Help spataders!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tamjedebamje, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ontdek zonet op de achterkant van mijn bovenbeen een flinke spatader.
    Aan de binnenkant van mijn bovenbeen zie ik ook wat adertjes.
    Ben bang dat het niet bij deze ene spatader gaat blijven.
    Iemand een idee wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen??
    Vind het heel lelijk, zit niet echt te wachten op nog meer spataders.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Steunkousen...geloof dat dat helpt. Maar als het op je bovenbeen zit dan worden dat kousen tot je liezen.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Snel naar de huisarts! Ik heb ook een flinke spatader op mijn bovenbeen en draag nu al zo'n 8 weken een steunkous van enkel tot lies! MOET ze ook echt dragen om erger te voorkomen.

4. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij de huisarts geweest, deze vond steunkousen niet nodig.
    Volgens hem vervelende kwaal, maar kan geen kwaad.

5. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Ik heb ze ook en krijg er steeds meer bij
    Niets aan te doen helaas ...

6. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik heb er aanleg voor en heb inmiddels mijn eerste behandeling al gehad. De ha zei destijds tegen mij ook dat het geen kwaad kon maar na lang aandringen heb ik een doorverwijzing gekregen. In het flebologisch centrum zijn ze geschrokken, het zat tot aan mijn liezen dicht!
    Doorspuiten kon niet meer, of zou niet voldoende helpen, en dus moest ze met een radiogolven alles weer doorgankelijk maken. Niet heel erg prettig maar wel goed te doen.
    Ik zou je dan ook aanraden om niet al te lang te wachten met het laten behandelen als de kleine er eenmaal is.

Succes! Het is misschien niet heel pijnlijk maar ook niet sierlijk en ik heb er altijd behoorlijk van gebaald.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik geloof niet in steunkousen, mijn moeder heeft ze gehad en het heeft niets geholpen.

Op mijn 12de was al zichtbaar dat ik er last van zou krijgen, eerste zwangerschap bleven ze weg.
    Deze zwangerschap helaas niet, de binnenkant van 1 van mijn onderbenen is helemaal blauw! Tja ik had ze vroeg of laat toch wel gekregen.

8. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ze op mijn voet maar na de bevalling trok het ergste gelukkig weer weg.

9. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ken het alleen niet op mijn benen aar tussen mijn benen haha ik lag nu wel maar kan ook heel pijn lijk zijn inmiddels ook zo erg datum van onder mijn voet tot over mijn buik in steunkous loop hoop dat het wegtrekt maar ben ook bang van niet dus ga het dan wel laten behandelen en bij mij begon het vanaf 20 weken en werd het alleen maar erger dus hou het goed in de gaten hoor ! Wat ik ook niet meer mag is te lang stilstaan dus probeer dat ook te voorkomen

Groetjes anoniem

Deel Deze Pagina