inderdaad, ik wilde het net zeggen. Je hebt waarschijnlijk een kostenoverzicht gehad met je eigen risico. Dat is iedere Nederlander verplicht te betalen. Als je die hebt opgebruikt krijg je wel je vergoedingen.
Ok dankjullie wel dames. Nu snap ik het. Maar wat die dietiste zei dat het 15 euro per keer kost, dat klopt dus echt niet... Ga denk ik tóch stoppen ermee. Ik weet zelf ook wel wat ik beter wel en niet moet eten. Vind niet dat een dietiste veel helpt bij mij. En ik ben heeeeeeeeeeel misschien wel zwanger, overtijd iig. Dus dan mag je niet eens afvallen.
heb je dit kalenderjaar nog meer medicekosten gemaakt? bloedonderzoek rontgenfoto enz enz dan zit dit ook bij de 155 euro als het goed is moet het per behandeling vermeld staan met kosten en wat er vergoed word anders een specificatie opvragen
Nee verder heb ik nog geen mediciekosten gemaakt. Maar ik geloof dat ik het idd snap. Jullie hebben het al uitgelegd van dat eigen risico, dus ik hoef er denk ik niet meer achter aan te bellen.
maar met 4 bezoeken is je er niet op hoor en dit zijn wel erg grote bedragen wat het is mijn bezoek kost € 14.50 per keer.... dus ja in jou geval zou ik zeker een specificatie aanvragen wie weet hebben ze wel wat anders gedeclareerd voor iemand anders
Een specificatie opvragen kan geen kwaad, hebben ze zo gedaan en meestal heb je die binnen 4-5 dagen in huis. Dan kan je in ieder geval zien wat je hebt verbruikt Ik werk toevallig bij een zorgverzekeraar en wij krijgen ook enorm veel mail en telefoon van mensen die geen rekening hebben gehouden met het eigen risico en dus denken dat ze ineens een behandeling of medicijnen zelf moeten betalen. Toch is het nu al voor het 2de jaar verplicht. Vorig jaar €150 en dit jaar €155. Iedereen boven de 18 is verplicht dit te betalen. Leuk die beslissingen van de regering.
Jamaar eerder had ik nooit wat en hoefde ik die 150 euro eigen risico nooit te betalen. En nu ik bij de dietiste kom moet ik dus ineens wel dat geld betalen, duas denk dat ik daarom ook een beetje in de war was. Ik heb trouwens een specificatie hoor! De intake duurde 3 kwartier en kostte 71 euro. De overige 3 keren dat ik er kwam (kwartiertje) kostte 28,40. Vandaar dat ik kom op een bedrag van 156,20. En de zorgverzekering vergoed 1,30 daarvan. Ik geloof dat het me duidelijk is. @ Janette, nee het waren niet 4 bezoeken die vergoed worden, maar 4 uren per kalenderjaar. Dus dat is wel 16 kwartiertjes. Dus eigenlijk vind ik de bedragen ook wel veel.